Ga naar inhoud
  • 0

Geen diesel in brandstof filter


Passat 3c 2.0TDI 4motion

Vraag

Hallo,

vandaag groot onderhoud uitgevoerd op mijn Passat 2.0 tdi.

dus ook brandstof filter vervangen

Toen hij niet wouw starten toch de filter vol diesel gedaan. Wagen gestart maar viel terug uit. Dan uitgelezen met de vcds. 1 fout melding brandstof temperatuur. Na gekeken er was een draad door. Dus eerst hersteld.

brandstof filter was terug leeg. Dan brandstof pomp gecontroleerd. Ik had stroom op een draad. Relais vervangen onder het stuur. Zekering was ook ok. 
niemand ervaring hier mee ?

ook was de brandstof in de tank en filter zwart ( waarschijnlijk olie er ik )

grts 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

klink als gevalletje brandstofpomp/tandempomp.

Dat er stroom op de draad staat is mooi, maar draait de brandstofpomp ook?

Je kunt bij het brandstoffilter de slang verwijderen en die in een maatbeker hangen en dan een paar keer contact aan/uit.

Zit er dan diesel in de maatbeker dan doet de pomp het, is ie leeg dan is de pomp kaduuk.

Als je hier al wat langer last van hebt (en dat is moeilijk te beoordelen zonder foutmeldingen) dan is je tandempomp ook defect. die heeft namelijk de hele tijd alles moeten doen.

 

Beste is om beide te vervangen. Je kunt een testkitje kopen om te kijken naar de kwaliteit van de brandstof (of er olie en water in zit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je hebt iig je tandempomp lek, vandaar zwarte aanslag in filter/tank, je tankpomp is waarschijnlijk stuk, die moet nl aanvoeren naar het filter, gaat deze stuk sloopt ie uiteindelijk ook je tandempomp want die moet te hard zuigen, advies is nu beide vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden