Ga naar inhoud
  • 0

fm naar dab


jan1958

Vraag

goede middag. ga een b7 2013 1.5 tdi aanschaffen met een originele FM radio. wil er een interface tussenbouwen naar DAB. eventueel een antennesplitter fm dab. wie kan me een goed advies aan de hand doen aub ?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De losse modules vallen over t algemeen tegen. Heb al een aantal mensen zien worstelen met zo’n module.

alternatief is een RCD330 en dan via carplay of android auto de internet radio gebruiken

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Destijds ook zo een DAB+ kastje gehad om tussen de radio te zetten. Deze simuleerde dan een media input en kon je zo DAB+ ontvangen. Bij stilstaande wagen en op de juiste positie kreeg ik wel wat te pakken en mooi zuiver geluid. Echter onder het rijden veel uitval ook na het testen met vele soorten DAB+ antennes. Probleem was ook dat als er weinig DAB ontvangst was dat het geluid gewoon weg viel met een stilte als gevolg. Terwijl bij een oem DAB systeem de gewone FM ontvangst dan feilloos overneemt.

Erna overgegaan naar de DAB+ rns510 met een extra DAB antenne en dat ging goed. 

Helaas in mijn huidig passat geen DAB systeem erin en zie wel dat VW  wel zo een tussenzet DAB retrofit kit aanbieden als origineel VW onderdeel. 

Origineel DAB retrofit kit

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden