Ga naar inhoud
  • 0

Hulp gevraagd B7 MFL-stuur in B6


JimVenlo

Vraag

Hulp gevraagd voor het inbouwen van een MFL (3 spaak) stuurwiel
Betreft een Passat B6 R-Line uit 2009

Sleepring:(origineel) 3C0 959 653 B
Stuurmodule: (nieuw) 3C0 953 549 AJ.   (origineel) 3C0 953 549 BA
Airbagkabel: 3C8971584A


We hebben de nieuwe airbagkabel (3C8971584A) + stuurmodule (3C0 953 549 AJ) geplaatst.
Vervolgens fouten gewist, alles gecodeerd, weer fouten gewist en gekeken wat overbleef.
Probleem wat aanwezig bleef was dat stuurhoek niet kon inleren waardoor er ook stuurbekrachtiging en overige fouten waren. 
Echter is de auto tenslotte ook in wegrijblokkering geschoten (Immo) waardoor dat de sleutel niet meer werkte, hierdoor zijn er dus nog meer problemen gekomen.
We vermoeden dat we de SKC (Secret Key Code) nodig hebben zodat we kunnen inloggen en de sleutels opnieuw kunnen inleren om dit probleem op te lossen. Vervolgens dan opnieuw proberen de stuurhoek te calibreren zodat alles gaat werken. 

De nieuwe stuurmodule is wel geschikt, dit hadden we al gecheckt echter heb ik ook de twijfels over de sleepring(waar dus ook de stuurhoeksensor normaal in zit) 

Werkzaamheden gedaan door: Vagcom Limburg en dubbel check door Rainesh


Hopelijk kan iemand ons op weg helpen of zijn jullie misschien tegen dezelfde problemen aangelopen.

Bij het terugzetten van de oude module werkt alles weer naar behoren, behalve de MF knoppen natuurlijk!


Ik hoor het graag.

Groet Jim

Passat_stuur.jpg

aangepast door JimVenlo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dus aan de immo en sleepring ligt t niet.
Zodra je de nieuwe moduler in steekt heb je t probleem?
Alle stekkers goed terug gedrukt? Heb ik ook wel eens gehad.
Daarna met VCDS de stuurhoeksensor inleren en max stuurhoek inleren.

Ook even een blokje rijden. Goed stuur van uiterst links naar uiterst rechts bewegen en dan overnieuw inleren.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er is precies wel wat misgelopen met de sleutel herkenning. Normaal zou de stuurmodule hier geen invloed mogen op hebben gezien de sleutels worden herkend door de transponderlezer en deze geeft de info door naar de comfortmodule waar de wegrijblokkering in geprogrammeerd is. De ELV zal het stuur vrijgeven zodat dit los komt. Je zou haast denken dat de sleutels zijn gewist of er is iets aan de hand met de ELV. 

Heeft u een vcds scan van de huidige situatie? Dan zou je iets moeten lezen in de richting van "steering column requirements not met.." .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen huidige scan bij de hand, dit kan ik niet zelf helaas. Gelukkig wel met een verbogenschroevendraaier de airbag eruit gehaald om het stuur los te halen. Dus ik heb de oude module er weer inzitten. Ik heb steeds meer het idee was ik er maar niet aan begonnen! Hoe kunnen we zien of de module wel op de juiste manier werkt?!
Het vreemde was wel dat de auto nu wel met de afstandsbediening werkte dus op slot en eraf! Snappen jullie het nog


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien een domme opmerking, maar staat het stuur met spanning op het slot. Mijn vrouw had dit namelijk ook een keer, stond het stuur met spanning op de pen van het stuurslot en dat ging er niet van af dus. Iets aan het stuur getrokken om de spanning op de pen weg te nemen en het slot ging er wel van af. Dit als het verhaal van @wulfke klopt en de sleutels wel nog zouden werken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Staat de stuurmodule ingesteld op een golf ofzo, want weet wel dat de golf zijn startonderbreking en sleutelinfo uit de teller haalt ipv uit de comfortmodule. Dat zou dan wel kunnen verklaren waarom het hele sleutelgebeuren niet meer werkt bij het omzetten naar de nieuwe module. Want verder hebt ik dit fenomeen nog niet eerder gezien bij een stuurmodule swap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er stond geen spanning op het stuur maar wel op de blokkering, gelukkig werkt het nu weer. En moet ik dit de volgende keer doen met iemand die verstand heeft van vcds en meteen kan uitlezen. Nu heb ik alleen de module nog een keer geprobeer zonder succes. Ik ben blij dat ik met een kromme schroevendraaier de airbag er nog uit kon halen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat geluk heb je inderdaad nog gehad. 

Maar wat bedoel je met "moet ik dit doen met iemand die er verstand van heeft" , je gaf aan dat het was ingebouwd door "vagcom Limburg" . Aan de naam zou je toch verwachten dat hun wel weten wat ze doen? Ik hoop dat u niet hebt moeten betalen voor die diensten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Defecte stuurmodule heb ik nog niet voorbij zien komen. Defecte stuurhoek sensor wel. Ben wel benieuw naar de vcds scan. Kunnen we hier ook eens kijken via de uitgelezen codering of het daar wel allemaal goed zit of dat we iets anders zien wat niet klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minuten geleden, dieseltje zei:

De B6 stuurmodule kun je niet voor Golf instellen 

Ok, maar ik kan geen verklaring vinden voor het niet meer functioneren van de sleutels en de wegrijblokkering die niet meer werkt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iemand die de ervaring van Bonny deelt? Ik wil best een nieuwe module proberen maar dan moeten ze er wel zijn?!

En waarom reageert de auto nu anders als de eerste keer?! De vorige keer kon ik de auto starten, nu niet meer! De vorige keer werkte de sleutels niet, nu weer wel. De vorige keer kon ik hem op contact zetten radio aan etc. Nu niet meer!




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden