Ga naar inhoud
  • 0

Lucht massa meter


Hen

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
6 minuten geleden, BARRY_TDI zei:

Ik heb zitten zoeken maar kan ook geen voorstel ronde vinden met wat voor blok we het hier te maken hebben. 

Een.passat uit 2007 is het.

En trouwens we hebben hier secties waarin je de problemen kan posten ipv alles in algemeen te dumpen.

Het nieuwe normaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kunt u eventueel een foto posten van uw motorcompartiment ? Luchtmassameter zit tussen het luchtfilterhuis en de motor luchtinlaat. Eventueel kan een moderator het topic wel verplaatsen naar de juiste rubriek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil deze schoonmaken en meten omdat ik steeds een foutcode krijg ...zoals in de afbeelding.

Zit in dat aluminium "ding"dan de LMM ?  ikverwacht meer iets zoals in de voorbeeldfoto LMM.

 

In het aluminium "ding"zit de (tuimel) klep voor de gas toevoer (naar mijn mening)

Foutcodes.jpg

Voorbeeld LMM.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier je hele systeem, als er een luchtmassasensor in zit zit hij waarschijnlijk in je gasklep huis. 

dit komt uit ELSAWin en ETKA

Werking van E-GAS-systeem 
Bij E-GAS wordt de gasklep niet via een kabel door het gaspedaal bediend. Er bestaat geen mechanische verbinding tussen gaspedaal en gasklep. 
De stand van het gaspedaal wordt aan het motorregelapparaat meegedeeld via twee sensoren voor gaspedaalstand (veranderbare weerstanden, in een behuizing geplaatst), die met het gaspedaal zijn verbonden. 
De stand van het gaspedaal (door bestuurder bepaald) is een belangrijk ingangssignaal voor het motorregelapparaat. 
De gasklep wordt via een elektromotor (gaskleplichter) in de gasklepregeleenheid bediend en wel over het hele toerentalbereik en belaste gebied. 
De gasklep wordt door de gaskleplichter bediend op basis van de gegevens van het motorregelapparaat. 
Bij niet-draaiende motor en ingeschakeld contact stuurt het motorregelapparaat de gaskleplichter precies volgens de informatie van de sensor gaspedaalstand aan. Dit betekent dat wanneer het gaspedaal half wordt ingetrapt, de gaskleplichter de gasklep in dezelfde mate opent. De gasklep is dan ongeveer voor de helft geopend. 
Bij draaiende motor (onder belasting) kan het motorregelapparaat de gasklep onafhankelijk van de sensor gaspedaalstand openen resp. sluiten. 
Zo kan bv. de gasklep reeds helemaal geopend zijn, hoewel het gaspedaal pas half is ingetrapt. Dit heeft het voordeel dat verliezen bij de gasklep worden voorkomen. 
Het motorregelapparaat berekent na analyse van koppelbelastingen van de verschillende componenten (bv. airconditioning, automatische versnellingsbak, ABS/ESP ...) een gasklepopeningshoek die optimaal is voor de desbetreffende situatie.  
Bovendien levert dit bij bepaalde belastingen aanzienlijk betere waarden op met betrekking tot de uitstoot van schadelijke stoffen en het brandstofverbruik. 
‘E-GAS’ is een systeem dat alle onderdelen omvat, die ertoe bijdragen de stand van de gasklep te bepalen, te regelen en te bewaken, bv. de sensor gaspedaalstand, de gasklepregeleenheid, het EPC-controlelampje, het motorregelapparaat. 
 

image.png.6b9890610a68c45c4c53a54520aca0c0.png

 

image.thumb.png.f6364cb0628f0ab57831a840ab0f0374.pngimage.thumb.png.a63ce1d35b3c86dd9209c69ee3e4a99d.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

1 -  sensor spruitstukdruk -G71- met temperatuurvoeler aangezogen lucht -G42- 
2 -  3 Nm 
3 -  O-ring 
q    bij beschadiging vervangen 
4 -  bovenstuk inlaatspruitstuk 
q    met inlaatspruitstuk-omschakeling 
5 -  afdichtring 
q    bij beschadiging vervangen 
6 -  gasklepregeleenheid -J338- 
q    met gasklepaandrijving (elektrische gasklepbediening) -G186-, hoeksensor 1 voor gasklepaandrijving (elektronische gasklepbediening) -G187- en hoeksensor 2 voor gasklepaandrijving (elektronische gasklepbediening) -G188- 
q    bij vervanging motorregelapparaat aan de gasklepregeleenheid aanpassen → Elektronicatester, ‘Interactieve functies’ 
7 -  5 Nm 
8 -  25 Nm 
9 -  rubber steun 
10 -  8 Nm 
11 -  steun 
12 -  afdichtring 
q    bij beschadiging vervangen 
13 -  onderstuk inlaatspruitstuk 
q    uit- en inbouwen → Subhoofdstuk 
14 -  afdichtring 
q    vervangen 
15 -  25 Nm 
16 -  25 Nm 
17 -  3 Nm 
18 -  onderdrukslang 
q    naar onderdrukstelelement 
19 -  omschakelklep van inlaatspruitstuk -N156- 
20 -  onderdrukslang 
q    naar onderdrukreservoir in inlaatspruitstuk 
 

inlaat.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt de fouten er al eventjes in zitten zo te zien 

Ouder topic, zelfde fouten

De lambda sensor in het uitlaatspruitstuk is uitgemeten. Hoe hebben ze dit specifiek gedaan ? Kan goed zijn dat de sensor goed is maar er toch iets in de stekker of bedrading niet goed is. Is de foutmelding te resetten ? Zo ja dan komt deze waarschijnlijk na een tijdje (warm komen van de motor) terug. Zou toch in de richting van deze O2 sensor zoeken en volledig uitpluizen voor een andere piste te bewandelen.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden