Ga naar inhoud
  • 0

MIB2 PQ Radio navigatie staat stil


leikew

Vraag

Hoi. Ik heb een vraag over de Discover radio MIB2 PQ.

Hij past perfect en werkt perfect in mijn auto, alleen de navigatie werkt niet. Tijdens het ingeven van de locatie vind hij deze en trekt dan een rechte of een hoekige lijn en niet de normale route. Bij het rijden blijft de navigatie staan op de plek en beweegt zich niet.

Andere radio RNS 315 en RNS 510 werken perfect. Deze PQ radio werkt wel in een andere VW die nieuwer is.

Wie kan mij helpen met deze in te leren, de module is al geüpdatet en het probleem zou bij de ABSpomp liggen die de snelheid niet kan volgen in het systeem.

Help Help Help

Trouwens het betreft hier een Touran van 2006 (mijn vorige auto was een Passat, maar door mijn handicap over moeten stappen op een hogere en groter auto)

Alvast bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bekend probleem. Is op te lossen door andere ABS pomp te plaatsen. Is een niet erg goedkope oplossing.

Andere mogelijkheid is om de navigatie niet te gebruiken, maar om met de CarPlay app via Google Maps of andere app te navigeren 

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee, VCDS is geen tool om te updaten en het is een typisch hardware geval. De ABS geeft het verkeerde snelheidssignaal door. Enige optie om t werkend te krijgen is een ABS pomp die een slag nieuwer is en geschikt voor jouw auto.
Heb je een VCDS log van je huidige setup?

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee helaas niet. Ze hebben er in gezet en zouden het oplossen, maar ik heb geen goede hoop. Ik heb voorlopig mijn eigen android er i  gezet en deze werkt gewoon perfect met alle knoppen op het stuur enz.

Maar ik zal morgen de PQ weer terug bouwen en dan via carplay het spul installeren. Daar had ik niet aan gedacht. Met de android reed ik altijd met Google map dus waarom nu niet en ok hoef geen update meer te kopen.

Thanks diesetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
27 minuten geleden, leikew zei:

Nee helaas niet. Ze hebben er in gezet en zouden het oplossen, maar ik heb geen goede hoop. Ik heb voorlopig mijn eigen android er i  gezet en deze werkt gewoon perfect met alle knoppen op het stuur enz.

Maar ik zal morgen de PQ weer terug bouwen en dan via carplay het spul installeren. Daar had ik niet aan gedacht. Met de android reed ik altijd met Google map dus waarom nu niet en ok hoef geen update meer te kopen.

Thanks diesetje

wie zijn ZE

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, leikew zei:

Ze is diegene waar ik mijn radio gekocht heb. Bij den'Brabander. Maar hij zou het oplossen na dit weekend door het plaatsen van een andere gateway.

Gaat niet werken dus, maar ben benieuwd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gaat met een gateway ook niet lukken, zoals hier boven al beschreven is ligt het aan de abs pomp. Het is misschien mogelijk als er een 1k0 pomp in zit om deze te flashen naar laatste versie. Zit er een 3c0 095 pomp in dan is het sowieso niet op te lossen en dient deze vervangen te worden. Andere optie is alleen carplay gebruiken voor navigatie en is in dit geval goedkoopste oplossing. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een vraag stellen zonder een nieuw topic te openen. Ik heb ook een PQ gekocht voor mijn 2009 Passat, hier zit alleen de usb kabel ook niet bij. Is het mogelijk om rechtstreek een draadloze module voor CarPlay etc. aan te sluiten of moet je altijd eerst een usb adapter + kabelboom aanschaffen?

Of iemand ergens een mooie prijs voor een kabelboom incl usb adapter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden