Ga naar inhoud
  • 0

Passat B6 - RNS315


Rampie95

Vraag

Goedemorge beste mensen,

Heb vandaag van een collega een 315 toestel gekregen met bleutooth (zie een nummer achter MC: staan)
Echter nu ben ik benieuwd of mijn Gateway voorzien is van de juiste software, of dat ik deze zelf kan update indien nodig?

neem ook aan dat ik voor het bleutooth verhaal de module onder de stoel moet loskoppelen? heeft voorheen een orginele RNS300 in gezet met wisselaar en bleutooth touch adapter.
Hierbij nog het type nummer van de RNS mocht dit helpen:
3C8 035 279 F
SW: 0410
HW: H77
51/53

Log-80STJF-WVWZZZ3CZ6E206717-301570km-187386mi.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Oke dus even voor mijn info dat ik het goed begrijp, ik heb een gateway eindigend op "e" nodig of hoger?

En deze moet van een Passat afkomstig zijn? Van een Touran of golf v gaat niet werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minuten geleden, Rampie95 zei:

Oke dus even voor mijn info dat ik het goed begrijp, ik heb een gateway eindigend op "e" nodig of hoger?

En deze moet van een Passat afkomstig zijn? Van een Touran of golf v gaat niet werken?

Zoals eerder geschreven moet het een 3C0 zijn... als je zoekt kom je uit dat de gateway van een touran en golf een 1K0 gateway hebben..

En ja, je moet dus een type hebben welke hoger of gelijk is aan een 3C0 xxx xxxE versie en als je een elektrische achterklep hebt of ACC dan zijn de keuzes beperkter gezienn niet elke gateway hiervoor geschikt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minutes ago, wulfke said:

Zoals eerder geschreven moet het een 3C0 zijn... als je zoekt kom je uit dat de gateway van een touran en golf een 1K0 gateway hebben..

En ja, je moet dus een type hebben welke hoger of gelijk is aan een 3C0 xxx xxxE versie en als je een elektrische achterklep hebt of ACC dan zijn de keuzes beperkter gezienn niet elke gateway hiervoor geschikt is.

Top dan weet ik genoeg dan ga ik daarnaar opzoek.

Overigens is bekend welke gateway geschikt is voor een elektrische achterklep? Want dat lijkt me voor de toekomst wel interessant 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
20 minuten geleden, Rampie95 zei:

Overigens is bekend welke gateway geschikt is voor een elektrische achterklep? Want dat lijkt me voor de toekomst wel interessant 🤔

Dan geld hier nog steeds 3C0 xxx xxxE of hoger met uitzondering van de P versie gezien deze niet goed samenwerkt met de elektrische achterklep. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minutes ago, wulfke said:

Dan geld hier nog steeds 3C0 xxx xxxE of hoger met uitzondering van de P versie gezien deze niet goed samenwerkt met de elektrische achterklep. 

Top thnx voor de info :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minutes ago, Diver said:

nou aan de slag dan, Ebay is je vriend:-D:-D

Ebay heb ik eigenlijk geen ervaring mee xD zijn er tips omtrent het gebruik van Ebay toevallig?
Tevens is er een website waar je afhankelijk van het artikel nummer kan zien wat er dus allemaal mogelijk is kwa functies op zo'n radio toestel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Middels onderdelenlijn deze module tegen gekomen: 3C0907530E
Neem aan dat deze verder prima moet werken met mijn huidige groot rode display en stuurwiel met 8 knoppen?

Overigens wat ik me nog afvraag, de RNS heeft bluetooth ingebouwd, moet ik perse nog de module onder de bijrijders stoel vervangen? of is enkel los halen voldoende?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

codering van een oude gateway is niet gelijk aan de E of hoger.
beste is om deze gewoon in te steken en te kijken welke modules niet reageren of "not registered" zijn.
modules die niet reageren in de installatie lijst de-selecteren
modules die  "not registered" zijn aanvinken in de installatie lijst.

meeste werk is om de gateway uit te bouwen en van de metalen montageplaat los te krijgen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minutes ago, dieseltje said:

codering van een oude gateway is niet gelijk aan de E of hoger.
beste is om deze gewoon in te steken en te kijken welke modules niet reageren of "not registered" zijn.
modules die niet reageren in de installatie lijst de-selecteren
modules die  "not registered" zijn aanvinken in de installatie lijst.

meeste werk is om de gateway uit te bouwen en van de metalen montageplaat los te krijgen.
 

Oke goed om te weten, de gateway zit overigens toch boven het gas pedaal als ik het goed heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minutes ago, dieseltje said:

Ja daar zit hij verstopt. 
Afgelopen vrijdag voor een forum lid nog vervangen. Die zat klemvast en na wat aandringen met een platte schroevendraaier kon ik de klips overtuigen los te laten....
 

Zal alvast wat moed gaan verzamelen dan om hem los te maken haha 😄

Zal een paar foto's posten, zodra de boel vervangen is 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo de boel zit gemonteerd, echter zou er misschien iemand die in de buurt van Fijnaart woont een keer met zijn vcds zou kunnen kijken naar de radio en stuurwiel bediening settings dat ik alles juist heb want mijn volume knoppen werken nog niet...

Dat Navi etc niet word weergegeven ben ik van op de hoogte, daarvoor komt er in de toekomst nog een andere teller in.

IMG-20220111-WA0009.jpeg

aangepast door Rampie95
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Rampie95 zei:

Zo de boel zit gemonteerd, echter zou er misschien iemand die in de buurt van Fijnaart woont een keer met zijn vcds zou kunnen kijken naar de radio en stuurwiel bediening settings dat ik alles juist heb want mijn volume knoppen werken nog niet...

Dat Navi etc niet word weergegeven ben ik van op de hoogte, daarvoor komt er in de toekomst nog een andere teller in.

Wie heeft dan je gatway gecontroleerd als je om VCDS vraagt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden