Wilfred-R-Tsi Geplaatst 25 juni, 2022 Rapporteer Geplaatst 25 juni, 2022 Beste Passat rijders, 2 weken geleden een mooie set wielen op de kop kunnen tikken. Omdat het een breedset betreft had ik wel mijn twijfels. Voorwielen was ik niet bang voor 20 inch 8J et45. achterwielen was een ander verhaal 20 inch 9J et42. Toen de wielen er achter onder zaten leek het kiele kiele, maar met inveren vielen de wielen tot mijn verbazing toch binnen de wielkast omranding. Maar nu blijken de wielen toch af en toe (tot irritatie van de vrouw) iets aan de carrosserie te slijten. Het gaat dan om het stukje bij de overgang van carrosserie naar bumper. Nu de vraag of jullie hier een oplossing voor weten, behalve andere wielen dan. Nu hangt de passat standaard wel wat in de kont, met een volwaardig reservewiel en bijbehorende gereedschapskist misschien niet verwonderlijk. Met het plaatsen van hulpveren ben ik bang dat hij achter te hoog op de wielen komt te staan. Of een KW schroefset misschien, deze hebben ook vrij stugge veren en kan het voor en achter wat mooier afstellen (voor iets lager dan achter) . Of is het mogelijk de achterwielen iets van negatieve wielvlucht te geven. Of heeft dit laatste slechte eigenschappen op het rijden/lagers. Ik zie jullie reactie(s) wel tegemoet.
Mario_B7 Geplaatst 25 juni, 2022 Rapporteer Geplaatst 25 juni, 2022 2mm laten afdraaien en probleem opgelost.
Marco456 Geplaatst 25 juni, 2022 Rapporteer Geplaatst 25 juni, 2022 Als je dat die Duitse spoiler eraf haald? Hoeft in nl er niet op te zitten
Diver Geplaatst 26 juni, 2022 Rapporteer Geplaatst 26 juni, 2022 Een paar nieuwe bumpstops helpen soms ook. 1
Michael36 Geplaatst 26 juni, 2022 Rapporteer Geplaatst 26 juni, 2022 Ik rij (achter)19 inch 9.5j op mijn passat b7 en heb dat lipje om gebogen.. maar heb de wielen ook op -3 camber staan! In combi met hardheid verstelbare schroefset 1
Diver Geplaatst 26 juni, 2022 Rapporteer Geplaatst 26 juni, 2022 Dat lipje kan je ook verwijderen, dat zou niet zo moeilijk moeten zijn zo te zien. 1
Wilfred-R-Tsi Geplaatst 26 juni, 2022 Auteur Rapporteer Geplaatst 26 juni, 2022 23 hours ago, Mario_B7 said: 2mm laten afdraaien en probleem opgelost. Ik zal dat eens nagaan of het een optie is bij deze wielen, heb bij andere wielen daar ook al eens naar gevraagd. Moet nog voldoende materiaal overblijven anders doen ze het niet.
Wilfred-R-Tsi Geplaatst 26 juni, 2022 Auteur Rapporteer Geplaatst 26 juni, 2022 9 hours ago, Michael36 said: Ik rij (achter)19 inch 9.5j op mijn passat b7 en heb dat lipje om gebogen.. maar heb de wielen ook op -3 camber staan! In combi met hardheid verstelbare schroefset Heeft de negatieve camber ook negatieve invloed op bijv. je lagers? Een schroef set heb idd ook al wel aan zitten denken, mede omdat je dan wat variabel bent met afstellen. Maar gebruik ook af en toe een aanhanger, ook dan moet het voor mij nog steeds goed gaan.
Wilfred-R-Tsi Geplaatst 26 juni, 2022 Auteur Rapporteer Geplaatst 26 juni, 2022 9 hours ago, Diver said: Dat lipje kan je ook verwijderen, dat zou niet zo moeilijk moeten zijn zo te zien. Dat spoilertje op de achterbumper is op de binnenzijde al weg gesleten door de bandjes, maar dat lipje lijkt toch meer op iets van de carrosserie zelf, een soort aanslag voor de bumper. maar ik zal het wiel er binnenkort even afhalen om te zien wat het nu precies is.
Michael36 Geplaatst 27 juni, 2022 Rapporteer Geplaatst 27 juni, 2022 8 hours ago, Wilfred-R-Tsi said: Heeft de negatieve camber ook negatieve invloed op bijv. je lagers? Een schroef set heb idd ook al wel aan zitten denken, mede omdat je dan wat variabel bent met afstellen. Maar gebruik ook af en toe een aanhanger, ook dan moet het voor mij nog steeds goed gaan. Ik rij nu een jaar zo, en heb nog geen last van dat lagers kapot gaan... ja je banden slijten wat harder aan binnenzijde.. maar als de toespoor goed is, valt het nog reuze mee... er kunnen nu wel 3 kids achterin zitten zonder aanlopen... met een lar geen ervaring aangezien ik geen trekhaak heb 1
Ronald1000 Geplaatst 27 juni, 2022 Rapporteer Geplaatst 27 juni, 2022 On 25-6-2022 at 23:39, Marco456 said: Als je dat die Duitse spoiler eraf haald? Hoeft in nl er niet op te zitten Waar dient deze voor? (In Duitsland 😬)
HansJan Geplaatst 27 juni, 2022 Rapporteer Geplaatst 27 juni, 2022 Niet helemaal correct. Dit is een verbreding van de wielkast voor de type goedkeuring in Nederland voor auto's waarop af fabriek 18 inch of groter is gemonteerd. 2
Mario_B7 Geplaatst 28 juni, 2022 Rapporteer Geplaatst 28 juni, 2022 Op 26-6-2022 om 22:15, Wilfred-R-Tsi zei: Ik zal dat eens nagaan of het een optie is bij deze wielen, heb bij andere wielen daar ook al eens naar gevraagd. Moet nog voldoende materiaal overblijven anders doen ze het niet. Wat je zegt over dat er genoeg materiaal moet overblijven dat klopt, maar ik heb het in de afgelopen 20 jaar nog nooit meegemaakt dat er geen 2mm van een velg hart afgedraaid kan worden. Andere optie ,of misschien wel in combinatie met, is zoals michael al zij een klein beetje camber. 1
Wilfred-R-Tsi Geplaatst 29 juni, 2022 Auteur Rapporteer Geplaatst 29 juni, 2022 9 hours ago, Mario_B7 said: Wat je zegt over dat er genoeg materiaal moet overblijven dat klopt, maar ik heb het in de afgelopen 20 jaar nog nooit meegemaakt dat er geen 2mm van een velg hart afgedraaid kan worden. Andere optie ,of misschien wel in combinatie met, is zoals michael al zij een klein beetje camber. Heb gisteren de achterwielen er even af gehaald en het "lipje" wat als een soort aanslag is voor de bumper naar boven toe omgebogen. Dit geeft toch weer wat extra veerweg ruimte, tis ook allemaal maar millimeterwerk . Nu slijt de band nog net aan de modderkuip. Zat er nu idd aan te denken om de wielophanging iets negatieve camber te geven. Daar maar even een afspraak voor maken. Bedankt zover voor alle mogelijke oplossingen. mvg Wilfred 1
Michael36 Geplaatst 29 juni, 2022 Rapporteer Geplaatst 29 juni, 2022 Camber afstellen kan je aardig wat ruimte mee winnen 1
Mario_B7 Geplaatst 30 juni, 2022 Rapporteer Geplaatst 30 juni, 2022 Hier een foto van mijn 9x20 et42 aan de achterkant. Bij 0 bar gaan de achterwielen naar -5gr camber 2
Wilfred-R-Tsi Geplaatst 30 juni, 2022 Auteur Rapporteer Geplaatst 30 juni, 2022 15 hours ago, Mario_B7 said: Hier een foto van mijn 9x20 et42 aan de achterkant. Bij 0 bar gaan de achterwielen naar -5gr camber Mooi plaatje hoor, ook mooi wielen. Vandaag even de dealer gesproken om de camber te laten bijstellen. Wouden ze niet doen en een preek waarom ik het ook niet zou moeten doen. Doen dus alleen wat de fabrikant voorschrijft. Nu dus even een andere geschikte partij zoeken.
R32 Geplaatst 30 juni, 2022 Rapporteer Geplaatst 30 juni, 2022 In het algemeen geeft verandering van de wielstand altijd een negatieve wiel geometrie. Het komt de levensduur van de wiellagers ook niet ten goede.
Aanbevolen berichten