Ga naar inhoud
  • 0

kloon radio


lampie44

Vraag

goede dag allemaal

ik heb de volgende vraag :

ik heb er een kloon radio mijn auto gezet omdat de radio die er in zit niet goed werkt, door de kloon radio heeft mijn auto 2 keer een raar geluid gemaakt en toen gouw weer de oude radio er in gezet,

maar nu krijg ik de volgende storingen epc en storing lampje brand

16347 regelaparaat-foutief

00833 nokkenasstandsensor voeler g40 onaannemelijk signaal (hort en stoot en slaat dan af, kan hem daar na wel weer starten)als ik de nokkenas sensor los leg hort en stoot hij niet meer maar lampje blijft  branden ook als het gewist heb, ik heb deze vervangen

02390 e400-open

nadat ik als gewist heb

krijg ik de volgende storingen weer terug (met oude radio er in)

02390 e400-open

01273 v2-open

00834 nokkeneasstandsensor g40 te zwak

 

is dat toevallig, of heeft de kloon radio schade gemaakt in de elektronica

ps weet iemand een goede kloon radio

 

ik hoop dat iemand me kan helpen

groeten lambertino

 

 

aangepast door lampie44
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik wil niet zeggen dat t niet mogelijk is, maar de onwaarschijnlijkheid is groot. Als de gateway geen defecten vertoond, zou t ook heel moeilijk zijn om überhaubt aan te kunnen tonen dat de radio de veroorzaker is.
Infeite is de canbus module die zo'n kloon radio heeft in de meest gevallen een one way module. Die leest de signalen van het canbus en leest dat het signaal "auto aan" "licht aan" etc door gegeven wordt. Ook leest de radio alle signalen van stuurbediening en andere inkomende signalen mbt deur open/dicht etc.
Zelf signalen uitzenden komt alleen in de highend versies voor die meer op OEM systemen gebaseerd zijn. De radio hoeft immers geen signaal aan de auto door te geven.
Meestal komt er in het scherm op de teller geen informatie door.

Al die dingen bij elkaar opgeteld is de kans echt minimaal dat jouw motor storing door de kloon is veroorzaakt.
Enige wat je kunt doen is testen of de storingen terugkomen na uitbouwen van de radio en dan wissen van de foutmeldingen. Komt het daarna niet terug dan is er aanleiding om verder te zoeken.
 

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het is dan wel heel toevallig dat die storing er in kwam met de nieuwe radio, ik heb hem voor de zekerheid maar terug gestuurd, nu ben ik bang om een nieuwe kloon te kopen

ik heb de storing 00833 gewist en de oude radio er weer in toe is deze storing niet terug gekomen

maar storing 00834 heb deze nu ook gewist en is tot nu toe weg

alleen brand het epc lampje nog steeds 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Dieseltje miss dat jij dat weet, of iemand anders uiteraard?

Hij heeft ook foutmelding "nokkenas sensor > voeler G40 te zwak.

En ik heb begrepen dat hij via autodoc een sensor besteld had (imitatie)

 

Kan het niet zo zijn dat hij gewoon een originele moet instaleren?

Want hetzelfde had ik toen met een ABS sensor (wel iets heul anders maar toch). via autodoc (op kenteken) juiste op gezocht, maar storing bleef toen. Uiteindelijk abs ring ook vervangen, maar nog steeds storing. toen een originele abs sensor besteld, en doorgemeten en bleek een signaal afwijking van 0,01.

Toen de originele er in gezet en was alles opgelost.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om eerlijk te zijn heb ik daar geen kaas van gegeten. De ene keer is een aftermarkt product t zelfde product van de dezelfde productielijn, met een andere stikker en de andere keer is t een compleet andere kwaliteit. Of dat voor deze sensoren ook opgaat weet ik niet.
Geen idee of t een duur onderdeel is, maar anders uitwisselen voor origineel (eventueel inleren) en dan kijken of de fouten weg blijven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden