Ga naar inhoud
  • 0

Dsg kapot?


Joer

Vraag

Daar zijn we helaas met problemen met de DSG. Onderweg terug van vakantie werkte de dsg niet meer. In de lage versnellingen en verschrikkelijk geluid, klonk als of je remblokken versleten waren en toen deed de bak niks meer en knipperde de steeksleutel in het dashboard en ging ook het motor management lampje branden. De auto komt deze week pas terug naar Nederland. Ik had hem met OBD uitgelezen en kwam de volgende code naar voren, code p2832. Google geeft aan P2832 Shift Vork “A” Position Circuit Range / performance. Hij moet nog verder nagekeken worden. Maar iemand ervaring met dit probleem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja klopt droge dsg7. De auto is gelukkig terug in Nederland en staat bij de garage. Ze gaan binnenkort vast stellen wat er kapot is. De auto reed wel in z’n vooruit maar niet in z’n achteruit. Zal je topic ff door lezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist heeft de garage gebeld en er moet een nieuwe/gereviseerde bak in. Ze gaan op zoek naar eentje. Zal zelf ook mee gaan zoeken heeft iemand nog tips waar “goedkope” gereviseerde dsg 7 kan inkopen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 hours ago, Diver said:

Ja had je vin, dus maar even gekeken. was 47 op het eind toch.

Uhm dat zou kunnen weet het ff niet uit mijn hoofd. Maar alles wat er staat klopt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 hours ago, wulfke said:

Zelfde shop maar dan moet je Deze hebben met bak code PMH

WoW dat heb je goed gezien. Het leek erop dat de eerste die je liet zien de goede was. Maar en zit toch verschil in ondanks ze bij allebei zeggen is voor de B7. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, Joer zei:

WoW dat heb je goed gezien. Het leek erop dat de eerste die je liet zien de goede was. Maar en zit toch verschil in ondanks ze bij allebei zeggen is voor de B7. 

Lang leve het forum. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, Joer zei:

WoW dat heb je goed gezien. Het leek erop dat de eerste die je liet zien de goede was. Maar en zit toch verschil in ondanks ze bij allebei zeggen is voor de B7. 

Bij de eerste zocht ik enkel op een B7 DSG bak, de 2de vond ik doordat Jan @Diver de info doorkoppelde over de wagen en bak code .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update qua voorlopige kosten:

de prijs ligt nu op €1750,- in deze prijs zit:

- koppelingsplaten

- arbeidsloon

- massa vliegwiel

- inleren

- de olie die erin hoort

redelijke prijs????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 hours ago, dieseltje said:

Lijkt mij een nette prijs.

heb je ook bij de dealer gevraagd wat t daar kost?

Nee heb ik niet. Omdat zij dan ook de auto moeten onderzoeken en de auto rijd niet, ja een paar meter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13 hours ago, Diver said:

Dat komt er eigenlijk op neer wat je zelf er voor over heb, alles heeft te doen met je portemonnee. goed koper zal er best zijn, maar wat krijg je er voor terug. 

FB_IMG_1595654110222.jpg

Ja klopt goedkoop word duur koop. Heb zelf ook er aan gedacht de auto zo te verkopen met kapotte dsg. Maar dan zal ik er wel niet voor terug kijken. Terwijl de occasions nu is waarde gestegen zijn. Ik laat hem repareren en daarna kijk is wel wat ik doe met de auto

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb inmiddels 2x al mijn massa vliegwiel laten vervangen (gaat bij een dsg6 ca 2 ton mee) en dat was al rond de 11 a 1200 euro
dus met de overige zaken erbij lijkt mij dat dit niet een exorbitant hoog bedrag is. tel daar bij op de koppelingsplaten en een DSG beurt en je komt aardig uit op die 1750

Voor dat bedrag heb jij geen andere nette passat. Ik heb vorigjaar t dilemma gehad met een kapotte motor. Die is voor 2K vervangen en nu rij ik weer vrolijk verder met mijn passat.


 

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt Dieseltje voordat bedrag rijd je geen “nieuwe” auto. Het bedrag kan nog wat hoger uitvallen als blijkt dat er meer kapot is dan nu op voorhand gedacht word. Ze kunnen er pas volgende week donderdag aan beginnen. Dus moet nog ff geduld hebben 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
19 uren geleden, Joer zei:

Klopt Dieseltje voordat bedrag rijd je geen “nieuwe” auto. Het bedrag kan nog wat hoger uitvallen als blijkt dat er meer kapot is dan nu op voorhand gedacht word. Ze kunnen er pas volgende week donderdag aan beginnen. Dus moet nog ff geduld hebben 

heeft de garage wel het speciale gereedschap(en kennis) om de koppeling te monteren?
Welke storingen zitten er in de bak? Alleen die van de schakelvork? Ze kunnen beter even de mechatronic eraf halen en kijken of er niet veel slijpsel aan de magneten zit, of een stukje metaal, misschien zien ze wel dat een van de 4 schakelvorken defect is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18 minutes ago, Vdub said:

heeft de garage wel het speciale gereedschap(en kennis) om de koppeling te monteren?
Welke storingen zitten er in de bak? Alleen die van de schakelvork? Ze kunnen beter even de mechatronic eraf halen en kijken of er niet veel slijpsel aan de magneten zit, of een stukje metaal, misschien zien ze wel dat een van de 4 schakelvorken defect is.

Goede morgen, 

ik mag er vanuit gaan dat ze dat soort gereedschap hebben. 
 

welke storingcode er nog meer is uitgekomen durf ik niet te zeggen. Ik had alleen die code gelezen van de shiftfork en of er metaal stukje zijn durf ik ook niet te zeggen. Ik zal eens langs rijden met deze vragen. 
 

maar als de bak z’n kabaal maakte zal het toch wel meer moeten zijn dan alleen de shiftfork. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist heeft de garage contact opgenomen en natuurlijk gaat de prijs omhoog van €1750 naar €3350 😱😱. Heb gezegd dat hij een nieuwe offerte moet opmaken met een revisie bak. Zoals hierboven wufke al een link had gegeven. 

Wat er extra bij gekomen is:

- bak lagers

- soepelen

- extra arbeid

- massa vliegwiel is verroest en speling

ik vind het voor die extra wel veel geld. 
de revisiebak kost €1150,- en dan komt er nog een massavlieg wiel bij plus arbeid. 
 

Weet iemand een link naar een massavlieg wiel die bij deze auto hoort. Dan kan ik evt alle onderdelen bij elkaar zoeken zodat ik de prijs lager maak dan de €3350. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden