Ga naar inhoud

Aanlopen van achterwielen carrosserie


Wilfred-R-Tsi

Aanbevolen berichten

Beste Passat rijders, 2 weken geleden een mooie set wielen op de kop kunnen tikken. Omdat het een breedset betreft had ik wel mijn twijfels. Voorwielen was ik niet bang voor 20 inch 8J et45. achterwielen was een ander verhaal 20 inch 9J et42. Toen de wielen er achter onder zaten leek het kiele kiele, maar met inveren vielen de wielen tot mijn verbazing toch binnen de wielkast omranding. Maar nu blijken de wielen toch af en toe (tot irritatie van de vrouw) iets aan de carrosserie te slijten. Het gaat dan om het stukje bij de overgang van carrosserie naar bumper. Nu de vraag of jullie hier een oplossing voor weten, behalve  andere wielen dan. Nu hangt de passat standaard wel wat in de kont, met een volwaardig reservewiel en bijbehorende  gereedschapskist misschien niet verwonderlijk. Met het plaatsen van hulpveren ben ik bang dat hij achter te hoog op de wielen komt te staan. Of een KW schroefset misschien, deze hebben ook vrij stugge veren en kan het voor en achter wat mooier afstellen (voor iets lager dan achter) . Of is het mogelijk  de achterwielen iets van negatieve wielvlucht te geven. Of heeft dit laatste slechte eigenschappen op het rijden/lagers. 

Ik zie jullie reactie(s) wel tegemoet.

20 inch 15 aangepast.jpg

20 inch 16 aangepast.jpg

20 inch 18 aangepast.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, Mario_B7 said:

2mm laten afdraaien en probleem opgelost.

Ik zal dat eens nagaan of het een optie is bij deze wielen, heb bij andere wielen daar ook al eens naar gevraagd. Moet nog voldoende materiaal overblijven anders doen ze het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Michael36 said:

Ik rij (achter)19 inch 9.5j op mijn passat b7 en heb dat lipje om gebogen.. maar heb de wielen ook op -3 camber staan! In combi met hardheid verstelbare schroefset 

Heeft de negatieve camber ook negatieve invloed op bijv. je lagers? Een schroef set heb idd ook al wel aan zitten denken, mede omdat je dan wat variabel bent met afstellen. Maar gebruik ook af en toe een aanhanger, ook dan moet het voor mij nog steeds goed gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Diver said:

Dat lipje kan je ook verwijderen, dat zou niet zo moeilijk moeten zijn zo te zien. 

image.thumb.png.0689adb220afccdb72807df182554472.png

Dat spoilertje op de achterbumper is op de binnenzijde al weg gesleten door de bandjes, maar dat lipje lijkt toch meer op iets van de carrosserie zelf, een soort aanslag voor de bumper. maar ik zal het wiel er binnenkort even afhalen om te zien wat het nu precies is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Wilfred-R-Tsi said:

Heeft de negatieve camber ook negatieve invloed op bijv. je lagers? Een schroef set heb idd ook al wel aan zitten denken, mede omdat je dan wat variabel bent met afstellen. Maar gebruik ook af en toe een aanhanger, ook dan moet het voor mij nog steeds goed gaan.

Ik rij nu een jaar zo, en heb nog geen last van dat lagers kapot gaan... ja je banden slijten wat harder aan binnenzijde.. maar als de toespoor goed is, valt het nog reuze mee... er kunnen nu wel 3 kids achterin zitten zonder aanlopen... met een lar geen ervaring aangezien ik geen trekhaak heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal correct. 

Dit is een verbreding van de wielkast voor de type goedkeuring in Nederland voor auto's waarop af fabriek 18 inch of groter is gemonteerd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-6-2022 om 22:15, Wilfred-R-Tsi zei:

Ik zal dat eens nagaan of het een optie is bij deze wielen, heb bij andere wielen daar ook al eens naar gevraagd. Moet nog voldoende materiaal overblijven anders doen ze het niet.

Wat je zegt over dat er genoeg materiaal moet overblijven dat klopt, maar ik heb het in de afgelopen 20 jaar nog nooit meegemaakt dat er geen 2mm van een velg hart afgedraaid kan worden.

Andere optie ,of misschien wel in combinatie met, is zoals michael al zij een klein beetje camber. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Mario_B7 said:

Wat je zegt over dat er genoeg materiaal moet overblijven dat klopt, maar ik heb het in de afgelopen 20 jaar nog nooit meegemaakt dat er geen 2mm van een velg hart afgedraaid kan worden.

Andere optie ,of misschien wel in combinatie met, is zoals michael al zij een klein beetje camber. 

Heb gisteren de achterwielen er even af gehaald en het "lipje" wat als een soort aanslag is voor de bumper naar boven toe omgebogen. Dit geeft toch weer wat extra veerweg ruimte, tis ook allemaal maar millimeterwerk . Nu slijt de band nog net aan de modderkuip. Zat er nu idd aan te denken om de wielophanging iets negatieve camber te geven. Daar maar even een afspraak voor maken. Bedankt zover voor alle mogelijke oplossingen. mvg Wilfred

How low can you go.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, Mario_B7 said:

Hier een foto van mijn 9x20 et42 aan de achterkant. Bij 0 bar gaan de achterwielen naar -5gr camber

2022-06-15_02-38-39.jpg

Mooi plaatje hoor, ook mooi wielen. Vandaag even de dealer gesproken om de camber te laten bijstellen. Wouden ze niet doen en een preek waarom ik het ook niet zou moeten doen. Doen dus alleen wat de fabrikant voorschrijft. Nu dus even een andere geschikte partij zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden