Ga naar inhoud
  • 0

Hulp gevraagd B7 MFL-stuur in B6


JimVenlo

Vraag

Hulp gevraagd voor het inbouwen van een MFL (3 spaak) stuurwiel
Betreft een Passat B6 R-Line uit 2009

Sleepring:(origineel) 3C0 959 653 B
Stuurmodule: (nieuw) 3C0 953 549 AJ.   (origineel) 3C0 953 549 BA
Airbagkabel: 3C8971584A


We hebben de nieuwe airbagkabel (3C8971584A) + stuurmodule (3C0 953 549 AJ) geplaatst.
Vervolgens fouten gewist, alles gecodeerd, weer fouten gewist en gekeken wat overbleef.
Probleem wat aanwezig bleef was dat stuurhoek niet kon inleren waardoor er ook stuurbekrachtiging en overige fouten waren. 
Echter is de auto tenslotte ook in wegrijblokkering geschoten (Immo) waardoor dat de sleutel niet meer werkte, hierdoor zijn er dus nog meer problemen gekomen.
We vermoeden dat we de SKC (Secret Key Code) nodig hebben zodat we kunnen inloggen en de sleutels opnieuw kunnen inleren om dit probleem op te lossen. Vervolgens dan opnieuw proberen de stuurhoek te calibreren zodat alles gaat werken. 

De nieuwe stuurmodule is wel geschikt, dit hadden we al gecheckt echter heb ik ook de twijfels over de sleepring(waar dus ook de stuurhoeksensor normaal in zit) 

Werkzaamheden gedaan door: Vagcom Limburg en dubbel check door Rainesh


Hopelijk kan iemand ons op weg helpen of zijn jullie misschien tegen dezelfde problemen aangelopen.

Bij het terugzetten van de oude module werkt alles weer naar behoren, behalve de MF knoppen natuurlijk!


Ik hoor het graag.

Groet Jim

Passat_stuur.jpg

aangepast door JimVenlo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Is de goedkoopste die ik vond, en dan nog te rekenen dat het een compleetset is met hendels en sleepring.. je hebt er wel niks aan maar voor een compleetset zeker niet duur. Voor de module alleen is dat eigenlijk ook nog wel een gangbare prijs gezien de schaarse voorraad ervan op de 2de hands markt. Ik deelde het gewoon maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kleine kanttekening die ik even mee wil geven: Gezien de foto's is het wijsheid om even te informeren of het onderdeelnummer ook klopt. Op onderdelenlijn.nl zie ik vrij regelmatig dat het opgegeven onderdeelnummer in de advertentietekst niet altijd overeen komt met het nummer op de foto's. Deze zijn dan ook bij deze advertentie niet duidelijk. Just FYI

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
44 minutes ago, JimVenlo said:

Ja klopt ik heb al vele modules voorbij zien komen die dan toch niet het juiste nummer bevatten, zelfs na bestelling niet!😬

Ik zal even contact opnemen en vragen naar een foto van het onderdeelnummer. Bedankt voor het meekijken 👍

Van de Witte boerderij? Dan vraag ik even een collega, die heeft daar iemand rondlopen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eindelijk weer een update, net even de juiste module geinstalleerd maar helaas zonder resultaat. Volgens mij dezelfde als de link van JimyB. Kon het stuur niet meer kalibreren ook niet na een stuk rijden. Dus toch maar gekozen voor de hele swap, module, hendels en sleepring. Dat ging prima maar nog steeds zonder resultaat. Geen codering trouwens, dit is in het verleden al gedaan. Geen stuurbekrachtiging en esp error. Toch maar weer alles terug zoals het was, maar nu heb ik een airbag fout die ik zelf niet kan resetten.

D784DB7D-BD5D-4D9F-BCEA-E16A6F099FA2.jpeg

00EA993C-9B98-4EDC-A4EF-25D4BC83D8E0.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is nu een andere "nieuwe" AJ module dan waarmee je het topic gestart bent ? Je geeft aan het stuur niet te kunnen calibreren en dat je met een airbag fout zit die je niet kan resetten. Bedoel je dat je de airbag fout niet kan resetten omdat je geen tools hebt hiervoor, beschikt u over VCDS ? Indien geen tools ga je inderdaad de stuurhoek sensoren niet kunnen calibreren gezien je ook hiervoor vcds nodig hebt. Wat bedoel je met gaan codering, die is in het verleden al gedaan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@wulfke bedankt voor je reactie. Hopelijk schept dit een beter beeld bij wat er gister is gebeurt.

Dit is inderdaad een andere 'nieuwe' AJ module als waar ik mee gestart ben. Nu heb ik een complete set gekocht met hendels, sleepring en module. Ik had dus gedacht alles te kunnen omzetten omdat de codering in het verleden al gedaan is?!

Poging 1 gister:
Ik ben begonnen met alleen de module om te zetten omdat alles verder gewoon hetzelfde zou kunnen blijven. Stukje rijden stuur helemaal links en rechts, maar helaas toch geen stuurbekrachtiging + esp error.

Poging 2 gister:
Dan swap ik de hele boel omdat ik dit toch allemaal heb liggen, dan weet ik zeker dat de combi met sleepring goed zal zijn!
Stukje rijden stuur helemaal links en rechts, maar helaas ook geen stuurbekrachtiging + esp error. En nu dus ook een airbaglampje.

Toen weer alles terug gezet zoals het was sleepring + hendels incl. BA module
Stukje rijden stuur helemaal links en rechts (piep.... piep...), stuurbekrachtiging werkt weer geen ESP error maar wel nog de 'airbag service' helaas.

Nee geen tools voor VCDS helaas. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo als @wulfke al aan geeft kan je zonder VCDS niks doen, de code zit in de module en niet in de auto. als de donor auto anders gecodeerd is gaat het dus bij jou auto niet werken. De stuurhoeksensor moet weer ingeleerd worden en andere settings gecontroleerd. in het wilde weg wat modules wisselen gaat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gister weer geprobeerd de hele set met hulp van Vagcom Limburg het stuur werkend te krijgen.

Het vreemde is dat het kalibreren weer niet lukt en de auto weer in noodloop gaat?! Start wel maar valt meteen uit.
We zien terug dat de sleutel niet herkend wordt en dat er geen signaal binnen komt vanuit de knopjes op het stuur.
Ook geen stuurbekrachtiging en weer ESP-error.

Hij heeft dit ook nog nooit eerder meegemaakt. Normaal is het plug and play en werkt zoiets vrijwel meteen naar behoren.
We denken ook hier dat de Sleepring of module stuk is?

Airbag service hebben we wel gemakkelijk uitgezet, maar nu toch weer terug bij af!
Iemand nog een idee?! Ik ben er wel een beetje klaar mee. 😅

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toevallig geen scan genomen in de situatie met alle nieuwe onderdelen en dat de wagen niet meer wil starten? Daar moet dan namelijk een fout naar boven komen in de comfortmodule ivm start authorisatie. Ikzelf zou @Bonny eens laten kijken naar dit probleem, die weet er vast een zeker wel raad mee, of kan je vast wel op weg helpen om het alsnog werkende te krijgen of weergeven waar het eventueel fout loopt. 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zit er nu al even over na te denken en ik heb nu het idee dat jouw CCM niet compatible of geschikt is o.i.d.
Daarom zou het handig zijn als je eens een VCDS log van jouw auto kunt posten dan ik er wat verder naar kijken!

Gr. Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden