Ga naar inhoud
  • 0

Kleurverschil GTE wit


MartijnGTE

Vraag

Beste, 

Toen ik mijn auto kocht is het me nooit opgevallen. Maar als de zon niet schijnt zie ik kleur verschil tussen de kunstof delen en het blik, en dan vooral aan de achterkant. Ik heb al gelezen dat dit vaker voorkomt vanwege het feit dat de onderdelen niet in 1x worden gespoten. Mijn vraag is, hoe groot mag dit verschil zijn? En kan ik hier nog iets mee? 

 

Een foto maken is lastig, maar ik heb mijn best gedaan. 

20220610_112249.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je goed naar elke auto kijkt zal je altijd kleurverschil zien tussen bumper en blik. Bij de ene auto zal je dit meer opvallen als bij een andere . Niet iets om je zorgen om te maken. Je zou hem eventueel een keer kunnen laten poetsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarschijnlijk ook de Oryxweiss L0K1 kleurcode. Heb de L0K1 kleurcode en standaar ook verschil tussen bvb de achterflank en het tankdeksel. Dat parelmoer is zo al een moeilijke kleur en blijkbaar worden carroserie en bumpers elk in een andere fabriek apart van elkaar gespoten en niet als 1 geheel. Kan je volgens mij niet veel aan veranderen tezij je het in 1 keer laat overspuiten. 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 hours ago, Diver said:

Weet je zeker dat de auto geen schade gehad heeft. Misschien de bumper een keertje gespoten? denk dat je er verder niet veel aan kan doen. Je ziet het wel ja. 

De bumper spuiten is de enige optie denk ik, maar ook dan zullen ze de kleur er niet helemaal niet bij krijgen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, wulfke said:

Waarschijnlijk ook de Oryxweiss L0K1 kleurcode. Heb de L0K1 kleurcode en standaar ook verschil tussen bvb de achterflank en het tankdeksel. Dat parelmoer is zo al een moeilijke kleur en blijkbaar worden carroserie en bumpers elk in een andere fabriek apart van elkaar gespoten en niet als 1 geheel. Kan je volgens mij niet veel aan veranderen tezij je het in 1 keer laat overspuiten. 

ik had de hoop dat er wellicht iets van fabrieksgarantie zou zijn ofzo. De hele auto laten spuiten dat gaat mij een beetje te ver. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 hours ago, steef32 said:

Als je goed naar elke auto kijkt zal je altijd kleurverschil zien tussen bumper en blik. Bij de ene auto zal je dit meer opvallen als bij een andere . Niet iets om je zorgen om te maken. Je zou hem eventueel een keer kunnen laten poetsen.

Poetsen ze dat eruit denk je? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De kleur veranderd niet met poetsen, als er verschil is blijft het, maar wordt misschien iets minder om dat je de vuile lak weer iets op haalt. Je zou een klein stukje kunnen proberen, maar als de lak weer iets vieser wordt zie je het weer. als je je er niet aan stoort zou ik het zo laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 minuten geleden, MartijnGTE zei:

ik had de hoop dat er wellicht iets van fabrieksgarantie zou zijn ofzo. De hele auto laten spuiten dat gaat mij een beetje te ver. 

Fabrieksgarantie is bij VW 3 jaar, tenzij er 2 jaar aanvulling is bijgekocht. Als je de auto nieuw hebt aangeschaft en hem pas hebt zou je naar de dealer terug kunnen gaan. Is het langer geleden, maar nog binnen de garantie dan kan je het altijd proberen om bij de dealer aan te kloppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, bm-er zei:

Fabrieksgarantie is bij VW 3 jaar, tenzij er 2 jaar aanvulling is bijgekocht. Als je de auto nieuw hebt aangeschaft en hem pas hebt zou je naar de dealer terug kunnen gaan. Is het langer geleden, maar nog binnen de garantie dan kan je het altijd proberen om bij de dealer aan te kloppen.

Ik hoor het antwoord van de dealer al.

Meneer we hebben het voorgelegd aan de importeur PON en die zijn van mening dat het gaat om een product eigenschap.

Case closed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tussen kunststof delen en blik heb je altijd kleurverschil. Bij de ene kleur valt het meer op dan de andere. Ik zou me er niet te druk om maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt wat @Ozzy zegt. De reflectie van het licht en daarmee de kleur verschilt tussen metalen en kunststof delen. Dat is een producteigenschap waar je niets aan kunt veranderen. 

Er is een kans dat er schade is geweest en delen zijn overgespoten. Dat kan je eenvoudig laten testen met een lakmeter. Als blijkt dat het de originele lak is, dan moet je je erbij neerleggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden