Ga naar inhoud
  • 0

Deur gaat niet open met sleutel. (batterij zit er niet in)


geeveebee

Vraag

Hallo,

 

Ik heb enkele dagen geleden mijn batterij uit de auto genomen om in mijn tuinhuis op te laden omdat die redelijk plat was door de koude van de afgelopen dagen.

 

Nu wou ik deze er terug in steken om dan naar de winkel en dan de garage te gaan voor mijn eeuwig durend turbo probleem.

 

Maar nu krijg ik de deur niet meer open met die plastic sleutel.

Als je draaid hoor je wel iets klikken maar de klink zelf heeft precies nergens grip aan.

 

Volgen enkele youtube video's zou het mogelijk moeten zijn om dat VW logo aan de voorkant er uit te draaien en dan aan een kabel te trekken om zo de motorkap te openen.

Maar je raad het al dat lukt ook niet. Er zit wel wat speling op maar ik krijg het niet gedraaid.

 

Iemand nog een idee om de auto open te krijgen? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een trekhaak heb ik niet.

 

en koffer noch een andere niet bestuurders deur heeft een slot/sleutelgat.

 

de achterste deur aan de bestuurderskant heeft vorig jaar eens een probleem gehad dat de venster vanzelf zakte nadat ik ze wou openen als ze vervroren was.

dat had zichzelf opgelost door regelmatig de ruit naar boven te doen ook al was ze al dicht tot ik de motor niet meer hoorde bewegen.

misschien kan ik met zware zuignappen dat ze gebruiken om glas te zetten deze naar beneden trekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de grille zit het logo vastgeklikt en springen er vergrendelnokjes terug op hun plaats nadat het logo in positie is. De speling die je voelt is dat de nok op het logo tegen de vergrendelnokjes komt. Als je toch via die manier de motorkap wil openen zal je toch net wat meer kracht moeten zetten om die vergrendeling te overbruggen. Uiteraard kan er achterliggend qua nokjes eea breken. Maar of je via deze weg aan de kabel van de motorkap kan, dat kan ik niet bevestigen. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, geeveebee zei:

Een trekhaak heb ik niet.

 

en koffer noch een andere niet bestuurders deur heeft een slot/sleutelgat.

 

de achterste deur aan de bestuurderskant heeft vorig jaar eens een probleem gehad dat de venster vanzelf zakte nadat ik ze wou openen als ze vervroren was.

dat had zichzelf opgelost door regelmatig de ruit naar boven te doen ook al was ze al dicht tot ik de motor niet meer hoorde bewegen.

misschien kan ik met zware zuignappen dat ze gebruiken om glas te zetten deze naar beneden trekken?

Dan toch maar de ANWB erbij halen. Die doen een opblaas balg tussen deursteil en carroserie en lepelen de deur open.

Word gebed zonder eind dit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ex-collega van mij heeft dit vandaag eens bekeken en kreeg het logo er wel uit met een schroevendraaier en wat tikken met een hamer.

 

de notch heeft hij er uit geduwd maar de trek kabel zag hij niet direct en hij had geen kleine schroevendraaier bij om eens te peuteren.

 

ik zal het straks eens bekijken als ik terug thuis ben van 't werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden