Ga naar inhoud
  • 0

B6 variant - climatronic ombouw


Rampie95

Vraag

Goedenavond beste leden,

Ik zit met de volgende vraag, ik heb in onze Passat een climatronic paneel (3 draaiknoppen) met een zwart stipje(sensor denk ik?) Tussen de 3 knoppen in.

Ik zou graag dat paneel willen om zetten naar het climate paneel (vol automatische) zodat ik gewoon een temperatuur naar zin kan instellen.

 

Is dit mogelijk? En zoja is er iemand die het misschien al eens eerder heeft gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
3 minutes ago, Diver said:

Dit is een Gen 1 paneel, die ziet er compleet anders uit dan jou climatronic. Dat zijn dus 2 verschillende systemen. Of dat aan te passen is weet ik niet,l maar het zal dan best een hoop werk zijn.

 

P1030052.JPG

Dat is het paneel waar ik graag heen zou willen, dat het een hoop werk is vind ik niet erg, ik zal toch moeten beginnen met alles te verzamelen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat jij hebt @Rampie95 is een mechanische aircobediening. Die had ik ook in mijn vorige 3C. Het inbouwen van automatische aircobediening is een heel verhaal, je mist sensoren bij de uitstroomopeningen en de stelmotoren in het kachelhuis. Ik heb destijds de conclusie getrokken dat het onbegonnen werk is.

aangepast door 7700
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, Rampie95 zei:

@7700 dat het onbegonnen werk is ben ik me tot op zeker hoogte van bewust, echter zou ik toch graag de poging willen wagen :)

Ik weet niet hoeveel kennis, kunde en vrije tijd je hebt natuurlijk. Het kan vast, maar het is ECHT veel werk en ik denk niet dat het veel vaker gedaan is. Dus wellicht ben je ook wat aan het pionieren dan 🙂.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Makkelijkste zou dan zijn dat je zelf uit een donorwagen het compleet systeem kan halen. Weet je ineens hoe het eruit kan en waar alles zit. Zal zeker geen 1,2 3tje worden. En je zal de wagen wel even moeten missen gezien het volledige dash eruit moet. Met wat geluk kan de aircopomp en condensor blijven zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Optie is misschien om alleen naar een nieuwere generatie van het bedieningspaneel van de climatic om te bouwen. Daar heb ik wel eens iets over gelezen, waarschijnlijk op Motortalk. Volgens mij was de ombouw naar een gen3 climatic. Jij hebt nu een gen1. Moest wel een klep bijgeplaatst worden volgens mij.

Ombouw van climatic naar climatronic is echt heel veel werk. Heeft volgens mij nog niemand gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
16 minutes ago, bm-er said:

Optie is misschien om alleen naar een nieuwere generatie van het bedieningspaneel van de climatic om te bouwen. Daar heb ik wel eens iets over gelezen, waarschijnlijk op Motortalk. Volgens mij was de ombouw naar een gen3 climatic. Jij hebt nu een gen1. Moest wel een klep bijgeplaatst worden volgens mij.

Ombouw van climatic naar climatronic is echt heel veel werk. Heeft volgens mij nog niemand gedaan.

Dan moet ik misschien maar eens de eerste zijn 😅 overigens als ik je goed begrijp is ook voor dit huidige paneel een soort upgrade paneel te vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
19 minutes ago, wulfke said:

Makkelijkste zou dan zijn dat je zelf uit een donorwagen het compleet systeem kan halen. Weet je ineens hoe het eruit kan en waar alles zit. Zal zeker geen 1,2 3tje worden. En je zal de wagen wel even moeten missen gezien het volledige dash eruit moet. Met wat geluk kan de aircopomp en condensor blijven zitten.

De wagen missen is geen probleem, en een donor wagen zat ik zonder meer al aan te denken, dan kan ik zelf alles demonteren zonder dat er een handige Harrie overal in gaat zitten knippen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, Rampie95 zei:

Dan moet ik misschien maar eens de eerste zijn 😅 overigens als ik je goed begrijp is ook voor dit huidige paneel een soort upgrade paneel te vinden?

Jazeker. Ook de climatic kent verschillende generaties, net als de climatronic.

Alleen is het upgraden van een climatic bedieningspaneel naar een nieuwere generatie climatic bedieningspaneel meer werk dan het upgraden van een climatronic.

Nieuwere generaties van de climatic zijn iets meer geautomatiseerd dan de oude. De handmatige klepverstelling is dan vervangen door een servomotorgestuurde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minutes ago, bm-er said:

Jazeker. Ook de climatic kent verschillende generaties, net als de climatronic.

Heb je heel toevallig misschien iets van een linkje met wat info? 😅

2 minutes ago, 7700 said:

Met een donorwagen heb je wel de meeste kans van slagen denk ik. Hou ons vooral op de hoogte als je gaat starten 🙂

Dat is zonder meer het idee er achter, moet nog steeds een groot topic plaatsen met info over beide wagens😅😅 misschien morgen maar eens aan beginnen haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hier ook nog een climatic bedienpaneel liggen, gekocht vanuit mijn wens om te moderniseren. Het punt waar ik tegenaan liep is dat er aan de jouwe (en mijn oude) ook fysiek een kabel zit en aan het nieuwere paneel dat ik heb liggen niet. Geen idee hoe dat verder in elkaar steek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Rampie95 zei:

De mijne ziet er net zo uit, maar ik vraag me dus af of je die kan gebruiken. Mag weg voor €50 inclusief verzenden als je er belang bij hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Just now, 7700 said:

Ik heb hier ook nog een climatic bedienpaneel liggen, gekocht vanuit mijn wens om te moderniseren. Het punt waar ik tegenaan liep is dat er aan de jouwe (en mijn oude) ook fysiek een kabel zit en aan het nieuwere paneel dat ik heb liggen niet. Geen idee hoe dat verder in elkaar steek.

Ik zal er komende dagen zonder meer eens wat meer info over proberen te vinden en dan zal ik alles hier op het forum kwa info, mogelijk dat andere mensen het eventueel extra kunnen aanvullen zodat het voor de overige leden ook mogelijk is om het paneel succesvol om te kunnen bouwen😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minutes ago, 7700 said:

De mijne ziet er net zo uit, maar ik vraag me dus af of je die kan gebruiken. Mag weg voor €50 inclusief verzenden als je er belang bij hebt.

Ook met stoelverwarming? Zoja dan neem ik nog even contact met je op middels pb

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden