Ga naar inhoud
  • 0

2007 B6 clima GEN 1 ombouw naar GEN 2 vraag m.b.t. ompinnen


7700

Vraag

Ik heb een GEN 2 clima unit liggen. Ik heb de how-to van @Diver bekeken, deze: 

Ik heb wel de bruine 16-polige stekker en vermoed dat ik die gewoon om moet pinnen zoals beschreven.

De 20-polige zwarte stekker heb i niet, ik heb een 18-polige stekker. Mijn vraag is: wat moet ik ompinnen voor de ombouw van GEN 1 > GEN 2?

Het antwoord heb ik zelf helaas nog niet kunnen vinden.

aangepast door 7700
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@7700 deze info heb ik ook nog.

 

Toevoeging. Als je een pasat hebt vanaf modeljaar 2008. Dan hoef je alleen de pin 16 op 20 te doen en klaar.
 Dan staat er A/C op clima knop rechtsonder. Oudere modellen hebben ECON op die knop staan en dan moet ook die 16polige stekker doen,
 zoals marco hieronder zegt. Heeft met luchtkwalietsensor te maken, die hebben de oudere modellen nog niet.

 In de bruine 16 polige stekker :
 Pin 7 verwijderen en aan de kabel van Pin 10 verbinden
 Pin 8 verwijderen en aan de kabel van Pin 9 verbinden

 In de zwarte 20 polige stekker :
 De kabel van pin 20 (zwart/rood) verwijderen en isoleren (wordt niet meer gebruikt)
 De kabel van pin 16 (rood/geel) op de plaats van pin 20 zetten. 


Pinbezetting op de sensor,
Pin 1 sensor gaat naar Pin 4 van de 20-polige stekker van de clima
Pin 2 sensor gaat naar massa
Pin 3 gaat naar zekeringbox en aansluiten op een geschakelde +12V 
(heb deze ingeplugd op steekplaats 1 op de rechtse zekeringbox - bijrijderskant)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
33 minuten geleden, wulfke zei:

Die zwarte stekker, zeker dat deze geen 20 polige is? Het blokje wat je eruit kan schuiven kan misschien maar 18 draden bevatten maar er zitten nog 2 pin plaatsen vast in het overige deel van de stekker.

Lijkt er wel op, ik heb aan 1 zijde 1 tot en met 9. De stekker lijkt qua vorm overigens wel te passen in de nieuwe clima unit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oh manman.... Net even naar buiten gelopen om te checken... Wat er los uit de stekker komt is een 18 polige stekker. Ik heb de 19 en 20 die blijven zitten compleet over het hoofd gezien...

Ik kan er weer verder mee (met wat extra schaamrood op de kaken 😬 ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden