Ga naar inhoud
  • 0

Te stugge voorvering


essel

Vraag

Anderhalf jaar geleden heb ik mijn veren en schokbrekers aan de voorzijde vervangen. Ik vond dat de auto daarna wel  erg stug was geworden, oftewel weinig vering aan de voorzijde.  Het stuurgedrag is dan wel super geworden echter het comfort niet.  Ik dacht toen ik zie het wel een tijdje aan, wellicht wordt het beter. Maar ondertussen 50dKm verder, maar geen verbetering.

Je voelt de voorwielen 'stuiteren' , als of je veel te harde banden hebt.   Ik wil dit binnenkort aan pakken.  Wat ik mij nu afvraag is of ik wel de juiste materialen heb gebruikt:

Ik heb het volgende gemonteerd: (zie ook de bijlagen)

  • KYB Exel-G schokbreker  type 335808
  • Eibach veren type R10157

Het betreft een  Passat B6 uit 2007, 1.9 TDI   VIN: WVWZZZ3CZ7E144446 

Wie weet of ik andere materialen had moeten gebruiken.

 

veer.jpg

kyb schokbrekers.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zie dat die veren OE-replacement zijn. Ik neem aan dat ze dan een beetje dezelfde karakteristiek hebben, dus het verbaast me wel een beetje dat je de auto nu stug vindt aanvoelen.

Bij mij gaat er dit weekend een Eibach verlagingsset onder (-3 cm), de "EIBACH PRO-KIT SPRING KIT". Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat rijden als jij de OE-vervanging zo stug vindt. Waarschijnlijk kan ik er ook niet direct op reageren, die veren zullen zich ook wel een beetje moeten zetten. Ik heb er wel hoge verwachtingen van moet ik zeggen, van mij mag het wel wat minder 'anoniem' rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
36 minuten geleden, essel zei:

Qua gewicht weet ik niet of dat klopt. Normaliter zoek je op het type auto, en daar het een diesel is zullen deze veren wat stijver moeten zijn dan die voor een benzine versie.

 

Als het goed is zie je een sticker op je deurstijl met de gewichten per as, daar moet je ook naar kijken. als je schokbreker te stug is stuitert je auto ook. de schokbreker is voor de demping en de veer voor de hoogte van de auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De materialen die heb gekocht zijn dus:

KYB schokbreker                   =  3C0 413 031 AT

Eibach veren type R10157    =  3C0 411 105C

In het bovenstaande plaatje is  3C0 411 105B (dus B ipv C) aangegeven. Deze veer is voor zover ik kan controleren 1 cm korter.  Ik moet zeggen dat de auto ook wel iets hoger is gaan staan (wielen minder ver in de wielkast) nadat ik deze veren had geplaatst.

Zou dat dan het probleem zijn dat veer is langer is dan gewenst, (de kleur codes van zowel het B als het C type zijn wel gelijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, essel zei:

De materialen die heb gekocht zijn dus:

KYB schokbreker                   =  3C0 413 031 AT

 

Eibach veren type R10157    =  3C0 411 105C

 

In het bovenstaande plaatje is  3C0 411 105B (dus B ipv C) aangegeven. Deze veer is voor zover ik kan controleren 1 cm korter.  Ik moet zeggen dat de auto ook wel iets hoger is gaan staan (wielen minder ver in de wielkast) nadat ik deze veren had geplaatst.

 

Zou dat dan het probleem zijn dat veer is langer is dan gewenst, (de kleur codes van zowel het B als het C type zijn wel gelijk)

De gekleurde onderdelen zijn de onderdelen die op jou auto zitten, de licht gekleurde zijn van andere modellen. voor de schokbrekers zijn er 3 keuzes, en daar zit dan ook prijsverschil in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden