Ga naar inhoud
  • 0

GTI / GTE / GTD / B8 (afgevlakt) stuur in een B7


bandjes

Vraag

Een poosje geleden zag ik dat @Diver een afgevlakt GTI stuur in zijn B7 heeft. En nu wil ik dat ook :D 

Ik ben dan vooral even benieuwd naar waar ik op moet letten, bijv. compatibiliteit met de flippers en multifunctionele knoppen die ik nu ook al heb.

Een Golf GTI stuur heeft bijv. rode stiksels, maar dat hoeft voor mij niet per se. Het besturen van de cruise control lijkt mij wel weer handig via het stuur (B8), maar is dat plug&play of moet er dan nog iets aangepast worden qua kabelboom / VCDS?

Voorbeelden / onderdeelnummers / tips, alles is welkom! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had destijd dit stuurtje in mijn 3C en dit moet plug and play zijn in een B7.

Screenshot_20220504-213054_Instagram.thumb.jpg.d1e831865861d0754aa95b9ce083553b.jpg

Screenshot_20220504-213125_Instagram.thumb.jpg.f72fe9717809c4c1a3d69eda4411f742.jpg

Een B8 stuurtje past niet zomaar. Maar daarvoor kan je de conversie print van @Bonny voor gebruiken om deze te laten communiceren.  Hij heeft een B8 stuur in zijn 3C gestopt en werkend gekregen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minuten geleden, wulfke zei:

Ik had destijd dit stuurtje in mijn 3C en dit moet plug and play zijn in een B7.

Screenshot_20220504-213054_Instagram.thumb.jpg.d1e831865861d0754aa95b9ce083553b.jpg

Screenshot_20220504-213125_Instagram.thumb.jpg.f72fe9717809c4c1a3d69eda4411f742.jpg

Een B8 stuurtje past niet zomaar. Maar daarvoor kan je de conversie print van @Bonny voor gebruiken om deze te laten communiceren.  Hij heeft een B8 stuur in zijn 3C gestopt en werkend gekregen. 

Dat is een Golf 7 stuurwiel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, bandjes zei:

Dat is een Golf 7 stuurwiel?

Scirocco stuurwiel met rode knopverlichting. Deze van een Golf 7 heeft volgens mij witte knopverlichting en dat paste niet bij de rest van de knopverlichting in de 3C welke allemaal rood is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
36 minuten geleden, dreke zei:

Kijk hier even op mijn topic ... pagina 30 ergens midden... 

 

Bedankt! Je doelt dan op de post over de adapter van Drive2.ru?

En dat zou dan iets moeten zijn als https://github.com/Georgy-Garnov/mqb-steering-wheel-adapter ?

--

Voorkeur gaat voor nu eerst wel uit naar een Plug&Play oplossing, aangezien ik geen ervaring heb met solderen (van PCBs). Ben vooral even benieuwd naar alle mogelijkheden :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, ik heb een printje ontworpen (CC EMU) om MQB knoppen (zoals Golf7, Passat B8 etc.) te laten werken in de oudere autos (PQ platform).
Zit in mijn eigen Passat B6 en VW UP van m'n vrouw, en 2 forumleden (Passat B6 en B7 CC) hebben er ook eentje.

Niet alleen werken de knopjes, maar wordt ook (adaptive) cruise-control via de stuurknopjes ondersteunt.


Gr. Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks allen voor de voorbeelden en tips!

Zijn er nog tips over hoe ik zeker weet of een ander stuur gaat werken? Ik heb nu flippers (DSG) op het stuur en aansturing voor de RNS510. Verder heeft de auto CC (niet adaptive).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als jij gewoon een traditioneel stuurtje koopt (zoals foto Thijn) dan zal dat altijd gaan werken.
Als je weet dat je een Golf7 of Passat B8 stuurtje gaat kopen dan zal dit niet zomaar gaan werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
40 minuten geleden, bandjes zei:

ec85683f23566a4aac8c05efdfdb1a88.jpg

Stuur vanochtend opgehaald. Nu nog een airbag emoji1303.png
Voor nu eerst Plug&Play, misschien later eens een upgrade naar een ander stuur.

Ziet er netjes uit zeg, is het zelfde als de mijne maar met andere kleur stiksels. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
25 minutes ago, bandjes said:

e27e9378f70728f0213e568760323e94.jpg

En de airbag vanmiddag opgehaald emoji1305.png komende week even kijken hoe alles vervangen moet worden emoji1.png

Gewoon de plus en minpool van de accu op airbag zetten, weet je zeker of ie werkt 🤣

Nee stroom eraf en gaan met die banaan, wel sleutel in contact anders vergrendeld ie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gewoon de plus en minpool van de accu op airbag zetten, weet je zeker of ie werkt
Nee stroom eraf en gaan met die banaan, wel sleutel in contact anders vergrendeld ie

Ik had al iets gezien dat het stuur in een bepaalde stand moet staan(?)

Maar dan de sleutel eerst in het contact, stuur draaien en dan de accu los?
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden