Ga naar inhoud
  • 0

B6 stoelen in een B7, vraag pinbezetting


FrankQS

Vraag

Ik heb een vraag. Ik heb een b7 uit 2014 en stoelen gekocht van een b6 2008. De pinbezetting van de 10 polige stekkers zijn niet helemaal hetzelfde. Zie afbeelding. De bovenste regels zijn van de huidige situatie, comfort line stoffen stoelen. De onderzijde van de b6 stoelen die ik wil plaatsen. Van andere topics heb ik zo goed mogelijk de pinbezettingnamen erbij gezet. Kloppen de benamingen zo?

Beide stoelen b6 en b7 zijn hetzelfde qua functies.  Bestuurdersstoel: lende en rugleuning electrisch, stoelverwarming, geen memory, hoogte dmv een handle. Bijrijdersstoel: alleen stoelverwarming.

Mijn andere vragen:

-Bestuurdersstoel

b6 heeft ook een massa op pin 5, op de stekker in de auto (b7) is deze leeg. Kan ik de massa van pin 9 zo doorlussen naar pin 5?

Pin 10,  b6 rood/wit is dat hetzelfde als pin 10 van de b7 (blauw/rood) climatronic?

 

- Bijrijdersstoel 

Pin 3,  b6 heeft een rood/witte draad, is dat hetzelfde als pin 3 van de b7 (rood/blauw) climatronic?

Massa (bruin) verplaatsen van pin 5 (b6) naar pin 9 neem ik aan.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten, Frank

 

IMG_20220604_194543.jpg

aangepast door FrankQS
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
4 hours ago, wulfke said:

Mag ik opmaken uit de pinbezetting dat de B7 bestuurders stoel manueel verstelbaar is en de 3C stoel elektrisch verstelbaar ?

Nee, beide stoelen b6 en b7 zijn hetzelfde qua functies.  Bestuurdersstoel: lende en rugleuning electrisch, stoelverwarming, geen memory, hoogte dmv een handle. Bijrijdersstoel: alleen stoelverwarming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even de schema's naast elkaar gelegd van de 3C en de B7.

Bestuurdersstoel

b6 heeft ook een massa op pin 5, op de stekker in de auto (b7) is deze leeg. Kan ik de massa van pin 9 zo doorlussen naar pin 5?

Bij de B7 hebben ze de massa draden voor zetelverstelling en zetelverwarming gemeenschappelijk genomen.

Dus je kan ofwel pin 5 doorverbinden met pin 9 - uiteraard wel de minimum draadsectie van 2,5mm² hanteren om door te lussen. Ofwel gewoon een extra draad naar de massa leggen.

Pin 10,  b6 rood/wit is dat hetzelfde als pin 10 van de b7 (blauw/rood) climatronic ?

dat is inderdaad hetzelfde - dat is de temperatuursmeting van de bijrijdersstoel en gaat naar zowel clima als pin 3 van de bijrijdersstoel.

 

Bijrijdersstoel

Pin 3,  b6 heeft een rood/witte draad, is dat hetzelfde als pin 3 van de b7 (rood/blauw) climatronic ?

Dat klopt - dezelfde uitleg als hierboven

Massa (bruin) verplaatsen van pin 5 (b6) naar pin 9 neem ik aan

Correct - je kan die gewoon verplaatsen

 

 

 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Peter/Wulfke bedankt voor het uitzoeken!  Dan kan ik vd week weer verder. Top!

Als ik extra massa draad wil leggen van de stekker in de auto (bestuurdersstoel) , weet jij waar het dichtstbijzijnde massa punt zit om aan te sluiten?

Gr Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Normaal zit dichtbij wel een massapunt. Niet zoveel ervaring met de B7 maar normaal ergens aan de dorpel (binnenkant - wel even de bekleding wegduwen) ofwel net aan de stoelen (ter hoogte van de dorpel) ofwel zoals bij de 3C net ter hoogte van de motorkap hendel. 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden