Ga naar inhoud
  • 0

Rns510 aanpassen of vervangen?


emiel91

Vraag

Beste allemaal,

ik heb een Passat CC gekocht na bijna 2 jaar in een foutlander phev te hebben gereden.

nou heb ik een rns510 en als ik BT-muziek afspeel heb ik alleen de rechter speakers waar geluid uit komt, nou heb ik een gehoord dat er dan twee extra draden getrokken moeten worden vanaf de BT-module naar de rns510.

is dit te doen of is het advies doe er een andere radio in? Het liefst zou ik iets willen met CarPlay en dab+ alleen de schermen (aftermarket) die ik zie lijken allemaal geen Nederlandse taal te hebben wat ik toch jammer vind.

Ik hoor graag van jullie de mogelijkheden en eigen ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als u toch eerder opteert voor een systeem met Carplay en DAB+ dan kan u eventueel even kijken achter een origineel DM systeem. 

Misschien is deze uit de verkoophoek nog beschikbaar https://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/47303-discover-media-pq-5c0035680g-dab/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
35 minuten geleden, emiel91 zei:

Beste allemaal,

ik heb een Passat CC gekocht na bijna 2 jaar in een foutlander phev te hebben gereden.

nou heb ik een rns510 en als ik BT-muziek afspeel heb ik alleen de rechter speakers waar geluid uit komt, nou heb ik een gehoord dat er dan twee extra draden getrokken moeten worden vanaf de BT-module naar de rns510.

is dit te doen of is het advies doe er een andere radio in? Het liefst zou ik iets willen met CarPlay en dab+ alleen de schermen (aftermarket) die ik zie lijken allemaal geen Nederlandse taal te hebben wat ik toch jammer vind.

Ik hoor graag van jullie de mogelijkheden en eigen ervaringen.

ff 2 draadjes bij trekken is stukken eenvoudiger en goedkoper.

Dan doorsparen voor een mooie Discover Media PQ met dab en carplay😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja inderdaad dat pq systeem was ook naar mijn idee de beste oplossing,

ik wil de Passat eerst even 2/3 maanden gebruiken zodat ik weet wat ik technisch in handen heb. En dan zeker upgraden en updaten als de auto me bevalt, tenzij ik tegen een hele leuke 3.6 Passat CC aanloop hahahaha.

kan iemand me uitleggen evt met beschrijving waar deze draadjes moeten komen, het leggen ervan zal geen probleem zijn alleen de pen bezetting zou ik moeten weten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gevonden hier op het forum

Je moet een extra audiokabel naar de RNS leggen... een getwiste draad voldoed, een afgeschermde is beter...

 

Pin 4 van de 54 polige stekker op de module verbinden met pin 11 van de groene stekker op de RNS

pin 5 van de 54 polige stekker op de module verbinden met pin 5 van de groene stekker op de RNS

 

voor de RNS heb je als pinnetje 1 x 000 979 009 E nodig (die knip je in twee, zo heb je twee aansluitingen), voor de module heb je 000 979 010 E nodig (idem).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Succes met de aanpassing!

Beste wel idioot overigens dat je hier nu 2 draden voor moet gaan trekken, ben benieuwd hoe dat vroeger verkocht is? "Ja, dit werkt maar half en dat is by design" 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, 7700 zei:

Succes met de aanpassing!

Beste wel idioot overigens dat je hier nu 2 draden voor moet gaan trekken, ben benieuwd hoe dat vroeger verkocht is? "Ja, dit werkt maar half en dat is by design" 😛

De eerste BT aansluitingen ondersteunden nog geen A2DP audio streaming mogelijkheid, dus alleen mono telefoon geluid

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden