Ga naar inhoud
  • 0

Geluid uit Superb iV op GTE platform


MarcelTDI170

Vraag


Lange tijd geleden dat ik hier was. Destijds had ik een B7 2.0tdi. Altijd heel blij geweest met dit forum en gelukkig ook wat mooie dingen bij kunnen dragen.
 
Nu heb ik sinds 2020 een Suberb iV en sinds kort een probleempje. Gezien de iV gebaseerd is op de GTE technologie en daar al een stuk mee ervaring ligt, dacht ik hier eens een poging te wagen. Ik hoop dat dit mag.
 
Sinds een paar dagen maakt de auto, na een stukje rijden, onderstaand geluid. Het geluid is constant, onafhankelijk van toerental en verdwijnt een 10-tal seconde nadat de auto stil staat in P of je de motor uitzet. Het lijkt van de elektromotorzijde te komen.
 


 
De auto staat bij de dealer, maar het was hun niet direct duidelijk wat het kon zijn. Iemand dit ooit tegengekomen in een GTE of een ander idee van wat het kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De skoda iv is anders dan de passat gte. De passat wordt ook niet meer gebouwd en deze is een generatie nieuwer, wel hybride maar toch anders met ander gezeik.
Dit lijkt op een electrische waterpomp, maargoed, dat is vanuit een filmpje altijd lastig te zeggen. Doet dit geluid zich ook voor met de clima volledig uit?

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks voor de suggesties!

Heb ook al iemand horen zeggen dat het mogelijk uit het hydraulische gedeelde van de versnellingsbak komt.

Mocht de dealer niets vinden ga ik deze suggesties eens noemen

Ik weet trouwens niet of hij het ook doet met clima uit. Kan ik nu helaas niet testen omdat de auto bij de dealer staat.







Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uodate: probleem is opgelost. Volledige DSG incl. Mechatronica is vervangen. Auto rijdt weer even geniaal als altijd.. Verbazingwekkend wat het verschil is met de leen-Octavia die we meekregen.

Mocht iemand interesse hebben in een Superb iV, 30K km, zo goed als nieuw met dus een nieuwe DSG en nog 2 jaar garantie. Let me know. We gaan waarschijnlijk kijken voor iets kleiners.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk



Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden