Ga naar inhoud
  • 1

Nieuwe updates Discover Media


PeterHimself

Vraag

Discover Media downloads

veel plezier

Peter

Bundel 1: Whole Europe (32 Gb SD-card nodig)
Coverage: Albania*, Andorra, Austria, Belarus*, Belgium, Bosnia and Herzegovina*, Bulgaria*, Croatia, Cyprus*, Czech Republic, Denmark, Estonia*, Finland, France, Germany, Gibraltar, Great Britain, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Kosovo*, Latvia*, Liechtenstein, Lithuania*, Luxembourg, Malta, Moldova*, Monaco, Montenegro*, Netherlands, Northern Macedonia*, Norway, Poland, Portugal, Romania*, Russia*, San Marino, Serbia*, Slovakia, Slovenia*, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey*, Ukraine*, Vatican City
05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU-AS_1910_V16.7z

Bundel 2: south-west Europe
Coverage: Andorra, Belgium, France, Gibraltar, Great Britain, Iceland, Ireland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Portugal, Spain
05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU1_1910_V16.7z

Bundel 3: north Europe & Russia
Coverage: Albania*, Belarus*, Bosnia and Herzegovina*, Bulgaria*, Cyprus*, Denmark, Estonia*, Finland, Greece, Kazakhstan*, Kosovo*, Latvia, Lithuania, Moldova*, Montenegro*, Northern Macedonia*, Norway, Romania*, Russia*, Serbia*, Sweden, Ukraine*
05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU2_1910_V16.7z

Bundel 4: eastern Europe
Coverage: Austria, Croatia*, Czech Republic, Germany, Hungary, Italy, Liechtenstein, Malta*, Poland*, San Marino, Slovakia, Slovenia, Switzerland, Vatican City
05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU3_1910_V16.7z

Bundel 5: central-east Europe
Coverage: Andorra, Austria, Belgium, Croatia*, Czech Republic, France, Germany, Hungary, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Malta*, Monaco, Netherlands, Poland*, San Marino, Slovakia, Slovenia, Switzerland, Vatican City
05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU-DL1_1910_V16.7z

Bundel 6: central-west Europe (with UK and Iceland)
Coverage: Andorra, Austria, Belgium, France, Germany, Great Britain, Iceland, Ireland, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Malta*, Monaco, Netherlands, San Marino, Switzerland, Vatican City
05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU-DL2_1910_V16.7z

Bundel 7: middle north Europe (with UK and Iceland)
Coverage: Andorra, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Great Britain, Iceland, Ireland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Norway, Sweden
05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU-DL3_1910_V16.7z

Bundel 8: eastern Europe
Coverage: Albania*, Austria, Belarus*, Bosnia and Herzegovina*, Bulgaria*, Croatia*, Cyprus*, Czech Republic, Estonia*, Greece, Hungary, Italy, Kosovo*, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Malta*, Moldova, Montenegro*, Northern Macedonia*, Poland*, Romania*, San Marino, Serbia*, Slovakia, Slovenia*, Switzerland, Turkey*, Vatican City
05-2022: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/DiscoverMedia2_EU-DL4_1910_V16.7z
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kunnen deze ook op de Discover Pro? Of is dat een ander formaat? Op de website waar ik ze de vorige keer gedownload heb staan alleen de bestanden van eind vorig jaar.

Edit: dat Volkswagen download tool pakt wel de laatste versie. Alleen hij klaagt dat mijn 32GB kaartje te klein is, en ik heb nu al 2x gehad dat hij een checksum error geeft als hij klaar is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goeden middag.

Sinds kort in het bezit van en DiscoverPro MIB3 2020 versie dus moet nog even wennen zeg maar.

Maar hoe kan ik zien welke versie er op staat? In de systeeminformatie geeft hij bij navigatiedatabase: 21.8 aan. (hardware H22, Software: 0278, radiodatabase 1.30.24)

Is dit dan een 2021 versie?   Moet je deze ook handmatig updaten of gaat het via WeCconnect?

Klopt het dat die 2 SD poorten boven elkaar in het dashboardkastje dummies zijn? Deze geeft hij namelijk niet weer in het scherm bij mediabron.

Gr. Stammy 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
55 minutes ago, Petroman said:

Voor navigatie updates is een apart topic.
Ik heb via de VW website updates gedownload op een kaartje en toen in de wagen geupdate.
Ging prima.

SD poorten werken bij mij ook maar je ziet ze pas (?) denk ik als je er wat instopt.

Ik heb beide poorten geprobeerd met een 32gb SD maar niets echter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minuten geleden, st@mmy zei:

Ik heb beide poorten geprobeerd met een 32gb SD maar niets echter. 

Die SD slots, zijn deze links boven afzonderlijk geplaatst van de MIB3 unit ? 

Ivm kaart versie zie ik een nieuwe release van week 25 in 2023 en dit is map version 22.12

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minutes ago, wulfke said:

Die SD slots, zijn deze links boven afzonderlijk geplaatst van de MIB3 unit ? 

Ivm kaart versie zie ik een nieuwe release van week 25 in 2023 en dit is map version 22.12

De SD slots zitten links boven in het dashboard kastje afzonderlijk van de regel unit van de pro als je dat bedoelt. 2 boven elkaar.

Op de site van VW kies je de auto en deze gaat bij GTE t/m 2019. Zit hier wel de nieuwste kaart versie achter. 

Wulfke hoe weet je dat het de kaart van 22.12 is wat ik nu heb? 

Gr. Stammy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jouw map versie is blijkbaar 21.8, ik gaf gewoon aan dat de nieuwste nu 22.12 is. Ik dacht dat bij de MIB3 update enkel  OTA mogelijk zijn maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Zou wel kunnen verklaren waarom de updates op de VW site maar tot 2019 versie gaan (B8 tot 2018 - B8.5 vanaf 2019 tot 2023)

Volgens mij hebben ze dan bij de facelift B8.5 hetzelfde handschoenkastje als de B8 erin gezet welke wel met SD kaartjes werkt.  De B8 heeft een SD kaart houder, hierin kan je 2 SD kaarten bewaren, deze zijn niet gekoppeld / aangesloten en dienen enkel als houder / storage. 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Via de VW be website kan ik wel de passat GTE vanaf 2020 aanvinken en kan ik de bestanden voor de MIB3 downloaden.

Screenshot_20231013_160518_SamsungInternet.thumb.jpg.c9eae1193f97170d6e005a93d88811f7.jpg

Volgens ik wat rond lees zou het ook mogelijk kunnen zijn via de USB-C poorten de update aan te melden (kaartlezer koppelen met de USB-C poort ?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die SD sloten heb je dus weinig aan begrijp ik.

Echter ik probeer ook audio via de usb-c af te spelen met een externe kaartlezer en daar de 32mb kaart in echter krijg ik niets in beeld. Ik begrijp niet zo goed waarom dit niet wil en wat ik verkeerd doe. Is er iets speciaal bij? wil dit niet via een extenderkaartje? IK heb beide poorten geprobeerd die naast de DSG hendel en die in het opberg vakje onder je elleboog. Er verschijnt niets in het "Media" schermpje als je op bron klikt. 

De SD moet toch gewoon FAT32 zijn?

aangepast door st@mmy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 hours ago, st@mmy said:

Die SD sloten heb je dus weinig aan begrijp ik.

Echter ik probeer ook audio via de usb-c af te spelen met een externe kaartlezer en daar de 32mb kaart in echter krijg ik niets in beeld. Ik begrijp niet zo goed waarom dit niet wil en wat ik verkeerd doe. Is er iets speciaal bij? wil dit niet via een extenderkaartje? IK heb beide poorten geprobeerd die naast de DSG hendel en die in het opberg vakje onder je elleboog. Er verschijnt niets in het "Media" schermpje als je op bron klikt. 

De SD moet toch gewoon FAT32 zijn?

UPDATE: Net een USB-C stick gehaald en nu lukt het wel om audio af te spelen gelukkig met die extender kaartjes werkt dus niet, Weer een stap voorwaarts.

De update van de navi gaat via de wifi (WeConnect) denk ik of eSIM want nu heb ik navigatie database 23-9 in het systeem staan.  

Gr. Stammy

aangepast door st@mmy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
45 minutes ago, wulfke said:

Op die USB-c stick kan je dan toch de update bestanden zetten ? 

Ja zou je zeggen. Ik heb het bestand gedownload, uitgepakt en op de stick gezet. Ik kreeg een hele rits aan mappen na uitpakken.

Echter de discover-pro doet er niets mee. Er gebeurt niets. Ook bij de systeeminstellingen kan ik niets updaten.

Of moet je dat bestand niet uitpakken misschien en zo op stick zetten?  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De handleiding en beschrijving van het downloaden, uitpakken, kopiëren naar de juiste folder enz enz staat uitgelegd in de handleiding die VW aanbied. Link staat onderaan de downloadpagina. 

via menu naar navigatie gaan en in het scherm van navigatie rechts onderaan klikken op "setup" en dan bij kaart denk ik heb je onderaan een toets "updaten". Dan zou hij de beschikbare bestanden moeten zoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij onze GTE 2016 werkte USB kaarthouder wel.
Maar in de volkswagen app staat nu wel een waarschuwing dat men nog bezig is met overzetten/overgaan van de app's. Kan goed zijn dat dat meer effect heeft dan verwacht.
Ik kan kaarten ook alleen maar vinden op volkswagen.de, op de nl versie geen idee waar te klikken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij het menu setup heb ik echter geen knop voor updaten. Zie afbeeldingen. Alles precies zo gedaan als in de handleiding echter na het plaatsen van de stock en het contact aanzetten gebeurt er niets.

Wel kreeg ik net (zonder stick) een systeem update binnen op het scherm dus hij doet op de achtergrond wel van alles.

Dit gaat nu via WeConnet-plus neem ik aan echter stopt dat straks dat abonnement. Dan stopt het updaten denk ik ook. 

Vandaar dat ik het wel even wil weten voor de toekomst. 

Trouwens ik dacht dat het perse FAT32 moest zijn echter NTFS werkt ook prima in combi met audio en video maar uiteindelijk stond dat ook in de handleiding. 

Rechts onder zie je setup echter geen update:

IMG_0759.JPG

IMG_0760.JPG

aangepast door st@mmy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden