Ga naar inhoud
  • 0

Extra draad naar kofferbak klep


bandjes

Vraag

Goedemiddag allen,

 

Op dit moment probeer ik een dashcam te installeren in de auto. Bij de camera achter wil ik een draad naar de kofferbak klep hebben. De enige horde die ik nog moet nemen is de draad door deze hoes trekken, maar hoe?!

 

Op YouTube zag ik wel voorbij komen dat het een soort van clip is met daarop de hoes aan vast:

 

Heeft iemand een (gouden) tip?

 

Thanks!

 

f825100c2b00316a11aefd6ad1a1c499.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
die snap ik nog wel, maar zit de camera dan in de klep

Nee, op het raam van de klep. De kabel kan ook vanaf de hemel naar de camera lopen, maar wil het eigenlijk zoveel mogelijk wegwerken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De textieltape moet je al verwijderen om makkelijk te kunnen werken. Als deze ook los is dan kan je de accordeon rubber samedrukken richting de holte van de klep scharnier. Dan steek je een stijve draad door de visnetstructuur richting de binnenruimte van de wagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De textieltape moet je al verwijderen om makkelijk te kunnen werken. Als deze ook los is dan kan je de accordeon rubber samedrukken richting de holte van de klep scharnier. Dan steek je een stijve draad door de visnetstructuur richting de binnenruimte van de wagen. 

Thanks voor de tip! Zal zo even kijken of dat wat wil lukken.

Zit er dan aan de binnenkant geen textieltape op het rubber?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De textieltape moet je al verwijderen om makkelijk te kunnen werken. Als deze ook los is dan kan je de accordeon rubber samedrukken richting de holte van de klep scharnier. Dan steek je een stijve draad door de visnetstructuur richting de binnenruimte van de wagen. 

Met wat priegelen is het met een stevige draad gelukt. Nu het volgende obstakel: de kabel van de dashcam.

Blijkbaar vonden ze het bij Pioneer een goed idee om op de kabel een aansluiting van 8.5mm te gebruiken. Die past dus met geen mogelijkheid door dat rubber / visnetje

0fa9692a95c70643cc923356609891e3.jpg

Vanavond en morgen maar even uitzoeken of ik de kabel kan knippen en de draden daarna zelf verbinden.

Waar ben ik toch ook weer aan begonnen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
22 minuten geleden, Diver zei:

Had je van tevoren de stekker laten zien dan, dan had je die info eerder gehad. De kabel zelf is ook al aan de maat, hoop dat het gaat lukken. Vaak is de camera kabel een coax kabel. 

Dat zal wel meer zijn dan dat bij deze gezien de camera ook nog voeding door diezelfde kabel zal krijgen vermoed ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minuten geleden, wulfke zei:

Dat zal wel meer zijn dan dat bij deze gezien de camera ook nog voeding door diezelfde kabel zal krijgen vermoed ik. 

Ging meer om de opmerking om de boel weer aan elkaar te solderen na het doorvoeren, dat gaat met gewone draden makkelijker dan met een coax. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden