Ga naar inhoud
  • 0

mistlampen Passat variant 2007


berry0367

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Setje mistlampen, bijpassende grille stukken voor in de bumper. Kabelboom om deze aan te sluiten. Lichtschakelaar met mistlicht functie voor mistlichten vooraan. En controleren of je boordnet geschikt is voor mistlichtfunctie en eventueel bochtenverlichting. Uiteraard moet dit erna gecodeerd worden.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, wulfke zei:

Setje mistlampen, bijpassende grille stukken voor in de bumper. Kabelboom om deze aan te sluiten. Lichtschakelaar met mistlicht functie voor mistlichten vooraan. En controleren of je boordnet geschikt is voor mistlichtfunctie en eventueel bochtenverlichting. Uiteraard moet dit erna gecodeerd worden.

Succes

Dank je wel voor de reactie. Is nogal een werkje zo te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier nog een kleine uiteen zetting van de dingen die @wulfke opnoemde.  

 

Klemmen accu losmaken,
 links langs de accu zit een klem om de accu op zijn plek te houden deze losdraaien en de accu losnemen. 
De accu stond in een kunstof bak ( zit vast met 3 boutjes) deze moet ook gedemonteerd worden. 
Hieronder zit een kabelgoot en het rubber naar het interieur word goed zichtbaar. 
Het makkelijkst is de kabel vanaf het motor compartiment naar het interieur te trekken ik gebruik hiervoor gewoon een trekveer.
 Er hoeven maar 2 draden naar binnen getrokken te worden namelijk de plus kabels van de mistlampen. 
De massa kan je aansluiten vrij ver vooraan de auto vlakbij de kabelgoot daar zie je een moer zitten met meerdere massa kabels.
 Het makkelijkst is om ook even de grill te demonteren bovenop ik geloof 8 schroeven onder de kentekenplaat nog 2
 en de kentekenplaat zelf even losschroeven. Dan klik je de grill zo los wel even flink trekken breekt niet af! 
Grilletjes waar de mistlampen in komen ook even losschroeven aan de buitenkant 2 kruiskopschroeven en losklikken.
 Nu kun je de connectors die je aan de lamp moet klikken met je hand naar de mistlamp gaten trekken. 
Mistlamp zet je met 3 schroeven vast in de bumper ( ik heb deze samen met de hb4 lampjes gewoon origineel bij vw gehaald)
 kabels op de mistlampen klikken en deze vastschroeven roosters ervoor en klaar aan de buitenkant! Nu binnen in het interieur,
 onder het stuur zit een zwarte plaat met gaatjes erin zit met drie schroeven vast aan de voorkant dan gewoon naar beneden klikken en los is deze.
 Nu zie je de boordnet zitten ( zie foto ) op de boordnet staan letters ( A B C D enz ) als het goed is hangen hier ook de kabels naar binnen
 van je mistlampen. Als je de kabel bij kufatec besteld staat er op de kabels welke op A4 moet en welke op D2! 
Connector even losklikken en goed opletten want je krijgt maar 1kans om deze op de goede plek te zetten.
 Linksboven begint met pin 1 rechtsonder bijv pin 16. Dan nog het kabeltje van de mistlamp schakelaar naar de boordnet! 
Op de boordnet moet je connector E pin 6 hebben en op de lichtschakelaar pin 5. 
De lichtschakelaar demonteer je door de schakelaar op 0 te zetten in te drukken en naar rechts te draaien nu ontgrendeld 
deze en kun je hem naar voren trekken. De connector van de schakelaar even het omhulsel eraf halen en de kabel erbij klikken 
hier staat net als bij het boordnet precies bij welke pin welk nummer heeft! 
Nu is alles klaar alleen nog een kwestie van coderen met vagcom en testen maar!
 Ik heb een 30byte high end boordnet en heb ze ook als bochten verlichting aan gezet! Werkt super! 
Succes  
 

foto 1.JPG

foto 2.JPG

foto 3.JPG

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minuten geleden, berry0367 zei:

Dank je wel voor de reactie. Is nogal een werkje zo te horen.

Is maar hoe je er zelf tegenover staat om zelf te gaan klussen. Op zich is het te doen op een 4-tal uurtjes excl wisselen van het boordnet indien dit nodig zou zijn. 

Is inderdaad niet zomaar een vinkje zetten of de lampen plaatsen en klaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18 minuten geleden, Diver zei:

Hier nog een kleine uiteen zetting van de dingen die @wulfke opnoemde.  

 

Klemmen accu losmaken,
 links langs de accu zit een klem om de accu op zijn plek te houden deze losdraaien en de accu losnemen. 
De accu stond in een kunstof bak ( zit vast met 3 boutjes) deze moet ook gedemonteerd worden. 
Hieronder zit een kabelgoot en het rubber naar het interieur word goed zichtbaar. 
Het makkelijkst is de kabel vanaf het motor compartiment naar het interieur te trekken ik gebruik hiervoor gewoon een trekveer.
 Er hoeven maar 2 draden naar binnen getrokken te worden namelijk de plus kabels van de mistlampen. 
De massa kan je aansluiten vrij ver vooraan de auto vlakbij de kabelgoot daar zie je een moer zitten met meerdere massa kabels.
 Het makkelijkst is om ook even de grill te demonteren bovenop ik geloof 8 schroeven onder de kentekenplaat nog 2
 en de kentekenplaat zelf even losschroeven. Dan klik je de grill zo los wel even flink trekken breekt niet af! 
Grilletjes waar de mistlampen in komen ook even losschroeven aan de buitenkant 2 kruiskopschroeven en losklikken.
 Nu kun je de connectors die je aan de lamp moet klikken met je hand naar de mistlamp gaten trekken. 
Mistlamp zet je met 3 schroeven vast in de bumper ( ik heb deze samen met de hb4 lampjes gewoon origineel bij vw gehaald)
 kabels op de mistlampen klikken en deze vastschroeven roosters ervoor en klaar aan de buitenkant! Nu binnen in het interieur,
 onder het stuur zit een zwarte plaat met gaatjes erin zit met drie schroeven vast aan de voorkant dan gewoon naar beneden klikken en los is deze.
 Nu zie je de boordnet zitten ( zie foto ) op de boordnet staan letters ( A B C D enz ) als het goed is hangen hier ook de kabels naar binnen
 van je mistlampen. Als je de kabel bij kufatec besteld staat er op de kabels welke op A4 moet en welke op D2! 
Connector even losklikken en goed opletten want je krijgt maar 1kans om deze op de goede plek te zetten.
 Linksboven begint met pin 1 rechtsonder bijv pin 16. Dan nog het kabeltje van de mistlamp schakelaar naar de boordnet! 
Op de boordnet moet je connector E pin 6 hebben en op de lichtschakelaar pin 5. 
De lichtschakelaar demonteer je door de schakelaar op 0 te zetten in te drukken en naar rechts te draaien nu ontgrendeld 
deze en kun je hem naar voren trekken. De connector van de schakelaar even het omhulsel eraf halen en de kabel erbij klikken 
hier staat net als bij het boordnet precies bij welke pin welk nummer heeft! 
Nu is alles klaar alleen nog een kwestie van coderen met vagcom en testen maar!
 Ik heb een 30byte high end boordnet en heb ze ook als bochten verlichting aan gezet! Werkt super! 
Succes  
 

foto 1.JPG

foto 2.JPG

foto 3.JPG

Oke best een werkje. Dan maar zonder mistlampen doen. Maar bedankt voor de duidelijke uitleg Driver.

Ben wel wat gewent om te doen maar dit lijkt me net even iets te veel voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
37 minuten geleden, dieseltje zei:

met VCDS uitlezen, dan kun je het onderdeel nummer lezen en je kunt ook het aantal bit tellen...... VCDS heb je sowieso nodig om boordnet te coderen.

vcds heb ik. Je bedoeld bordnetzsteuergerat uitlezen en waar kan ik die vinden. Wat bedoel je met bit tellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoek de verschillen

 

 

Address 09: Cent. Elect.        Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
   Part No SW: 3C0 937 049 J    HW: 3C0 937 049 J
   Component: Bordnetz-SG     H37 1301  
   Revision: 00H37000    Serial number: 00000006229571
   Coding: E58C0F0700000000000000000F00000000095D435C0000
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 30650E19A338729

   Subsystem 1 - Part No: 3C1 955 119 A  Labels: 1KX-955-119.CLB
   Component: Wischer VW461   012 0503  
   Coding: 00063445
   Shop #: WSC 05311  

   Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AE  Labels: 1K0-955-559-AF.CLB
   Component: RLS     091006 014  1201  
   Coding: 00471077
   Shop #: WSC 05311  

No fault code found.

 

 

Address 09: Cent. Elect.        Labels:. 3C0-937-049-30-H.lbl
   Part No SW: 3C8 937 049 E    HW: 3C8 937 049 E
   Component: Bordnetz-SG     H54 2602  
   Revision: 00H54000    Serial number: 00000008504106
   Coding: E58C0FA510000000C0000F000F0000008019FF4B6410210C000000000000
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   VCID: 336495F152B9F2D218-8066

   Subsystem 1 - Part No: 3C1 955 119 A  Labels: 1KX-955-119.CLB
   Component: Wischer VW461   012 0503  
   Coding: 00063445
   Shop #: WSC 12345  

   Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AE  Labels: 1K0-955-559-AF.CLB
   Component: RLS     091006 014  1201  
   Coding: 00471077
   Shop #: WSC 12345  

No fault code found.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 3-4-2022 om 09:35, berry0367 zei:

Hoi hoi.

 

Ik heb geen mistlampen in de bumper zitten.

Is dit makkelijk te plaatsen?

Moet ook lichtschakelaar aanpassen omdat deze geen mistlamp voor mogelijkheid heeft.

Moet dit na die tijd ook ingeleerd worden?

Is er iemand die kan helpen met coderen en evt aansluiten. Zitten er al in en kabels komen er vandaag in. Moet alleen aangesloten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gezien u zelf over VCDS beschikt kan u eventueel je huidige codering van adres 09 centr electr hier posten. Kunnen dan zo kijken wel bits en bytes er gewijzigd moeten worden. Aansluiten zelf is uiteindelijk 2 pinnen plaatsen in de stekkers op het boordnet. Hiervoor moet je wel eerst de stekkers uitpluggen en de paarse vergrendeling uitklikken. De pin erin schuiven en de vergendeling terug inklikken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 3-4-2022 om 09:35, berry0367 zei:

Hoi hoi.

 

Ik heb geen mistlampen in de bumper zitten.

Is dit makkelijk te plaatsen?

Moet ook lichtschakelaar aanpassen omdat deze geen mistlamp voor mogelijkheid heeft.

Moet dit na die tijd ook ingeleerd worden?

Hoi hoi heb alles aangesloten maar krijg stekkertje op pin 6 van de E connector er niet op. Durf niet te hard te drukken ben bang dat hij afbreekt en dan ben ik verder van huis. Iemand een idee hoe dit erin te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft u de paarse vergrendeling op de zijkant van de stekker een stukje uitgeschoven ? Normaal zie je op de zijkant van de stekker een paars stukje. Er zit een kleine uitsparing in waar je met een fijne schroevendraaier of iets dergelijks de paarse vergendeling wat naar buiten toe kan klikken. Het is de bedoeling dat het paars stuk gelijk komt te zitten met de volledige zijkant van de stekker. Dan zou het inprikken van de stekker pin probleemloos moeten gaan.

Succes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minuten geleden, wulfke zei:

Heeft u de paarse vergrendeling op de zijkant van de stekker een stukje uitgeschoven ? Normaal zie je op de zijkant van de stekker een paars stukje. Er zit een kleine uitsparing in waar je met een fijne schroevendraaier of iets dergelijks de paarse vergendeling wat naar buiten toe kan klikken. Het is de bedoeling dat het paars stuk gelijk komt te zitten met de volledige zijkant van de stekker. Dan zou het inprikken van de stekker pin probleemloos moeten gaan.

Succes 

Heb ik gedaan net als de andere 2 op a en d connector. Maar ga morgen nog wel een keer proberen misschien niet genoeg naar buiten getrokken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 21-8-2022 om 22:25, wulfke zei:

Gezien u zelf over VCDS beschikt kan u eventueel je huidige codering van adres 09 centr electr hier posten. Kunnen dan zo kijken wel bits en bytes er gewijzigd moeten worden. Aansluiten zelf is uiteindelijk 2 pinnen plaatsen in de stekkers op het boordnet. Hiervoor moet je wel eerst de stekkers uitpluggen en de paarse vergrendeling uitklikken. De pin erin schuiven en de vergendeling terug inklikken. 

20220828_101941.thumb.jpg.9b649ad333ea53ec5b95a3ff2c814aec.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Indien gewenst kan je in byte 17 bit 4 ook aanvinken -> mistlichten als dagrijverlichting. 

Normaal zit ergens in byte 23 ook nog wel iets om de mistlichten als bochtenverlichting te activeren. Denk bit 3-4

En in byte 18 bit 2 ook even aanvinken zodat je ook de lamp defect controle hebt

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
30 minuten geleden, wulfke zei:

Indien gewenst kan je in byte 17 bit 4 ook aanvinken -> mistlichten als dagrijverlichting. 

Normaal zit ergens in byte 23 ook nog wel iets om de mistlichten als bochtenverlichting te activeren. Denk bit 3-4

En in byte 18 bit 2 ook even aanvinken zodat je ook de lamp defect controle hebt

Thnx wulfke. Heb ik aangezet er wertk perfect. Was beetje voorzichtig hiermee. Weet niet of ik iets fout kan doen. Krijg nu alleen fout melding op verlichting "foglight bulb". Ga wel ff keer kijken hoe dit weg te krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
27 minuten geleden, berry0367 zei:

Thnx wulfke. Heb ik aangezet er wertk perfect. Was beetje voorzichtig hiermee. Weet niet of ik iets fout kan doen. Krijg nu alleen fout melding op verlichting "foglight bulb". Ga wel ff keer kijken hoe dit weg te krijgen. 

Beschrijving bij de bits is meestal duidelijk genoeg. Kwestie van de juiste bit(s) aan te vinken. 

Ivm de foutmelding, heb je soms de vcds scan en het stukje van adres 09 centr electr hier posten met de foutmelding, foutmeldingscode en beschrijving welke vcds geeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden