Ga naar inhoud

Aanschaf Passat 3C


JdeBoer

Aanbevolen berichten

Voor mijn zwager gaan we vrijdag kijken bij een passat 3c variant 1.4 tsi  Highline uit 2008.

Weet iemand als er bij dit model dingen zijn weer je op moet letten? Aangezien ik al jaren diesel rij is dit toch iets onbekender terrein 😁

Ik neem sowieso VCDS mee om hem ook even uit te lezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het deze ? 

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/volkswagen/m1824203905-volkswagen-passat-variant-1-4-tsi-highline-rns-510-clima-sto?correlationId=88387b91-9ef7-44ab-851a-c5a39705fad2

Mocht dat m zijn, houdt er dan wel rekening mee dat er voor nu 1 sleutel bij zit ;)

aangepast door JimyB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er netjes uit. Zorg wel dat je een echte koude start kunt maken, zodat je kunt horen of er ketting ratel is. Daar staan de TSI motoren bekend om, voor vroegtijdig uitrekkende kettingen. Ook is een aandacht punt olie verbuik.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, JdeBoer zei:

Ketting verhaal had ik inderdaad gisteravond nog wat over gelezen. Met koude start zal ik hier goed opletten.

laat je er niet in luizen dat de garage de auto al enigszins heeft opgewarmt ;-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, JdeBoer said:

Ketting verhaal had ik inderdaad gisteravond nog wat over gelezen. Met koude start zal ik hier goed opletten.

Roest voorspatborden (kan misschien al te zien zijn aan blaasjes in de lak) 

Volgens mij heeft deze een 2-massa vliegwiel, houdt er rekening mee dat als de koppeling gedaan moet worden die dan ook vervangen dient te worden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, JimyB zei:

Roest voorspatborden (kan misschien al te zien zijn aan blaasjes in de lak) 

Volgens mij heeft deze een 2-massa vliegwiel, houdt er rekening mee dat als de koppeling gedaan moet worden die dan ook vervangen dient te worden.
 

Roest begint idd in de voorschermen en ook op beide voordeuren. Bij de onderste chroomstrip ca 2~3 cm vanaf het voorste begin punt.
Daar heb ik dat al bij diverse wagens gezien van dit bouwjaar (mijne inclusief)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Marco456 said:

Is het wel een highline??

De raambediening heeft geen chrome randjes. En de verlichting knop ook niet.

 

Roest achterklep bij de verlichting is ook een kwaaltje. En tikkende kleppen in de clima.

Chrome randjes en xenon waren volgens mij alsnog optie toen der tijd ;)

En idd roest achterklep is een goeie, voornamelijk bij de hendel/kentekenplaat verlichting. 
Check ook even hoe je banden afgesleten zijn, want ik kan uit ervaring spreken dat die draagarmen achter goed vast kunnen zitten. (midden zitten de bouten voor de wielvlucht, die vangen puur water en vuil op)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in ieder geval een aantal dingen waar ik extra op ga letten. Het service menu trucje om olie temp te zien is zeer handig om te weten. Garage staat zover ik heb kunnen achterhalen wel goed bekend maar je weet het nooit natuurlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto is gekocht. Technisch zover mogelijk geen problemen gevonden/gezien. Ketting geen gekke geluiden eigenaar van het bedrijf is 10 jaar lang werkzaam geweest in werkplaats bij VW en garandeerde dat deze goed was en anders mochten we gewoon terugkomen. Rechterscherm heeft inderdaad plekje maar de rest van de auto zag er prima uit.

Iedereen bedankt voor de extra info ik heb weer een blije zwager 😀 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden