Ga naar inhoud
  • 0

Stationair schommelen 3.2 vr6.


GavinT

Vraag

Goedendag Allen,

Mijn Passat 3.2 vr6 heeft het volgende probleem: De auto loopt stationair erg te schommelen en heeft misfires op bank 1, na uitlezen de melding "P0016 CMP Sensor(G40)/Engine speed Sensor(G28) incorrect Correlation" wat eigenlijk aangeeft dat de ketting opgerekt kan zijn maar deze is 30.000km terug vervangen en maakt nu ook geen bijgeluiden en/of rattel etc.. In september heb ik het 1 dag gehad en daarna 3 maanden niks aan de hand tot 3 weken geleden kwam het weer terug en dat lijkt mij dan geen ketting probleem, vandaag het blok geflushed maar het probleem is er nog.

Is er iemand in de buurt van Dordrecht die kan meten of de nokkenasverstellers doen wat ze moeten doen en de nokkenasversteller regelklep en als er nog suggesties zijn dan hoor ik het graag.

Groeten, Gavin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

Beetje een late reactie maar het ziet ernaar uit dat het verholpen is, nadat ik de  motorflush heb uitgevoerd en afgevuld met verse olie en toevoegingen is het probleem na een lange rit voorbij stationair draait hij netjes heeft weer gewoon gas respons en geen storingsmeldingen meer.

Bedankt voor jullie input en meedenken.

Groet, Gavin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mits het middels vcds allemaal uit te lezen, wil ik best op de koffie komen met de laptop hoor.

Misschien dat de wat ervaarderen leden kunnen bevestigen of dit mogelijk is of niet middels vcds?

aangepast door Rampie95
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die code heeft echt van die met de timing van de ketting, vervangen of niet, misschien toch iets net niet goed gestaan 30dkm terug of inferieur materiaal gebruikt.
30dkm is ook een rekbaar begrip, als het 3dkm per jaar is is het 10jaar.. 10 jaar klotestukjes rijden, slechter wordende olie etc..

Ook kan het zijn dat de nokkenasverstellers niet meer goed zijn/werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 12-2-2022 om 14:05, GavinT zei:

Hallo,

Beetje een late reactie maar het ziet ernaar uit dat het verholpen is, nadat ik de  motorflush heb uitgevoerd en afgevuld met verse olie en toevoegingen is het probleem na een lange rit voorbij stationair draait hij netjes heeft weer gewoon gas respons en geen storingsmeldingen meer.

Bedankt voor jullie input en meedenken.

Groet, Gavin.

Beste Gavin,

welke koelvloeistof heeft u in de passat 3.2 v6 zitten ik ga deze bij mij verversen alleen weet ik niet welke erin moet, weet u dit ?
mvg jeffrey

aangepast door Jeffrey.k
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden