Ga naar inhoud
  • 0

Wat is dit voor onderdeel?


Duif

Vraag

Gisteren bij de start van de grote schoonmaak, met als doel de auto beter te leren kennen (Passat Variant GTE uit ‘16), het bijrijdersdeel van de paravan (correct geschreven?) losgemaakt. Het andere deel lukt nog niet omdat ik de wisserarmen niet los krijg, daarvoor heb ik nu een kleine poelitrekker besteld.

 

Anyway, links en rechts naast de inlaat naar het interieurfilter, zag ik 2 witte onderdelen die ik niet kan plaatsen:

9a2520414249615f5c7ee88b1e408e66.jpg

 

Het zijn een soort zakjes met een gel-achtig iets er in. De ene is groter dan de andere.

 

Wat zijn dit voor onderdelen? En wat zal ik er, gezien de vervuiling, mee doen? Schoonmaken, vervangen, of misschien gewoon verwijderen?

 

Groet, Gijs

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb bij de mijne dat stuk ook al eens open gehad omdat ik in VCDS een melding zag van de luchtkwaliteit sensor. De sensor (dat bruin/oranje ding) kan je gewoon voorzichtig reinigen met remmenreiniger of wat alcohol, voorlopig nog geen nieuwe melding gekregen.

De 2 "zakken" waar je naar verwijst zaten er bij de mijne niet in. Het lijkt wel alsof iemand 2 van die vochtvreters naast het interieurfilter heeft gelegd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het lijkt inderdaad sterk op silicagel zakken. Wellicht hoopte iemand op deze manier geen vocht in de auto te krijgen 😅

Persoonlijk zou ik ze weghalen. Als ze verzadigd zijn blijft de vochtige zak tegen de lak aan liggen. 

Wellicht zie je iets van silica erop staan (of SiO2) Het kan ook calciumchloride (CaCl2) zijn hetgeen ook wordt gebruikt als vochtveter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Had al in ETKA gekeken maar kon niet zo snel wat vinden

via tapatalk


Interessant dit! Heb nog eens goed gekeken, en kan geen nummer, of andere tekst, ontdekken. Mogelijk is het er af gesleten door de tijd.

Als je online zoekt naar silica gel zakken, zou het dat best eens kunnen zijn inderdaad. Maar dan zou je ook verwachten dat er in ETKA een nummer voor is. Wordt vervolgd!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden