Ga naar inhoud

Doek valt voor VW Passat sedan


Heatsink

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden, ATS zei:

Nee, het komt puur doordat de Passat sedan heel weinig verkoopt (in het algemeen). De Passat sedan verkoopt alleen goed in landen als China, Rusland en Turkije. Verder is de productie van de Passat verplaatst naar Slowakije, of is langzaam in gang in ieder geval. 
De Passat Variant rolt nu/in de toekomst van dezelfde band af als de Superb. Ook verkoopt de Superb liftback beter dan de Passat sedan. Toen hebben ze maar besloten de Passat sedan eruit te gooien. Oftewel, het loonde gewoon niet meer om de Passat sedan te blijven produceren.

Massa(productie) = kassa :)

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begreep ik ozzy, ben ook ondernemer..

En met de idee van alles van fosiel af is de mogelijke vervanger al in aantocht. 

Denk alleen dat als deze werkelijk in europa komt de variant ook zal volgen.

Het benoemen van de arteon in het stuk van autoweek vind ik vreemd. Die is nog maar 2 jaar in productie meen 2023 is die ook klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Arteon is (half of eind) 2017 op de markt gebracht. Na 3 jaar gefacelift (afgelopen jaar) en na 3 jaar eruit om dezelfde reden als de Passat sedan.

De B9 is al bevestigd, daarna is het einde in zicht voor de Passat, na zo'n 57 jaar (1973 - 2030). 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer hoor, ik ben wel een diehard sedan fan. De SUV- en crossovertrend zijn aan mij echt niet besteed. Oh well, voorlopig zijn er nog sedans genoeg die mij passen (en heb ik een mooie bij de deur staan) 🙂

aangepast door 7700
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden