Ga naar inhoud
  • 0

Adresje gezocht voor afstellen / kalibreren Matrix koplampen.


JFYdetailing

Vraag

Hallo,

Ik ben opzoek naar een adresje voor het afstellen en kalibreren van Matrix koplampen. Schijnbaar heb je hiervoor ODIS online en speciale tools nodig. Heb dit al gevraagd aan Vagtechniek te Nuenen, maar zij konden mij niet helpen.  Iemand een adresje (liefst omgeving Brabant). Wil toch eerst rondvragen voor ik naar de dealer stap $$$. :) 

Gr!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Eens binnenstappen bij de dealer om na te vragen hoeveel ze rekenen voor deze dienst kost geen geld lijkt mij. Kan je dan nog de afweging maken of het je te duur is of niet. Helaas denk ik dat als ODIS eraan te pas komt dat de mogelijkheden specifiek en dus beperkt zullen zijn. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net navraag gedaan bij de dealer… ze denken er ongeveer 2 uur mee bezig te zijn, kosten ongeveer €200,-. Mits alles goed is aangesloten zei hij erbij (is namelijk een retrofit).

Geen idee of dat een redelijk bedrag is voor een dergelijke afstelling/kalibratie?

aangepast door JFYdetailing
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stevige prijs dan voor gewoon lichten afstellen maar zo matrix koplampen zijn dan ook totaal next level qua koplamp techniek. Maar heel erg speciale dingen zie ik niet in het werkplaats handboek en waarom dit 2u moet duren weet ik ook zo niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 uren geleden, JFYdetailing zei:

Net navraag gedaan bij de dealer… ze denken er ongeveer 2 uur mee bezig te zijn, kosten ongeveer €200,-. Mits alles goed is aangesloten zei hij erbij (is namelijk een retrofit).

Geen idee of dat een redelijk bedrag is voor een dergelijke afstelling/kalibratie?

Heb je duidelijk gemaakt dat de optie naderhand is ingebouwd en dus af-fabriek niet in de auto zat?

Ik weet niet hoeveel mogelijkheden ze (tegenwoordig) hebben om naderhand ingebouwde opties te configureren.

Zo ben ik ooit bij de dealer geweest om te vragen of ze (mijn zelf ingebouwde) Dynaudio wilden activeren/configureren in mijn B8. Auto werd naar binnen gereden, en ze begonnen vol goede moed, maar toen ze doorhadden dat de optie er af-fabriek niet in zat waren ze snel klaar en konden ze niks doen. Het was simpelweg niet mogelijk om iets te configureren wat er af-fabriek niet in zat. Dat is inmiddels alweer 4-5 jaar geleden, en ik weet niet of de dealer tegenwoordig meer kan.

Ik ben bij een onafhankelijke hele handige jongen in Kapelle (Zeeland) geweest en die kon dat soort zaken wel doen, ook gewoon online bij VW.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De koplampen werken inderdaad, dienen alleen nog afgesteld en gekalibreerd te worden. Momenteel werken ze namelijk als een normale koplamp, dus dagrijverlichting, knipperlichten, dimlicht en grootlicht. Maar het Matrix gedeelte (adaptief grootlicht) tijdens het rijden werkt nog niet, schijnbaar omdat het systeem op dit moment geen kalibratie gegevens heeft. Ga binnenkort toch maar eens een afspraak maken bij de dealer. Vindt €200,- ook erg veel geld voor koplampen afstellen, maar er zal ongetwijfeld meer bij komen kijken dan dat ik denk. En gezien ik tot op heden nog geen ander bedrijf heb gevonden, wordt het toch maar de dealer. Wil natuurlijk z.s.m. kunnen genieten van de Matrix technologie. :D Ik hoop dat ze geen andere issues tegen komen en alles in 1x lukt! 

aangepast door JFYdetailing
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden