Ga naar inhoud
  • 0

B6 2.0 Fsi hoge Co2/HC waarde


Rampie95

Vraag

Goedenavond beste leden,

Ik zit met een volgende probleem, waarbij ik nu dus eigenlijk niet meer weet wat de juiste wijzen van afhandelen is.
Misschien dat jullie er eens over kunnen mee denken?

Het probleem is dat de Passat word afgekeurd op een te hoge Co2 en HC waarde zowel stationair als rond de 2500rpm
Co2 waarde moet ik even op vragen maar de HC waarde zit rond de 455.... dat is niet de bedoeling, om het een en ander uit te sluiten is het volgende gedaan:

- Bougies vervangen
- Bobines vervangen
- Lambda sensor bovenaan vervangen
- Olie + Filter vervangen

de auto rookte hierna al wat minder erg, echter begon vervolgens de EGR te zeuren, deze is gister op 4-1-22 uitgeschreven samen met de Nox sensor(opnieuw)
de Nox sensor was al eerder weg geschreven vermoedelijk omdat de middemdemper weg is gehaald. Echter weet ik nu dus niet wat ik verver nog kan doen, overigens middels VCDS een Readniss check gedaan en de waardes daarvan staan in de foto hieronder.

 

Ik hoop dat er mensen zijn die hier al eens mee te maken hebben gehad en ons verder kunnen helpen in de goede richting :) :)

 

P.s. tevens post ik meteen een autoscan mee mochten mensen daar baat aan hebben.

IMG_20220105_211256 (1).jpg

Log-80STJF-WVWZZZ3CZ6E206717-301570km-187386mi.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
16 uren geleden, Rampie95 zei:

Ellende in de zin dat vrijwel elke wagen die ik gekocht heb een hoop problemen met zich mee brengen, en deze wagen moest er bij komen als vervangend auto voor mijn vriendin gezien die haar Opel kapot had gereden bij een ongeluk, maar op deze manier zakt de moed toch een beetje in de schoenen...

Ik heb een tijdje terug een andere (budget)auto gekocht als 2e auto. 1 maand oude apk erop. Airbag storing en aandrijfas had ik zelf gespot - hadden al pointers mogen zijn natuurlijk. Toch meegenomen vanwege de uitvoering met name, want met 1 maand oude APK kan er weinig mis zijn, toch (ja, dat was een aanname inderdaad)? Naar de dorpsgarage gebracht en na laten kijken (kost je een uurtje arbeidsloon), kwam een achterlijk lange lijst uit. Ding had nooit goedgekeurd mogen worden. Ik was er even flauw van en heb de auto maar een tijdje op de oprit laten staan. Uiteindelijk een plan gemaakt en 1 voor 1 alle punten aangepakt, waarbij sommige achteraf wel heel simpel waren op te lossen (uitlaat lekte, bleek 1 steun te missen en de achterste was versleten waardoor de uitlaat doorhing en niet gasdicht was).

Mijn punt: door de auto na te laten kijken door een vertrouwde garage krijg je duidelijk boven water wat er mis is. Die lijst kun je dan gericht aanpakken. Ik ben het dan ook met de anderen eens dat dit een handige stap is. Ook zou ik vanuit de basis (dus de originele setting van de auto) gaan zoeken en niet met uitgeprogrammeerde delen.

Dan een ander punt waar je misschien wat aan zou kunnen hebben; we hanteren hier nu een onderhoudsbudget voor de auto's. Voor elke auto hebben we een budget en het geld staat daarvoor ook apart. Voor de Passat ga ik daar flink wat in stoppen, zodat ik snel kan schakelen als er wat aan mankeert. Gaat er wat stuk, dan pak ik het geld dat apart staat voor reparaties. Dat is toch anders dan dat je aan je spaargeld moet zitten, want dat voelt altijd kl*te 🙂

Succes met het vervolg in elk geval. Als de laatste 5 auto's me iets geleerd hebben is dat een andere auto kopen niet per se het goedkoopste is.

aangepast door 7700
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even kijken of ik ze correct lees hoor

De laatste foto is de sensor die boven aan het blok zit in de buurt van de egr?

De twee foto's daar boven zijn de 2 die bij het y stuk zitten?

Welke is dan die zogenoemde nox sensor helemaal achteraan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Rampie95 zei:

Ah dus als ik het nu goed heb de foto waar bij staat voor de kat is de sensor die dus boven aan het blok in de buurt van je egr zit🤔

En de rest moet daar achter komen correct?

Daar lijkt het op, ik ben ook geen kenner maar heb wel het programma. Het is exact het zelfde als bij de dealer, daar zul je dus het zelfde zien.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minute ago, Diver said:

Daar lijkt het op, ik ben ook geen kenner maar heb wel het programma. Het is exact het zelfde als bij de dealer, daar zul je dus het zelfde zien.  

Oke dan, waar ik wel even nieuwsgierig naar ben, op het plaatje zie ik er een VR6 blok, maar het is toch echt een 4 cilinder xD is dat puur iets in het programma dat het verkeerde plaatje gekoppeld is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Rampie95 zei:

Oke dan, waar ik wel even nieuwsgierig naar ben, op het plaatje zie ik er een VR6 blok, maar het is toch echt een 4 cilinder xD is dat puur iets in het programma dat het verkeerde plaatje gekoppeld is?

Links boven in zie je jou VIN nummer, de delen die groen gemarkeerd zijn zitten in jou wagen, de plaatjes zijn niet altijd lijdend, het gaat om de nummers. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag nog eens met de laptop in de auto bezig geweest, in eerste instantie om te kijken of de RNS die ik recent gekregen heb uberhout werkte, deze werkte althans tot de code.... echter ben ik daarna nog eens gaan kijken in de Engine module en er kwam weer een een nieuwe fout code tevoor schijn:

001056 - Catalyst system bank: 1
                P0420 - 002 Efficiciency below threshold

Zal de foto binnen enkele ogenblikken ook uploaden, heb het idee dat de cat afgeschreven is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minuten geleden, Rampie95 zei:

Vandaag nog eens met de laptop in de auto bezig geweest, in eerste instantie om te kijken of de RNS die ik recent gekregen heb uberhout werkte, deze werkte althans tot de code.... echter ben ik daarna nog eens gaan kijken in de Engine module en er kwam weer een een nieuwe fout code tevoor schijn:

001056 - Catalyst system bank: 1
                P0420 - 002 Efficiciency below threshold

Zal de foto binnen enkele ogenblikken ook uploaden, heb het idee dat de cat afgeschreven is...

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16804/P0420/001056

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou dat word dan niet moeilijk doen het mijn lijstje wat bijwerken..
* Alle juiste sensoren bestellen
* vervangende cat zien te vinden, mocht iemand nog iets weten/hebben hoor ik dat graag, eventuele tips kwa webshops zie ik graag tegemoet.
* de hele bende vervangen
* originele software terug plaatsen en verder genieten van het rijcomfort.


Iemand nog tips/suggesties wat ik vergeet/over het hoofd zie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

te hoge CO en HC betekent een te rijk mengsel.

Die gescheurde PCV leiding moet je sowieso vervangen, daar krijg je ook een verkeerd mengsel van, misschien heb je ook nog pech dat het membraam in het kleppendeksel defect is.

De kat zou ik eerst even zo laten. Ook de lambda's nog niet vervangen.

Je readiness test zal pas na een km of 50 met wisselende snelheden en stationair draaien etc weer de juiste waardes aangeven (muv uitgeprogrammeerde zaken)
OMDAT je een readiness-fout erin hebt moet je een 4gasmeting laten doen bij de APK

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik 

6 minutes ago, Vdub said:

te hoge CO en HC betekent een te rijk mengsel.

Die gescheurde PCV leiding moet je sowieso vervangen, daar krijg je ook een verkeerd mengsel van, misschien heb je ook nog pech dat het membraam in het kleppendeksel defect is.

De kat zou ik eerst even zo laten. Ook de lambda's nog niet vervangen.

Je readiness test zal pas na een km of 50 met wisselende snelheden en stationair draaien etc weer de juiste waardes aangeven (muv uitgeprogrammeerde zaken)
OMDAT je een readiness-fout erin hebt moet je een 4gasmeting laten doen bij de APK

Ik zal zodadelijk eens kijken wat ik kan ontdekken wat er nou echt gescheurd etc is.

Zal daar ook een foto van posten

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden