Ga naar inhoud
  • 0

Start Stop uitschakelen Passat B8 Facelift (B8.5?)


pe2aab

Vraag

Hallo,

Er staat een levering gepland van een nieuwe Passat. De B8 Facelift (helaas iets minder uitgerust als mijn huidige Passat B8 maar ach; blijft een Passat).

Mijn vraag is; ik las links en rechts dat vanaf modellen 2020 het Start Stop systeem niet meer uit te schakelen zou zijn? Klopt dit? Met mijn huidige auto ben ik direct van de garage van levering langs een VAG-COM virtuoos gereden om dat uit te laten schakelen want ik had er bij de eerste rotondes al 'ruzie' mee ;-)

Tevens zou het kunnen, maar dat is nog niet zeker, dat het nieuwe Europees verplichte piepje er in zit (piept bij max snelheid overschrijding en zou zélfs een kickdown vereisen om daaroverheen te gaan).

Ik ben benieuwd.

BR
Rick

aangepast door pe2aab
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Even een update. Ik heb het er met Chotkan over gehad. Er zijn een paar opties. Één ervan is de een stekkertje van een kabeltje van het BMS van de accu lostrekken. Hiermee denkt het systeem dat de spanning altijd 'kritisch' is en schakelt StartStop niet uit. Voor zover bekend zijn er verder geen nadelige gevolgen. (wellicht dat de auto niet meer start als de accuspanning echt te laag wordt doordat de auto een uur op contact staat ofzo).
Optie om het 'softwarematig' te doen werkt helaas niet (meer). Je zou het hele StartStop systeem eruit kunnen sleutelen maar daar heb ik verder geen details over.

Wat ikzelf heb gebruikt en naar volle tevredenheid werkt is een SSA Memory Module.

In de basis een printje dat registreert dat er 12V boordspanning aanwezig komt en vervolgens een pulsje geeft aan de StartStop knop. Elke keer als ik dus instap wordt het systeem meteen bij starten uitgeschakeld.
Het printje heb ik zelf geïnstalleerd en zit tussen het knoppen paneeltje en de stekker ervan. De ombouw is bij verkoop gemakkelijk zonder schade om te keren door het printje er weer tussenuit te halen.
Ik was voor € 10,00 klaar. Werkt heel prettig.

Enkele foto's:
 

3961E571-4BED-4987-A6D2-EBFC99F5536E.jpeg

D9847095-C987-4C4D-B826-65D579B8D238.jpeg

8C74066B-ED77-4F46-BA28-49A47C6E4D51.jpeg

aangepast door pe2aab
Foto’s toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij kon het inderdaad niet inderdaad niet uitgezet worden... 

 

Het is steeds bij het instappen op  het knopje drukken om het per rit uit te zetten. 

Ik heb begrepen dat men nog bezig is om eea te kraken en dat diverse codering opties (nog) niet beschikbaar zijn omdat het nog niet gekraakt is om door derden te kunnen long coden. 

Dit geldt oa ook voor beschikbare fec swaps... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minuten geleden, Michael36 zei:

Kan de voltage waarde niet veranderd worden in/met vcds?

 

Op de Chineze websites worden wel kabels aan geboden die tussen de draadboom (auto) en het knopje kan plaatsen waardoor de werking andersom wordt.. 

Dat zou moeten kunnen, dat heb ik ook bij mn buurman gedaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

9 van de 10 keer werkt het start stop systeem bij mij gewoon niet ( 2016 versie). Krijg dan info op het scherm dat het start stop systeem niet actief is wegens, 

* de ruiten zouden kunnen beslaan

* de klimatisering is actief, pas de temperatuur aan.

Als ik het AC systeem uitschakel dan werkt de start-stop direct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist de auto opgehaald en Start/stop verraste me al bij het eerste verkeerslicht. Grrrr... Sprong net op groen. Rijdt niet prettig. Elke rit dus uitzetten inderdaad.

Over het verplichte piepje kan ik kort zijn; dat zit er nog niet in; dat wil zeggen, het zit er wel in maar het is iets dat je bewust moet aanzetten. Over een jaartje gok ik wel dat elke nieuwe auto het er standaard in heeft zitten en de coders zullen ermee aan de slag moeten. Ik weet dat het b.v. in Saudi Arabië al langer verplicht is maar dat men het daar oplost door de auto op een andere 'systeemtaal' te zetten. Engels bijvoorbeeld omdat het daar nog niet verplicht is.

Wat betreft dat Start Stop uitschakelen; een vurige wens ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dit werkt dus niet meer ?

Start/Stopp-Funktion deaktivieren 

STG 19 > Anpassung > … 

> Kanal "Start/Stopp Außentemperaturvorgabe-Minimaltemperatur"
> Wert auf "50" ändern (Werkseinstellung: -50) 
> Kanal "Start/Stopp Außentemperaturvorgabe-Maximaltemperatur" > Wert auf "50" ändern (Werkseinstellung: -50) 

oder 

> Kanal "Start/Stopp Startspannungsgrenze" > Wert auf "12" ändern (Werkseinstellung: 7.6)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden