Ga naar inhoud
  • 0

Hoe is het blok gemonteerd?


subdin

Vraag

Beste mensen, 

Ik was het internet aan het doorzoeken, inclusief dit platform maar ik kom er niet helemaal uit. 

Wellicht dat iemand mij een concreet antwoord kan geven. 

In mijn vorige auto (audi A4 Quattro 3.0 TDI 245pk) had ik permanent awd 50-50 en werd er bij grip verlies vermogen gestuurd naar wielen die nog grip hadden. 

Mijn passat, 2.0 tsi (272pk) line edition uit 2019 heeft 4 motion met dcc etc.. 

Ik kom er niet uit of dit bij de passat hetzelfde principe is of dat het in principe voorwiel aangedreven is tenzij grip verlies. 

Ik lees iets over 'if the engine is longitudinal mounted its awd and transverse front wheel bias'. 

Volgens mij is het blok bij de passat niet in de lengte geplaatst dus dit zou betekenen dat het voorwiel aangedreven is. Klopt mijn theorie hier? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je Passat heeft een haldex koppeling (dwars geplaatste motor). Oftewel, in de basis is het een voorwielaandrijver. Pas als ie grip nodig heeft drijft ie de achterste wielen aan.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 4-1-2022 at 13:39, dieseltje said:

Wat ik mij dan afvraag, heb je ooit de motorkap omhoog gehad om te kijken hoe de motor in het vooronder ligt?

Ja toen ik de auto ging kopen heb ik uiteraard onder de motorkap gekeken maar ik moet zeggen dat ik toen daar niet op gelet heb.

Als ik het nog goed voor de geest heb is het blok dwars geplaatst (in de breedte van het chassis). Het is gewoon een vier cilinder dus ik dacht dat deze standard dwars werden geplaatst. Toen las ik het topic waar ik dat citaat van bijgevoegd had en ben ik gaan twijfelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De Amarok (met permanente 4WD, 5 persoons) is de enige VW met een motor in de lengte, als we die als een personenwagen zien tenminste.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Ozzy zei:

De Amarok (met permanente 4WD, 5 persoons) is de enige VW met een motor in de lengte, als we die als een personenwagen zien tenminste.

Is dat wel een originele VW en niet een samenwerking met Toyota of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, dieseltje zei:

Is dat wel een originele VW en niet een samenwerking met Toyota of zo?

Goede vraag.

Na onderzoek en navraag bij een man met verstand blijkt de Amarok van VW zelf te zijn.
Wat ik ook heb gevonden is dat de Amarok sinds dit jaar door Ford gebouwd gaat worden. Dan wordt ie gebouwd op het platform van de Ford Ranger.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden