Ga naar inhoud
  • 0

Water uit motorruimte na regenval


KC3110

Vraag

Beste leden.  Na hevige regen, of een mooie wasbeurt, merk ik op dat het water erg lang blijft nadruppelen vanuit de motorruimte links voorbij het linker voorwiel. Het is net dat daar water blijft instaan. Zou hier iets verstopt zitten ? Als ik voor het voorwiel lichtjes tegen de onderkant druk dan komt ee meer water uit....

aangepast door KC3110
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet zeker of ik aan de juiste kant van het wiel zit te denken maar tussen de deur en het wiel wil achter het spatscherm nog wel eens flink wat vuil ophopen

image.thumb.png.d11f436ebf16212a9a2ab25d9fea29dc.pngIMG_6597.jpg

Ipv bladeren kan die ruimte zich ook vullen met zand zoals je via deze link kunt zien. Vooral het zand werkt als een spons en blijft erg lang nat met alle gevolgen van dien

Dripping water and rust at front fender/rocker panel intersection:  causes/fixes? | TDIClub Forums           MK5 R32 Front fender rust - long term solution | VW Vortex - Volkswagen  Forum

Mocht dit het geval zijn, kun je door een paar schroeven los te draaien, erg makkelijk erbij komen. Haal het vuil, zonder een scherp voorwerp te gebruiken, weg en spoel het even goed schoon. 

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn GTE uit ‘16 was hier ook veel rotzooi te vinden, met name zand. Het hield ook veel vocht vast en stonk duidelijk.

96feba2128ecac02a13fd97d7452563e.jpg
(Foto dubbel gepost, excuus)

Achter het zand zit een soort schuim, dat overigens ook erg nat was en stonk. Aan de onderkant lijkt t schuim materiaal beschadigd en zijn er happen uit.

Wie weet wat voor materiaal dit is? Geluidsisolatie? En, hoe het te herstellen is?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat schuim is inderdaad bedoeld als demping. Ik vermoed dat dit polyurethaanschuim (PUR) is. De happen die eruit zijn, zijn waarschijnlijk zodat het passend is. Met wat gefriemel kun je dit blok eruit halen en afspoelen. Zo kun je gelijk beter zien of deze daadwerkelijk beschadigd is. Normaliter komt men daar nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat schuim is inderdaad bedoeld als demping. Ik vermoed dat dit polyurethaanschuim (PUR) is. De happen die eruit zijn, zijn waarschijnlijk zodat het passend is. Met wat gefriemel kun je dit blok eruit halen en afspoelen. Zo kun je gelijk beter zien of deze daadwerkelijk beschadigd is. Normaliter komt men daar nooit.

Merci. Ik ga het schuim er inderdaad maar eens uithalen. Mijn eerste indruk is dat het deels vergaan of in ieder geval aangetast is. Als het er uit is kan ik het echt goed zien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden