Ga naar inhoud
  • 0

6e versnelling


jroentje

Vraag

Hoi,

 

zojuist 2 koelwaterflensen en de motorsteun onder de accu bak vervangen. Nu merk ik toen m tijdens het rijden dat de 4e versnelling ietsjes anders schakelt als normaal. De 6e versnelling schakelt heel anders. Hij gaat zwaarder en heeft geen “randje”waar je hem tegen aan drukt. Ook is het 2x zo geweest dat het lijkt of hij in de versnelling zit maar dat zit hij dan niet.

 

 Wat kan dit zijn?

 

 Ik heb de kabels opnieuw gesteld en de toren en de pook gesmeerd. Ik heb ook de bak olie bij gevuld (vorig jaar vervangen)

 het gaat om een Passat b6 uit 2006 2.0 fsi 6 versnelling hand bak

 

 alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
12 minuten geleden, Diver zei:

Als je aan de kabels gezeten heb, dan kan je er opo wachten dat je schakel problemen krijgt, daar zijn procedures voor.  

Tijdens het vervangen van de flenzen en motorsteun niet. Toen tijdens een testrit kwam het probleem met schakelen naar voren. Hierop volgend heb ik de kabels op nieuw gesteld. Ik heb de uiteinders die grijpers met de veren er aan los van de kabels gezet. Toen de pook vast gezet met een pennetje door2 gaatjes onder de hoes, hierna de toren vast gezet. Toen de uiteinden bij de bak die veren weer los gedaan zodat hij de kabel weer grijpt. En daarna de toren en pook los gemaakt. Zoals beschreven stond op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee niet dat ik weet, wel is 1 van de kabels aan de buitenkant wat rafelig.

 Ik heb de koelflens aan de bak kant vervangen. Nu is er wel veel koelvloeistof over de kabels en versnellingsbak gelopen. Zou dit niet kunnen zijn dat het nu plakkerig is vanwege koelvloeistof?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

schakelkabels van een 3C zijn wel vaker de boosdoener, is hier ook wel een topic over geweest van iemand die ze vervangen  heeft

 

Doe me even je kenteken/chassisnr in PB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3C0 711 265 AB   €132.55 ex

3C0 711 266 B (nummer is vervallen)

 

Onderdeelnummer pook 1K0 711 112   of schakelhuis  1K0 711 061 A

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/onderdeelnummer/1k0711061a/onderdeel/schakelbak-mechaniek/onderdeelid/14176127/

evt een complete pook van een Passat

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden