Ga naar inhoud
  • 1

TPMS


ferre

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 12-5-2022 om 08:41, ferre zei:

Ja klopt, ik denk dat de antenne al gebruikt is er staan verschillende banden maten in.

5Q0 907 273 B En 5Q0 907 275B

kan de antenne bereiken met obdeleven daar zie ik ook vier fouten staan van de sensoren ma kan niets aan pasen 

volgens ETKA zijn beide 433MHz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je code lijkt ook te kloppen, dit komt uit een GTE met TPMS

Address 65: Tire Pressure (J502)       Labels: 3AA-907-273.clb
   Part No SW: 5Q0 907 273 B    HW: 5Q0 907 273 
   Component: RDKBERU30     H04 0009  
   Serial number: 40000000029218
   ASAM Dataset: EV_RDKBERU30 006001
   ROD: EV_RDKBERU30_006_VW48.rod
   VCID: 346696ED9FB7F5EA09-8060

No fault code found.

 

image.thumb.png.46de48dc3d446439201352935484b734.png

image.thumb.png.4d4410d96011eac53ec1eb98c423a2e0.png

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij duurde het ook even voordat het werkte, en uiteindelijk bleek dat er iets niet helemaal goed gecodeerd was. Uit mijn hoofd weet ik niet meer wat er niet goed was. Maar toen alles eenmaal goed stond werkte het ook direct.

En sindsdien veel plezier van gehad. Je houdt toch je banden iets beter op spanning als je ziet dat de spanning iets is afgenomen. En een band die langzaam leegloopt heb je dus veel eerder in de gaten.

Dus goed voor het verbruik en de veiligheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
25 minuten geleden, bm-er zei:

Bij mij duurde het ook even voordat het werkte, en uiteindelijk bleek dat er iets niet helemaal goed gecodeerd was. Uit mijn hoofd weet ik niet meer wat er niet goed was. Maar toen alles eenmaal goed stond werkte het ook direct.

En sindsdien veel plezier van gehad. Je houdt toch je banden iets beter op spanning als je ziet dat de spanning iets is afgenomen. En een band die langzaam leegloopt heb je dus veel eerder in de gaten.

Dus goed voor het verbruik en de veiligheid.

Heb je toevallig nog een log, Dan kan dat nog even door gespit worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
23 minuten geleden, bm-er zei:

Bij mij duurde het ook even voordat het werkte, en uiteindelijk bleek dat er iets niet helemaal goed gecodeerd was. Uit mijn hoofd weet ik niet meer wat er niet goed was. Maar toen alles eenmaal goed stond werkte het ook direct.

En sindsdien veel plezier van gehad. Je houdt toch je banden iets beter op spanning als je ziet dat de spanning iets is afgenomen. En een band die langzaam leegloopt heb je dus veel eerder in de gaten.

Dus goed voor het verbruik en de veiligheid.

Klopt, maar ik weet niet wat er fout gecodeerd sta heb alles al 10keer na gezien maar geen fout te vinden.

heb ook al contact met de verkoper van de antenne, en die beweert dat wij de antenne heeft getest voor hij die heeft opgestuurd.

zit nu met de handen in het haar te denken aan wat het kan liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minuten geleden, Diver zei:

Dat zier er uit als of je rechter voor sensor het niet doet, of zie ik dit nu verkeerd. Kan je die C105131 fout niet opzoeken op de site van OBD11

Die fout heb ik op ale 4 sensoren

heb de sensoren laten testen bij de bande man en die zijn in orde geven ale 4 goede signaal door.

is daar mee dat ik denk aan de antenne om dat die geen van de vier sensoren vindt. maar de verkoper beweert dat hij die heeft getest voor dat hij die heeft opgestuurd.

dus nu weet ik het ook even niet meer

aangepast door ferre
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met VCDS kan je via advanced measuring kijken of de antenne de sensoren effectief niet kan zien. 

In een ander topic vond ik ook iemand die het contact moest aanzetten en die de banden eens deels moest leeg laten om de sensoren een soort van "wake up" te geven. 

In mijn 3C heb ik destijds het B7 systeem ingebouwd en dat werkte ook direct na een paar meter rijden. 

Bij mijn B8 na een bandenwissel ofzo ziet hij ook de wielen na een paar meter rijden..

 

Ivm de aansluiting van de antenne. Heb je zelf een kabelset gemaakt of heb je die ergens vandaan gehaald ?

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
22 minuten geleden, wulfke zei:

Met VCDS kan je via advanced measuring kijken of de antenne de sensoren effectief niet kan zien. 

In een ander topic vond ik ook iemand die het contact moest aanzetten en die de banden eens deels moest leeg laten om de sensoren een soort van "wake up" te geven. 

In mijn 3C heb ik destijds het B7 systeem ingebouwd en dat werkte ook direct na een paar meter rijden. 

Bij mijn B8 na een bandenwissel ofzo ziet hij ook de wielen na een paar meter rijden..

 

Ivm de aansluiting van de antenne. Heb je zelf een kabelset gemaakt of heb je die ergens vandaan gehaald ?

Vcds heb ik niet meer tot mijn beschikking.

de kabel set heb ik van het internet gehaald denk dat de kabel wel in orde is om dat ik de bande maten in de discover pro kan zien

 

Kan het ook niet resetten in de disco er pro?

aangepast door ferre
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 minuten geleden, ferre zei:

Vcds heb ik niet meer tot mijn beschikking.

de kabel set heb ik van het internet gehaald denk dat de kabel wel in orde is om dat ik de bande maten in de discover pro kan zien

 

Kan het ook niet resetten in de disco er pro?

Ok. Toevallig een foto van hoe de stekker was aangesloten. In bepaalde topics vond ik dat in de stekker de can high en low was gewisseld. Waar heb je de plus van de antenne op aangesloten ? Constante plus of geschakelde plus ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, wulfke zei:

Ok. Toevallig een foto van hoe de stekker was aangesloten. In bepaalde topics vond ik dat in de stekker de can high en low was gewisseld. Waar heb je de plus van de antenne op aangesloten ? Constante plus of geschakelde plus ? 

De voeding heb ik gepakt van de radars van de side assist,  geschakelde plus.

Ik heb ook de can hai en can low van de radars genomen

steker

1 bruin/oranje 

2 wite geschakelde plus

3 paars/ oranje

4bruin -

 

DC7A0F23-96F6-476F-BC80-61336936EE41.jpeg

8632E788-188C-4A57-80A6-02DBBCCF9919.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De antenne krijgt normaal voeding van SC7 en dat is een constante plus ipv een geschakelde plus wat op de side assist komt.

Heb je pin 1 oranje/bruin verbonden met oranje/bruin van de side assist ?

En pin 3 oranje/paars verbonden met oranje/grijs van de side assist ?

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
45 minuten geleden, wulfke zei:

De antenne krijgt normaal voeding van SC7 en dat is een constante plus ipv een geschakelde plus wat op de side assist komt.

Heb je pin 1 oranje/bruin verbonden met oranje/bruin van de side assist ?

En pin 3 oranje/paars verbonden met oranje/grijs van de side assist ?

Ja klopt heb ze zo aan gesloten.

Denk je dat het probleem is dat die op geschakelde plus aan gesloten is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 minuten geleden, Diver zei:

@wulfke hoe kan je zien wanneer het een constante plus is

Door in de schema's te kijken

4 minuten geleden, ferre zei:

Ja klopt heb ze zo aan gesloten.

Denk je dat het probleem is dat die op geschakelde plus aan gesloten is?

Geen idee maar dit is toch een afwijking met hoe het origineel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 uren geleden, wulfke zei:

Door in de schema's te kijken

Geen idee maar dit is toch een afwijking met hoe het origineel is.

Vandaag de det antenne aan gesloten op constante plus, maar geen verschil.

Heb nog altijd de zelfde fout 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan zou je toch haast zeggen dat het aan de codering of antenne ligt, aan gezien de ventielen uitleesbaar waren door de banden firma. 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 minuten geleden, Diver zei:

Dan zou je toch haast zeggen dat het aan de codering of antenne ligt, aan gezien de ventielen uitleesbaar waren door de banden firma. 

De codering heb ik door gestuurd naar @Rainesh en die zegt dat die goed is.

volgens Peter @wulfke zou met vcds kunnen zien dat de antenne de sensoren kan zien.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden