Ga naar inhoud

Afscheid Passat na 16 jaar en vraag om hulp (kennis)


Tikra

Aanbevolen berichten

Beste leden, 

na 16 jaar hebben wij afscheid genomen van onze B6 2.0 tdi station bij een km stand van 600.000 km.

Reden was dat ik voor mijn nieuwe functie/job een Arteon Shooting Brake zou krijgen en twee grote autos naast onze Polo 6N1, Golf 4 Cabrio, Peugeot 304 Cabrio is gewoon te veel en ook vooral te duur. Dat was in februari 2021 ;).

Inmiddels twee ervaringen rijker - namelijk dat het groene gras aan de overkant (na een wechsel van het bedrijf na 11 jaar) niet groener is en dat de shooting brake als 2.0 benzine de Passat bij verre niet het water kan rijken (zeker niet in de standaard versie 190 pk en verder alleen een R line pakket naast Harman Kardon). Dus - heb ik de baan maar weer opgegeven en de Arteon ingeleverd.

Geen Passat houder meer - wel Volkswagen gek heb ik onze verzameling aangevuld met een Polo 6N1 Gti - voor al nu onze zoon 18 is en zijn rijbewijs heeft. Heroriëntatie werk bekend ook even geen grote auto (tijdelijk) - want in de huidige tijd zijn de jobs waar ik in aanmerking kom meestal met een lease auto (en geen verdere compensatie als men die niet neemt , grrr.).

Erg leuke tijd gehad met de leden - wij alle herinneren ons an de kinderziektes van de 3C/B6 (nog steeds in mijn ogen het mooiste Passat Model) - roest van de achterklep, stuurslotmodule, lekkende verstuivers (terugroepactie van VW die weinige maar heeft bereikt), vastzittende elektrische remmen achter - het befaamde asje van de oliepomp dat onze motor opgeblazen heeft (enkele dagen voor de vakantie) - gelukkig met en door Jos en andere motor kunnen scoren en inbouwen - maar ook de treffen waar ik de motoren van de elektrische achterklep met hulp kon inbouwen, dynamische bochtverlichting en Xenon ingebouwd, deuropener rechts etc.etc, en het leuke meeting in het westen van NL bij ons met heerlijke pizza ....  

maw te mooie herinneringen om het forum te verlaten en ... bij interesse ... pizza in Hellevoetsluis - nu de Corona beperkingen opgeheven zijn ... ik zou er zin in hebben ......

sorry - voor het lange verhaal:

wagenpark hedendaags:

Golf 4 Cabrio 1999

Polo 6N1 Gti 1999 (origineel, zwart, met ombouw op 5 x 100 7Jx17", 312 mm remmen voor (Passat naaf/ Golf 4 rem), achter 256 mm (Golf 4 naaf/ Golf 4 rem) en Airride.

Polo 6N1 Open Air diesel (1.9 tdi ombouw) (wordt opnieuw gespoten)

naast onze "Oldtimer" Peugeot 304 Cabrio en de 356 die sommige van jullie van het meeting hier nog kennen.

Vraag:

In de tijd als zijnde "inbetween jobs" ben ik van plan om de koppeling van onze Golf 4 Cabrio te vervangen en vroeg ik mij af of mij hier iemand mee kan helpen - de koppeling komt erg laat en ik denk dat deze niet meer al te lang meegaat en wij zijn op de autos aangewezen ... iemand tijd en zin mij te helpen?

 

gr. Helge 

IMG_8401.jpg

IMG_5841.JPG

IMG_1104.JPG

103.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel vrienden dat is het commentaar dat ik zo gemist heb ;)

De koppeling komt op de laatste millimeter van het pedaal .... dat is toch een teken of niet kennisdragers ? ;)

gr. Helge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi en herkenbaar verhaal Helge, ik mis de 3C ook nog iedere dag behalve de motorrijtuigen belasting..... het is en was gewoon een heerlijke reiswagen met helaas ook heel veel technische problemen.

Wens je veel succes en plezier met je huidige wagenpark (vooral die mooie Peus...)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden