Ga naar inhoud
  • 0

B8 GTE inbouw GPS tracker


GTE Passat

Vraag


Voor mijn vorige auto had ik een TrackJack gekocht. Echter, deze daar niet meer ingebouwd.

Nu zit vrijwel alle opties op deze dikke Passat, inclusief dat we connect / app connect gebeuren.
Alleen die gaat mij geen sms sturen wanneer de Passat wordt afgesleept of verplaatst zonder contact aan, of boven bepaalde snelheid of buiten ingestelde zone komt.
De Passat heeft een af fabriek klasse 3 alarm..

Dus, deze OTM3 van TrackJack wil ik in de Passat gaan bouwen.
Positie voor het hele kleine kastje heb ik al bepaald, mits ik daar in de buurt de juiste draden ga vinden. Dit aan de bestuurderskant.

Ik heb via google een wiring diagram gevonden, maar met die honderden pagina's raak ik in de "knoop" :D van die miljoen draadjes.

Kortom; Waar sluit ik het beste de draden op aan?
Schema van de TJ (pagina 5): https://www.trackjackeurope.com/wp-content/uploads/2016/05/Inbouwhandleiding-TrackJack-OTM-3.pdf
Wiring diagram B8: https://vwts.ru/vw/b8/vw-passat-b8-wiring-diagrams-eng.pdf

In beginsel sluit ik maar 3 draden aan.
Contact aan: Geel
12v + (continu): Rood
12v - : Zwart

 

Alvast grote dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Volgens het schema zou op de OBD stekker pin 16 een constante plus moeten zijn en op pin 1 een geschakelde plus. Pin 4 en 5 zijn massa aansluitingen. 

( zie schema pagina 25 - No. 28/2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minuten geleden, Diver zei:

Ik zou dat meteen van af de zekering kast doen, zo als beschreven. Alleen even meten wat de constante en de geschakelde plus is. Is ook maar net hoe handig je ben. 

Meerdere studies en 10 jaar ervaring als elektricien :) dus het meten en aansluiten moet wel goed komen.

Betreft zekeringen, heb ik het bakje naast het stuur verwijderd. Volgens het boekje zou F4 voor het alarm zijn.. bijzonder genoeg zit er op die positie geen zekering.. HU!? :blink2:
Met het raampje open en klappen, de loeiert wel gewoon horen loeien.. :D dus die doet het gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minuten geleden, Diver zei:

Zijn er niet meerdere zekering kasjes, aan beide zijde van de auto bv. 

Er zijn er twee. Ze staan ook beide beschreven in het boekje. In het boekje staan voor de gebruiker enkel de belangrijkste.

https://fuseandrelay.com/volkswagen/passatb8.html
Via deze link een lijst met de volledige omschrijving.
Je ziet hier ook de twee zekering boxen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minuten geleden, wulfke zei:

Ik zou de signalen weghalen aan de OBD stekker, die zijn het makkelijkst bereikbaar.

Thanks.

Heb even zitten google, maar ik vind wel de constante plus (16) en min (4), maar geen contact geschakelde plus?
 

ODBII Master Pinout.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minuten geleden, wulfke zei:

Volgens het schema zou op de OBD stekker pin 16 een constante plus moeten zijn en op pin 1 een geschakelde plus. Pin 4 en 5 zijn massa aansluitingen. 

( zie schema pagina 25 - No. 28/2)

Ik ga pin 1 even na meten 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens het schema zou op de OBD stekker pin 16 een constante plus moeten zijn en op pin 1 een geschakelde plus. Pin 4 en 5 zijn massa aansluitingen. 
( zie schema pagina 25 - No. 28/2)
Je bent de held van de dag!
Een mooie 13volt

Kan nu dus draadjes gaan freubelen

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minuten geleden, GTE Passat zei:

Je bent de held van de dag!
Een mooie 13volt emoji41.png

Kan nu dus draadjes gaan freubelen emoji16.png
 

Mooi zo, deze info kost je enkel een Full member lidmaatschap 😎🤪

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mooi zo, deze info kost je enkel een Full member lidmaatschap 
Hahaha

Heb net twee weken geleden deze Passat gekocht.. ben helemaal blut joh
Leef nu op water en brood haha

Inmiddels aangesloten en weg gestopt.
Op de app ook zichtbaar, contact uit en contact aan.
Zal straks screenshots sturen, waarbij ik even de locatie etc weg poets

Straks even de zone aanpassen op heel klein en de snelheidsgrens op 80 ofzo en testen of die door komen

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de geïnteresseerden..
Het verschil in de app als het contact uit of aan staat. Betreft de kaart op de achtergrond, dat is gewoon kwestie van zoomen.
Het contact gebruikt de tracker om te checken of de auto op contact staat wanneer deze word verplaatst.
Zo niet, is dat dus mogelijk diefstal door weg slepen. Los van die flinke loeiert (mits auto op slot en niet gesaboteerd) 

Heb ook een proefje gedaan, als ik de veiligheidszone klein maak en verplaats naar ver weg.
Wat ik nog ga testen is de snelheidslimiet, die heb ik nu op 80kmh staan. Oorspronkelijk 140 (want ja, ook ik rij 130 met een hybride).

Ik krijg sowieso push meldingen van de app en mails. Als ik nog directer en zekerder meldingen wil ontvangen kan ik credits kopen voor SMS berichten te ontvangen.

Passat TJ.png

aangepast door GTE Passat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, GTE Passat zei:

Hahaha emoji1787.png

Heb net twee weken geleden deze Passat gekocht.. ben helemaal blut joh emoji18.png
Leef nu op water en brood emoji31.png haha

Inmiddels aangesloten en weg gestopt.
Op de app ook zichtbaar, contact uit en contact aan.
Zal straks screenshots sturen, waarbij ik even de locatie etc weg poets emoji2958.png

Straks even de zone aanpassen op heel klein en de snelheidsgrens op 80 ofzo en testen of die door komen emoji41.png

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
 

V.a. €15,-- kan het al. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
V.a. €15,-- kan het al. 
Dus, ik ben net 2 weken in bezit van een Passat, en moet nu maar meteen betaald member worden?
Mag hopen dat je begrijpt wat ik zei over blut te zijn, dat dat een grapje was.

Ik kom oorspronkelijk van het merk Seat en tot een paar jaar geleden actief op een Seat forum. Daar hoefde je helemaal niet te betalen. De enkele sponsors vulden het gat van de kosten van de webhosting etc

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, GTE Passat zei:

Dus, ik ben net 2 weken in bezit van een Passat, en moet nu maar meteen betaald member worden?
Mag hopen dat je begrijpt wat ik zei over blut te zijn, dat dat een grapje was.

Ik kom oorspronkelijk van het merk Seat en tot een paar jaar geleden actief op een Seat forum. Daar hoefde je helemaal niet te betalen. De enkele sponsors vulden het gat van de kosten van de webhosting etc emoji6.png

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
 

Nou ik denk dat jij het niet begrijpt. De link van Wulfke laat gelijk 50 euro zien waarop ik reageer dat het vanaf 15 kan.

Je bent niks verplicht hier en dat zal je in de toekomst hopelijk wel begrijpen.

Hopelijk begrijpen we elkaar😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden