Ga naar inhoud
  • 0

Issues met nieuwe MOI3 (Discover Pro) infotainment systeem


pe2aab

Vraag

Hi all,

Afgelopen maandag heb ik mijn nieuwe Passat B8.5 opgehaald; het facelift model van de B8. In de auto zit een Discover Pro infotainment systeem. Dit had ik in mijn vorige auto ook en daar was ik uiterst tevreden over.

Echter is de huidige uitvoering grotendeels nieuw opgebouwd. Nieuwe software voor een deel. In de menu structuur kom je nog delen van het oude platform tegen maar het grootste gedeelte is nieuw vormgegeven. Afgezien van het feit dat er, vooral bij navigatie, zaken lijken te missen zoals de weergave van volgende waypoint, lijkt het systeem ook instabiel. Het is me nu al twee keer gebeurd dat het systeem uitvalt tijdens rijden en in standbystand terecht komt. Je krijgt dan een klok te zien. Gek genoeg blijft het Active Info Display wel in volle glorie functioneren.
1542889874_WhatsAppImage2022-04-13at08_43_36.thumb.jpeg.f7d506fb1e2c7223b5569f18ba9755d1.jpeg

Hierboven zie je dit moment. Het systeem staat op standby maar het AID geeft nog gewoon sjoege.

Wat me tevens opviel was dat de Qi koppeling met de telefoon niet helemaal 'lekker' wil. Niet constant en tevens denk mijn telefoon mijn bankpassen te moeten weergeven als deze op het laadpad wordt gelegd. Last but not least; nadat mijn telefoon gepaird is geweest met het infotainment system, staat voor het gemak het bel en tonen volume van mijn telefoon op maximaal. Het zou een instelling in de telefoon kunnen zijn natuurlijk maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo in want de vorige B8 die ik maandag heb ingeruild (ook Discover Pro maar ouder model met knoppen) had dit probleem absoluut niet.

Mijn vraag is eigenlijk of er meer mensen deze issues (her)kennen? Het is een vrij nieuw systeem dus ik weet het niet. Uiteraard de dealer gebeld waar ik mag langskomen maar parallel daaraan ben ik benieuwd naar andere ervaringen. Ik hoop niet op een maandagmorgen modelletje 😳


Softwareversie: 0306
Hardware: H22

Release version: MOI3_EU_VWMQB_P30600P

Ik heb software update geprobeerd op het systeem zelf maar dit gaf geen resultaat. Het lijkt de laatste versie van de software te zijn.

Ben benieuwd naar de ervaringen of eventuele tips om het systeem een softwarematige 'trap' te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ook Hardware H22, maar Software-versie 0278. Ik heb gelukkig weinig crashes etc., maar er zijn meer mensen met vergelijkbare problemen:

https://www.motor-talk.de/forum/mib-3-mj20-21-update-0278-alle-fin-freigegeben-t6713312.html?page=870

Even doorspitten, er zit veel informatie in die link.

Problemen met het laadbakje zijn ook bekend: je telefoon denkt dat het bakje een betaalterminal is en niet alle telefoons willen opladen, zoals mijn iPhone 13 Pro. Het lijkt er niet op dat VW daar oplossingen voor aan het bedenken is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de link. Ja daar wordt je inderdaad niet heel blij van.

Ik ben nu een weekje aan het rijden en er zijn best wel wat haken en ogen aan de auto maar vooral met het entertainment systeem. Nu heb ik al diverse crashes gehad. Terug gaan naar de dealer kan natuurlijk maar die geven ook aan niet veel meer te kunnen doen dan een software update. De laatste versie staat erop dus dat zet geen zoden aan de dijk.

Zo blij als ik met mijn B8 was zo erg baal ik van deze B8,5 in licht uitgeknepen vorm. Jammer.

Voor oplossingen of suggesties houd ik me uiteraard van harte aanbevolen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tussenstand;
De dealer is mij zeer behulpzaam, snapt dat de problemen er zijn en vindt dit uiteraard ook vervelend voor me.
Oplossing is er nog niet; alle mogelijke updates zijn inmiddels gedraaid (ook eentje welke niet OTA beschikbaar was) en nu is het duurtesten.
Ook zijn alle issues terug gekoppeld aan de importeur maar of die de programmeurs sneller krijgt met het maken van een update betwijfel ik ten zeerste.

Of het systeem te pas en te onpas uitvalt moet ik nu gaan testen.
Probleem met het beltoonvolume op maximaal na pairing en het zien van de Qi laadpad als betaalterminal zijn in ieder geval nog niet opgelost.
Ook krijg ik de POI's van Alegro laadpalen niet uit de Navi. Even voor de duidelijkheid; ik heb een benzineauto. Het platform is duidelijk opgesteld voor de ID reeks (elektrisch).

Ik houd jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En tussentijdse update. Lange tijd weinig last gehad en de laatste tijd hangt het systeem weer met enige regelmaat.

Één heel groot voordeel van al deze ellende. De keuze van mijn nieuwe auto volgend jaar wordt me wel heel erg makkelijk gemaakt. Geen Passat meer en hoogstwaarschijnlijk ook geen VW meer. Nét voor 2025 dus kan nog mooi een benzine auto uitzoeken. Zit ik de komende 3 jaar (met uitbreiding tot 5 jaar) gebakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden