IHC966 Geplaatst 30 december, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2021 Mijn relais 372 schakelt niet. Heb hem al los gehad, geen ingebrande contacten. Weet iemand hoe dit relais geschakeld wordt? Hoeveel Volts stuurstroom komt er via het contactslot. Op de contacten 30 en 86 staat ruim 12 Volts. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2021 17 minuten geleden, wulfke zei: Onderaan de pagina's zie je een lijn met oplopende cijfers welke verder doorloopt per volgende pagina. Bvb het contact 87a van relais J17 springt naar "punt 158". Dan ga je in de schema's moeten verder scrollen naar de pagina waar je onderaan het getal 158 tegenkomt. Daar op die lijn zal je nummer 22 tegenkomen in een vierkantje (als ik goed heb geteld) Klopt, heb jij ook elsawin? Dan kan jij beter helpen dan ik Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2021 1 minuut geleden, Diver zei: Klopt, heb jij ook elsawin? Dan kan jij beter helpen dan ik Helaas niet..maar kan wel schema lezen, of ik kan goed doen alsof 🙃. Maar jij hebt de schema's en ik kan ze lezen, niks mis met deze combi toch 🤪 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 31 december, 2021 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2021 Aansluiting 30 en 86 hebben 12V. Aansluiting T staat dmv een weerstand in verbinding met 86. Nu maar eens uitzoeken hoe T wordt aangestuurd, waarschijnlijk dus vanuit de ECU. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2021 38 minuten geleden, IHC966 zei: Aansluiting 30 en 86 hebben 12V. Aansluiting T staat dmv een weerstand in verbinding met 86. Nu maar eens uitzoeken hoe T wordt aangestuurd, waarschijnlijk dus vanuit de ECU. Welk plaatje heb je het nu over Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2021 1 uur terug, IHC966 zei: Aansluiting 30 en 86 hebben 12V. Aansluiting T staat dmv een weerstand in verbinding met 86. Nu maar eens uitzoeken hoe T wordt aangestuurd, waarschijnlijk dus vanuit de ECU. Dat doen ze om de tegen EMK van de spoel weg te werken bij het schakelen van het relais, anders krijgt de elektronica steeds een opdonder bij het schakelen. Kan ook met een diode of een varistor over de spoel te zetten. Maar normaal idd gaat T naar de motor ECU zoals op het schema te zien is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 35iB4 Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2021 7 hours ago, BARRY_TDI said: @35iB4 Arthur had jij ook geen startproblenen met je 2.0? Klopt, draaide wel rond maar sloeg niet aan. Van alles geprobeerd en uit eindelijk het brandstofrelais vervangen, uit voorzorg, en hij start weer normaal. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2021 12 minuten geleden, wulfke zei: Dat doen ze om de tegen EMK van de spoel weg te werken bij het schakelen van het relais, anders krijgt de elektronica steeds een opdonder bij het schakelen. Kan ook met een diode of een varistor over de spoel te zetten. Maar normaal idd gaat T naar de motor ECU zoals op het schema te zien is. welk plaatje kijk je Peter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2021 14 minuten geleden, Diver zei: welk plaatje kijk je Peter Er staat een tekening op de behuizing van de relais, daar zie je het intern schema ervan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 2 januari, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2022 Ben op zoek naar bedrading om de boel maar eens aan te sturen via een losse accu. Iemand een goede website waar de diverse bedrading en klemmen te bestellen zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 2 januari, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2022 (aangepast) 7 minuten geleden, IHC966 zei: Ben op zoek naar bedrading om de boel maar eens aan te sturen via een losse accu. Iemand een goede website waar de diverse bedrading en klemmen te bestellen zijn? Kan je dat zelf niet maken met een paar kabelschoentjes 2 januari, 2022 aangepast door Diver Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 2 januari, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2022 Is ook de bedoeling, maar heb niet veel liggen thuis. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 2 januari, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2022 5 minuten geleden, IHC966 zei: Is ook de bedoeling, maar heb niet veel liggen thuis. https://www.bol.com/nl/nl/l/kabelschoentjes/28944/ Karwei en gamma hebben het ook. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 2 januari, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2022 (aangepast) Draadje lang afstrippen en door het gaatje doen van de aansluiting, omvouwen en terug samentorsen. Zo kan het ook zonder schoentjes als het toch maar om te testen is. Of een krokodil klemmetje of een paperclip erop schuiven met een draadje eraan. 2 januari, 2022 aangepast door wulfke 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 9 januari, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2022 Na wat meetwerk blijkt dat er geen signaal komt op pin T. Heb het geprobeerd met openen van de deur en de auto op contact zetten. Nu maar eens meten of de draad naar de ECU geen breuk heeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 9 januari, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2022 Wat is je VIN dan kan ik eventueel gerichter zoeken in Elsawin. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 9 januari, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2022 Op 31-12-2021 om 14:40, Diver zei: In dit schema gaat de draad (rood/blauw) van klem T naar de ECU T121/65 over connector T10b/8 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 9 januari, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2022 1 uur terug, Diver zei: Wat is je VIN dan kan ik eventueel gerichter zoeken in Elsawin. Heb je een berichtje gestuurd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 9 januari, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2022 2 minuten geleden, wulfke zei: In dit schema gaat de draad (rood/blauw) van klem T naar de ECU T121/65 over connector T10b/8 Okay, had de ECU al uit de doos en wat aan de stekkers lopen drukken. Zal ze eens loshalen en kijken of er misschien oxidatie is. Zal de draad dan doormeten op breuk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 16 januari, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 januari, 2022 Net de oude en nieuwe pomp doorgemeten. De oude heeft een weerstand van 0,9 Ohm. De nieuwe 7,9 Ohm. Denk dat de oude pomp toch stuk is. Relais werkt wel bij starten van de auto. Wordt toch een nieuwe pomp. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 23 januari, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2022 Nieuwe pomp zit erin, helaas start de auto niet. Pomp draait ook niet bij deur openen of op contact zetten. Dus probleem zit helaas ergens anders. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 23 januari, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2022 31 minuten geleden, IHC966 zei: Nieuwe pomp zit erin, helaas start de auto niet. Pomp draait ook niet bij deur openen of op contact zetten. Dus probleem zit helaas ergens anders. Jammer, toch nog maar eens goed meten. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 29 januari, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2022 Vandaag weer bezig geweest. Nieuwe pomp werkt rechtstreeks op losse accu. Heb nu mijn twijfels over de massa draad vanaf de pomp. Jan zou jij kunnen zien waar deze massa, op een stroomschema, bevestigd is aan de auto. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 30 januari, 2022 Rapporteer Share Geplaatst 30 januari, 2022 (aangepast) Dat zou dan hier moeten zijn, het is een massa las dus hij is bij een andere massa bij gesoldeerd, al een losse massa geprobeerd. zie ook plaatjes in vorige posts 30 januari, 2022 aangepast door Diver 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 30 januari, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 januari, 2022 Bedankt, ga er eens naar kijken hoe het zit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 6 februari, 2022 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 februari, 2022 Gisteren nog weer bezig geweest. Met op contact zetten krijg ik 4,3 volt op de stekker van de pomp. Bij het starten maar 10,8 volt. Lijkt me onvoldoende voor de pomp om goed te werken? Hoe kun je dit het beste meten waar het probleem zit? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
IHC966
Mijn relais 372 schakelt niet. Heb hem al los gehad, geen ingebrande contacten.
Weet iemand hoe dit relais geschakeld wordt? Hoeveel Volts stuurstroom komt er via het contactslot. Op de contacten 30 en 86 staat ruim 12 Volts.
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
25
23
11
2
Popular Days
31 dec
32
19 feb
10
2 jan
5
9 jan
5
Top Posters For This Question
IHC966 25 posts
Diver 23 posts
wulfke 11 posts
BARRY_TDI 2 posts
Popular Days
31 dec 2021
32 posts
19 feb 2022
10 posts
2 jan 2022
5 posts
9 jan 2022
5 posts
Popular Posts
wulfke
Helaas niet..maar kan wel schema lezen, of ik kan goed doen alsof 🙃. Maar jij hebt de schema's en ik kan ze lezen, niks mis met deze combi toch 🤪
35iB4
Klopt, draaide wel rond maar sloeg niet aan. Van alles geprobeerd en uit eindelijk het brandstofrelais vervangen, uit voorzorg, en hij start weer normaal.
IHC966
Net de oude en nieuwe pomp doorgemeten. De oude heeft een weerstand van 0,9 Ohm. De nieuwe 7,9 Ohm. Denk dat de oude pomp toch stuk is. Relais werkt wel bij starten van de auto. Wordt toch een nieuwe
Posted Images
62 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten