Ga naar inhoud
  • 0

Accu probleem:RNS 510 problemen, luide dreun over de speakers, valt helemaal uit, beeldscherm flikkert


Bezoeker123

Vraag

 

Goedemiddag, 

Ik heb sinds kort problemen met mijn RNS 510. Het begon met luide bass dreunen over de speakers, als de radio uitstaat of zelfs als de auto enkel op contact staat, maar gisteren viel de RNS tijdens rijden helemaal uit, inclusief verlichting van de knoppen. Na een uur of twee startte deze wel weer op, maar bleef het beeldscherm flikkeren. Vanochtend weer helemaal geen problemen. Het komt nog het meest in de buurt van het Youtube filmpje wat ik onder heb bijgevoegd. Verder werkt deze al jaren zonder problemen; ik heb ook al jaren geen updates gedaan of herstarts hoeven doen.

‘https://www.youtube.com/watch?v=Oicw_WpEnVo’

Wie herkent deze problemen en weet hoe ik ze op kan (laten) lossen? 

Bedankt voor jullie raad!

 

 

aangepast door Bezoeker123
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Goedemorgen, ik vermoedde zelf ook al dat het niet softwarematig een probleem is. 
Wat kan je adviseren? Kan het her-solderen van de aansluitingen op de printkaart een oplossing zijn, wat ze in het filmpje doen? Hebben jullie ervaring met bedrijven die dit kunnen? Ik woon zelf in Rotterdam. 
Volgens een oud topic zou er in de buurt van Breda een bedrijf zitten, op advies van Dreke. Staat alleen geen naam bij. 
 

er staat pas 360.000 km op de teller, dus de Passat mag nog wel een paar jaartjes doorrijden. Maar dan wel graag met muziek 🎵🎶 😉😃

Alle tips of aanbevelingen zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eerst de beste wensen voor 2024!
 

Even een update, denk uiteindelijk het probleem gevonden te hebben.  Van de zomer in Italie na een fikse regenbui met een lege accu stil komen te staan. Auto was totaal niet op te laden / te starten. Bij een nabijgelegen garage de accu gewisseld en de Passat draaide de rest van de vakantie als een zonnetje, en leek verder in orde. Afgelopen half jaar wisselvallig zelfde probleem met de radio terug gehad, auto startte soms moeilijk, maar niet echt de vinger achter kunnen krijgen wat er nou mis was (slechte versterker, kapotte radio etc.; radio deed het soms helemaal niet, soms na een half uur). Accu was al vervangen, dus dat was het issue niet. 
Auto staat normaal in de garage maar met de kerstdagen weer zelfde issue: Passat was na twee nachten buiten te hebben gestaan helemaal dood. Het had die dagen ook flink geregend. ANWB erbij gevraagd, maar die hadden ook echt moeite om de Passat weer tot leven te wekken (>10 min bezig geweest), zelfde issue als van de zomer. Na een paar keer een flink accu boost, wilde de auto eindelijk starten. Zo rees eigenlijk het vermoeden van stroom / accu drain als het flink geregend had / heeft. De ANWB man bevestigde het leeglopen van de accu.
Na veel internet struinen, kwamen we op het idee van een verstopte ‘luchtinlaat-bak’ onder de parafaan onder de motorkap. Bij oudere types leidde dit nog wel eens tot water in het interieur bij de bijrijdersstoel, maar daar had ik geen last van.

Maurice - AutoTasmo Numansdorp heeft alles, inclusief bijna verstopte afvoertjes schoongemaakt en daarnaast alle zekeringen doorgemeten. Geen accu lekkage meer en de auto / radio starten gaat als een zonnetje. Zelfs na de zware regenval vannacht met Oud en Nieuw, vanmorgen geen enkel probleem met starten. 👍

dus, om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat de radio en accu problemen te maken hadden met kortsluiting agv. troep in de luchtinlaat-opvang bak en daardoor een teveel aan water na hevige regenval. 
 

misschien een tip om deze af en toe schoon te houden … 🙄

Veel veilige kilometers voor 2024! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden