Ga naar inhoud
  • 0

B6 2.0 Fsi hoge Co2/HC waarde


Rampie95

Vraag

Goedenavond beste leden,

Ik zit met een volgende probleem, waarbij ik nu dus eigenlijk niet meer weet wat de juiste wijzen van afhandelen is.
Misschien dat jullie er eens over kunnen mee denken?

Het probleem is dat de Passat word afgekeurd op een te hoge Co2 en HC waarde zowel stationair als rond de 2500rpm
Co2 waarde moet ik even op vragen maar de HC waarde zit rond de 455.... dat is niet de bedoeling, om het een en ander uit te sluiten is het volgende gedaan:

- Bougies vervangen
- Bobines vervangen
- Lambda sensor bovenaan vervangen
- Olie + Filter vervangen

de auto rookte hierna al wat minder erg, echter begon vervolgens de EGR te zeuren, deze is gister op 4-1-22 uitgeschreven samen met de Nox sensor(opnieuw)
de Nox sensor was al eerder weg geschreven vermoedelijk omdat de middemdemper weg is gehaald. Echter weet ik nu dus niet wat ik verver nog kan doen, overigens middels VCDS een Readniss check gedaan en de waardes daarvan staan in de foto hieronder.

 

Ik hoop dat er mensen zijn die hier al eens mee te maken hebben gehad en ons verder kunnen helpen in de goede richting :) :)

 

P.s. tevens post ik meteen een autoscan mee mochten mensen daar baat aan hebben.

IMG_20220105_211256 (1).jpg

Log-80STJF-WVWZZZ3CZ6E206717-301570km-187386mi.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Zo de wagen staat weer voor de deur, uiteindelijk nog een hoop zaken schoongemaakt preventief, helaas is mijn pijlstok koker gebroken, dus daar moet ik een nieuwe voor bestellen.

Verder gaat de readines test ook steeds beter, het enige dat nu nog rood staat zijn volgens mij de nox en egr, die laat ik binnenkort terug programmeren.

Tevens weet iemand in welke waarde range de lambda zijn werk behoort te doen? Deze schommelt af en toe behoorlijk namelijk.

IMG_20220116_170610.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zover ik weet wisselen de waardes van een lambda constant. Deze meet voortdurend de uitlaatgassen voor en na de katalysator. Wanneer deze buiten een bepaalde waarde vallen, past de ECU de inspuiting erop aan.

Wat me opvalt in de eerste en laatste screenshot is dat de Oxygen Sensor Heating eerst wel Passed en in de tweede screenshot niet. Maar wellicht een goed idee om nu eerst de originele software terug te zetten en dan pas verder druk maken.

De trechter welke gebroken is, kun je met dit nummer bestellen: 06F103663J

Mijne was destijds ook gebroken en bij de dealer was ik nog geen 10 euro kwijt.

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minutes ago, Heatsink said:

Zover ik weet wisselen de waardes van een lambda constant. Deze meet voortdurend de uitlaatgassen voor en na de katalysator. Wanneer deze buiten een bepaalde waarde vallen, past de ECU de inspuiting erop aan.

Wat me opvalt in de eerste en laatste screenshot is dat de Oxygen Sensor Heating eerst wel Passed en in de tweede screenshot niet. Maar wellicht een goed idee om nu eerst de originele software terug te zetten en dan pas verder druk maken.

De trechter welke gebroken is, kun je met dit nummer bestellen: 06F103663J

Mijne was destijds ook gebroken en bij de dealer was ik nog geen 10 euro kwijt.

Dat hij wisselt weet ik maar meestal diende dit toch tussen de -2,5 +2,5??

Hij schiet af en toe nu zelfs naar de 12... 

Software zal rond de 25e terug worden gezet, zal later deze week nog eens een 4 gassen test laten doen gezien nu de thermostaat het eindelijk doet 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minuten geleden, Heatsink zei:

Zover ik weet wisselen de waardes van een lambda constant. Deze meet voortdurend de uitlaatgassen voor en na de katalysator. Wanneer deze buiten een bepaalde waarde vallen, past de ECU de inspuiting erop aan.

Wat me opvalt in de eerste en laatste screenshot is dat de Oxygen Sensor Heating eerst wel Passed en in de tweede screenshot niet. Maar wellicht een goed idee om nu eerst de originele software terug te zetten en dan pas verder druk maken.

De trechter welke gebroken is, kun je met dit nummer bestellen: 06F103663J

Mijne was destijds ook gebroken en bij de dealer was ik nog geen 10 euro kwijt.

Hier al de info

image.png.abaab9bf40f08228d77a26944e0b8354.png

image.thumb.png.07be33755269d8c8fb5b1621d52a36d7.png

image.png.ec00c3f7402f327dc9148150960c84b3.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je moet niet vergeten dat het best een paar km's duurt voordat de complete readiness test compleet kan zijn, dus niet met 10min, maar eerder een uur in totaal met zowel een tijdje stationair alsmede wat hogere snelheden. Ik zou gewoon even een week rijden, bij voorkeur ook snelweg na 19u zodat je een tijdje 130 kan rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 hours ago, Vdub said:

je moet niet vergeten dat het best een paar km's duurt voordat de complete readiness test compleet kan zijn, dus niet met 10min, maar eerder een uur in totaal met zowel een tijdje stationair alsmede wat hogere snelheden. Ik zou gewoon even een week rijden, bij voorkeur ook snelweg na 19u zodat je een tijdje 130 kan rijden.

Dat gaat wel goed komen, moet doordeweekse vaak om half 6 in de ochtend op het werk zijn heb ik een half uur de tijd om 130 te rijden haha💪🏻😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo even een update, gister langs mijn vaste garage geweest, nog even de boel na gemeten en de waardes beginnen steeds beter te worden :D volgende week Dinsdag word de originele software terug gezet en dan zal ik Vrijdag nog even een test gaan doen.

Tevens zal de gasklephuis pakking nog vervangen worden gezien we het idee dat deze nogal op is...

Mocht overigens na de software de Readinnes test goed zijn, word de wagen meteen gekeurd, dan is dat eindelijk opgelost xD

Zal ook binnenkort een nieuw topic open, waarin ik beide wagen even goed op de foto zal zetten met wat info er van, ben benieuwd daarin naar jullie reacties :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden