Ga naar inhoud
  • 0

B6 2.0 Fsi hoge Co2/HC waarde


Rampie95
 Share

Vraag

Goedenavond beste leden,

Ik zit met een volgende probleem, waarbij ik nu dus eigenlijk niet meer weet wat de juiste wijzen van afhandelen is.
Misschien dat jullie er eens over kunnen mee denken?

Het probleem is dat de Passat word afgekeurd op een te hoge Co2 en HC waarde zowel stationair als rond de 2500rpm
Co2 waarde moet ik even op vragen maar de HC waarde zit rond de 455.... dat is niet de bedoeling, om het een en ander uit te sluiten is het volgende gedaan:

- Bougies vervangen
- Bobines vervangen
- Lambda sensor bovenaan vervangen
- Olie + Filter vervangen

de auto rookte hierna al wat minder erg, echter begon vervolgens de EGR te zeuren, deze is gister op 4-1-22 uitgeschreven samen met de Nox sensor(opnieuw)
de Nox sensor was al eerder weg geschreven vermoedelijk omdat de middemdemper weg is gehaald. Echter weet ik nu dus niet wat ik verver nog kan doen, overigens middels VCDS een Readniss check gedaan en de waardes daarvan staan in de foto hieronder.

 

Ik hoop dat er mensen zijn die hier al eens mee te maken hebben gehad en ons verder kunnen helpen in de goede richting :) :)

 

P.s. tevens post ik meteen een autoscan mee mochten mensen daar baat aan hebben.

IMG_20220105_211256 (1).jpg

Log-80STJF-WVWZZZ3CZ6E206717-301570km-187386mi.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik 

6 minutes ago, Vdub said:

te hoge CO en HC betekent een te rijk mengsel.

Die gescheurde PCV leiding moet je sowieso vervangen, daar krijg je ook een verkeerd mengsel van, misschien heb je ook nog pech dat het membraam in het kleppendeksel defect is.

De kat zou ik eerst even zo laten. Ook de lambda's nog niet vervangen.

Je readiness test zal pas na een km of 50 met wisselende snelheden en stationair draaien etc weer de juiste waardes aangeven (muv uitgeprogrammeerde zaken)
OMDAT je een readiness-fout erin hebt moet je een 4gasmeting laten doen bij de APK

Ik zal zodadelijk eens kijken wat ik kan ontdekken wat er nou echt gescheurd etc is.

Zal daar ook een foto van posten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist even wat rond gekeken maar niks geks gevonden.. weet iemand toevallig of de zwarte kap een los iets is of is dit meteen de kleppendeksel?

 

IMG_20220109_161410.jpg

IMG_20220109_161414.jpg

IMG_20220109_161507.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

image.thumb.png.92b1c5d8133a29f4966d94998d329468.png

De zwarte kap (rode pijl) is tevens je kleppendeksel

De carter ontluchtingsslang (groene pijl en nr. 1 op tekening hieronder) loopt vrij diep door en komt uit op de oliefilterhouder (nr. 3) 

Bij de mijne was de "deuk" in de buis op de tekening helemaal rot en gescheurd. 

image.png.bd20029432819a84545be2caa41cecca.png
 

Om een beetje behoorlijk te kunnen werken zal het inlaatspruitstuk eraf moeten. Dit doe je o.a. door de buisklemmen (blauwe pijlen eerste tekening) los te maken. Zelf heb ik deze vervangen door rvs slangklemmen zoals deze:

Slangklem voor 50 mm slang - Accessoires - Waterpomp

 

 

 

 

 

Je kunt uiteraard de originele bestellen bij de dealer maar het voordeel is dat deze elk gewenst moment weer losgehaald kunnen worden. De originele zijn namelijk vastgeknepen en zodoende vervormt en lastig terug te plaatsen. Deze zullen dus elke keer dat het inlaatspruitstuk los moet vervangen moeten worden.

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat het zo makkelijk lijkt te gaan om de inlaat er af te halen🤔
Weer wat nieuws geleerd.. de klemmen zal ik even voor langs de bouwmarkt gaan, heb vaak niet het juiste gereedschap voor dit soort klemmen.

Zijn er nog zaken waar ik rekening mee dien te houden wanneer ik de inlaat los haal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eens kijke om deze of volgende week de boel los te maken, kan ik wel mooi gebruik maken van de ruimte om ook meteen de thermostaat te vervangen🤔😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minutes ago, Heatsink said:

Is deze stuk dan?

 

Ja.. althans daar ga ik vanuit.
komt niet boven de 70 graden uit, enkel stationair komt hij keurig op 90.

heb dit al eens eerder gehad, toen bleek de thermostaat open te staan.
Maar ik heb gelukkig al een vervangend exemplaar liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Heatsink weet je toevallig welke diameter slang klemmen ik kan gebruiken voor de inlaat?

En weet iemand toevallig hoeveel liter koelvloeistof het blok in gaat?
Dan kan ik alles even voor bereiden voor morgen 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 minuten geleden, Rampie95 zei:

En weet iemand toevallig hoeveel liter koelvloeistof het blok in gaat?
Dan kan ik alles even voor bereiden voor morgen 😅

Je kunt op deze site van Kroon Oil zien wat er in je blok/bak gaat. Volgens je kenteken gaat er 8 liter koelvloeistof in het koelsysteem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 hours ago, 7700 said:

Je kunt op deze site van Kroon Oil zien wat er in je blok/bak gaat. Volgens je kenteken gaat er 8 liter koelvloeistof in het koelsysteem.

 

2 hours ago, Heatsink said:

Ik heb RVS slangklemmen gebruikt van 40 tot 60MM. KVS heb je met 8 liter genoeg

Heren mijn dank is groot, zal vanmiddag even alles gaan bemachtigen en morgen even foto's uploaden van de werkzaamheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Just now, Diver said:

Kijken of je er een dop op kan tikken en dan draaien lijkt mij. Misschien ook nog droog maken en inspuiten met kruipolie

Had hem met wd40 wat ingespoten, alleen ik krijg er dus net geen dop tussen🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou even een update wat is een pokke werk jemig, ben voor vandaag maar gestopt.

Inlaat eraf, kregen we de thermostaat niet los, moest de dynamo met spanrol en riem los, werkte de koel leidingen tegen... Uiteindelijk het nieuwe thermostaat huis geplaatst en oude klemmen vervangen voor klemmen die je met de schroevendraaier kan aan draaien, morgen de spanner en riem terug plaatsen en alle stekkers en inlaat terug en dan hopen dat er niks lekt en hopen dat het probleem met op temperatuur komen ook is verholpen

Tevens zal ik later dit jaar de inlaat laten reinigen is behoorlijk zwart net als de egr...

 

 

 

IMG_20220115_133449.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lekker klusje hè 😅 Wel mooi dat het gelukt is.

Volgens de handleiding moet inderdaad de dynamo eruit en de aircopomp los (deze hang je opzij) waarna je de steun van de twee voorgenoemde demonteert. Op die manier heb je "alle ruimte" om de thermostaat te vervangen.

Morgen de puntjes op de i en dan weer gas erop 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden