Ga naar inhoud
  • 0

Storing AFS (automatische bochtenverlichting)


SteRo

Vraag

Sinds kort krijg ik de melding 'Storing AFS (automatische bochtenverlichting)' en doen de lampen bij het starten van de auto ook niet meer de opstartsequentie. Auto moest voor een beurt, dus even de storing laten uitlezen. Schijnt een communicatieprobleem (tussen module en lampen) te zijn, maar de garage wilde eerst verder onderzoek doen (lees: een boel kosten maken en dan nog meer kosten voor de reparatie). Nou vind ik die bochtenverlichting weinig toevoegen, maar de storingsmelding is wel irritant en kunnen ze niet uitschakelen. Ik vermoed dat er een stekker los zit of er een kabelprobleem is, maar weet niet waar de AFS-module zit en welke kabel/stekkers ik zou moeten checken. Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben wel benieuwd naar de echte foutcode gezien in beide koplampen een eigen AFS module zit en nog 1tje in de wagen zelf die de signalen naar beide koplampen verstuurd. Het is wel zo dat als er een probleem zich meld met 1 van de 3 deelnemers het volledige systeem uit veiligheidsoverwegingen buiten dienst wordt gezet. Het is dus zo dat zowel de dynamische bochtenverlichting het niet meer doet maar ook de automatische hoogteregeling functioneert niet meer normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kun je zelf uitschakelen. rechter zekeringenkastje. Als je de zekering van de module achter je dashbord eruit trekt doen de lampen het wel maar de aansturing niet en het knipperende lampje ook weg.

Ik dacht nummer 7 of 9. Een is van de lamp zelf de andere van de stuurdoos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
23 minuten geleden, martijn v o zei:

Kun je zelf uitschakelen. rechter zekeringenkastje. Als je de zekering van de module achter je dashbord eruit trekt doen de lampen het wel maar de aansturing niet en het knipperende lampje ook weg.

Ik dacht nummer 7 of 9. Een is van de lamp zelf de andere van de stuurdoos.

Het gaat hier over een 3G/B8 .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden