Ga naar inhoud
  • 0

Carnet / We connect


Charles16v

Vraag

Ik krijg mijn auto niet goed verbonden met car-net. Mijn Gte is van oktober 2015. Op mijn gsm zie ik onlinediensten verlopen. Maar kan niks verlengen.

Op de webshop geeft hij steeds aan dat ik een auto moet toevoegen maar die is al toegevoegd. Ik zie ook de afbeelding en de complete uitvoering met opties etc. Ook zie ik de app klimatieseren etc maar alles is zeg maar geblokkerd Als ik dan naar de webshop ga zie ik steeds voeg eerst een auto toe om de aanbeiding te bekijken. Maar die is al toegevoegd...

Zou het eraan liggen dat ik nog geen connected series heb omdat hij uit 2015 is

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ook een B8 uit 2015 en die is inderdaad te oud om te koppelen aan mijn App op de telefoon. In de afgelopen 7 jaar is het digitale systeem twee keer gewijzigd.
Mijn Discovery Pro heeft nog wel een Carnet abonnement (om realtime verkeersinfo te krijgen en zo) maar die verloopt ergens dit jaar. Ben benieuwd of ik die nog kan verlengen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had ook zoiets vorig jaar. GTE van nov 2015. Waarschijnlijk is de SIM in de auto uitgeschakeld. Dat gebeurt vanzelf als die een tijd niet gebruikt wordt. Via de helpdesk kunnen ze die weer activeren. Dat loopt via Duitsland, duurt wel een week ofzo. Met een GTE moet we connect altijd werken zover ik weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik had ook zoiets vorig jaar. GTE van nov 2015. Waarschijnlijk is de SIM in de auto uitgeschakeld. Dat gebeurt vanzelf als die een tijd niet gebruikt wordt. Via de helpdesk kunnen ze die weer activeren. Dat loopt via Duitsland, duurt wel een week ofzo. Met een GTE moet we connect altijd werken zover ik weet.

Dat was bij mij ook het geval, omdat de auto 6 maanden had stilgestaan was de sim automatisch gedeactiveerd. Na een telefoontje met de helpdesk weer actief gemaakt. Mijn GTE is uit ‘16, maar werkt denk ik hetzelfde.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt !! Ik ga morgen gelijk even bellen

Succes! Als t werkt is t best handig. Velen noemen het - niet voor niets - Nie Connect, dus verwacht er niet te veel van


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het werkend op de B8 met losse dongle
Afgelopen weekend werkte het ook weer goed in Duitsland.

Verwarming kan ik er niet mee regelen maar heb wel de volgende functies.

* File informatie, is sneller en uitgebreider dan FM.
* Adressen doorsturen. (Via telefoon ook doorsturen)
* Poi's zoeken online.

Op zich wel handige functies of ik ga verlengen weet ik nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0




Succes! Als t werkt is t best handig. Velen noemen het - niet voor niets - Nie Connect, dus verwacht er niet te veel van


Ik hoor dat wel vaker, maar bij mij werkt het eigenlijk altijd. Je moet wel geduld hebben, want de communicatie met de auto gaat onwijs langzaam...

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gebeld. ze zeiden dat ik geen simkaart had en het moest doen met een hotspot... Dat snap ik wel verder maar hoe comuniceerd de auto dan als ik niet inde auto zit. 

Beetje zonde als ik dadelijk een abbo neem en er nagenoeg niks mee kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even oprakelen: wat is de huidige status?
Heeft iemand recentelijk nog een gratis abo "we connect" afgesloten met een GTE ?
Als ik hier kijk: https://www.volkswagen.nl/service/infotainment/connectiviteit/we-connect/alle-diensten
Dan is de standaard dienst gratis en omvat de basisdiensten.

Ik heb de app vandaag geïnstalleerd, geactiveerd en een email gehad dat ik de basis abo zou hebben:

Details van uw bestelling     
Besteldatum: 08-07-2023
Artikelaanduiding: Noodoproepservice
Begin van de looptijd: 06-01-2017*
Einde van de looptijd: --
Prijs (incl. btw): 0,- €

Besteldatum: 08-07-2023
Artikelaanduiding: Security & Service Basic
Begin van de looptijd: 19-01-2017*
Einde van de looptijd: --
Prijs (incl. btw): 0,- €

De app blijft echter melden dat ik een abonnement moet afsluiten.
1) zit er standaard een sim kaartje in de wagen?
2) is het nog steeds zo dat die uitgezet kan worden na 6mnd niet rijden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb 25 mei nog een WeConnect abo afgesloten en de loopt nog tot oktober dit jaar. Begreep dat de dienst daarna stopt!
Krijg alleen sinds de 30e juni geen contact meer met de Passat via de app.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb na mijn vraag hier nog 30min. aan de lijn gezeten met een aardige mevrouw van de VW helpdesk. Ze kon veel zien maar bv weer niet of de sim nog geactiveerd was. Ze bevestigde wel het 6 maanden verhaal. Dus na 6 maanden radiostilte wordt de sim in de wagen gedeactiveerd.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden