Ga naar inhoud
  • 0

Relais 372 brandstofpomp Passat 3BG 2.8 2004


IHC966

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
10 uren geleden, IHC966 zei:

Mijn relais 372 schakelt niet. Heb hem al los gehad, geen ingebrande contacten.

Weet iemand hoe dit relais geschakeld wordt? Hoeveel Volts stuurstroom komt er via het contactslot. Op de contacten 30 en 86 staat ruim 12 Volts.

 

@IHC966wat is je motor code

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 uren geleden, wulfke zei:

Volgens het schema welke op de relais staat is het gewoon 12V op de spoel via klemmen T en 86.  

Op welke manier heb je de 12V gemeten op klem 86 ?  

Relais eruit gehaald, daarna op de contacten van relaisplaat gemeten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 minuten geleden, IHC966 zei:

Jan, bedankt.

Ga het contact maar eens checken. Misschien zit daar een slecht contact.

Kan nog niet vinden of 86s rechtstreeks via contact het relais schakelt of dat er nog weer wat tussen zit.

 

@IHC966 hier kan je A21/s86 volgen tot het eind

image.thumb.png.f77fc1e758877f2c6e059c66eb7c2b96.png

image.thumb.png.f4ccd52cd541f2a424f2f5285cf061bb.png

image.thumb.png.d6d621d775835c52deec578e89f8d3e2.png

image.thumb.png.65eb2cccd2b9736c2b801478654edfbd.png

 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, IHC966 zei:

Veel plaatjes, ben hier niet zo goed in.😀

Is het handig om de ECU bak eens los te halen, zitten er daarvoor zekeringen of relais die iets aan moeten sturen?

@wulfke is de kenner, ik ben maar een knutselaar. :-D

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
48 minuten geleden, Diver zei:

G6 is de brandstofpomp, als ik het goed zie is 87F de voeding, en die loopt naar de ontstekingstrafo, of zie ik dit verkeerd @wulfke Peter.

image.thumb.png.9efb059895a724a62dd6ecc0102a4abd.png 

image.thumb.png.62e82cbfe8d34a93e39f95c962842c1d.png

Uit deze schema's zie enkel dat de spoel van de pomp relais J17 een draad krijgt uit J220 (motor ECU)  (draad van T121/65 naar de spoel van J17 S3/6)  de andere kant van de spoel (S3/3) gaat naar punt "12" welke ik niet kan volgen op de schema's. Je hebt hier dan 2 kansen. Ofwel geeft de motor ECU 12V ofwel schakelt deze naar massa. Hoewel ik zou verwachten dat er uit J220 12V moet komen, dat wil zeggen dat punt "12" dan massa moet zijn of naar massa moet leiden. Gezien Harry zegt op het relaisbord op klem 30 12V gemeten te hebben lijkt me de voedende kant al goed te zijn en zou het relais, indien het zou schakelen dan 12V naar klemmen 87 en 87a moeten sturen (de 87F op het schema welk op zijn beurt dan voeding geeft naar pomp G6 via zekering S228 en ook de ontstekingstransfo via zekering S229) Het ander contact van de J17 gaat naar punt "158" welke ik ook niet weet waar deze naartoe gaat.

Je zou om alles uit te sluiten eens de relais op de bank kunnen testen en eens 12V op de spoel zetten en zo de contacten doormeten. weet je ineens of het relais wel schakelt (spoel niet kapot) en ineens weet je ook of de contacten doorgeven in geschakelde toestand. Als het relais wel schakelt op de bank en de contacten geven door dan weet je dat er iets mis is in de aansturing van het relais.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 minuten geleden, Diver zei:

12 is de massa volgens mij, kijk maar bij A en C aan de bovenkant.

Euhm, ik zie het anders. Pin S3/3 van relais J17 gaat naar punt 12 in de schema's (mogelijks staat onderaan als je punt 12 volgt tot onderaan de pagina dan zie je mogelijks nummer 27) . Punt 12 gaat dan naar kabellas A52 en dat is een pluslas van signaal 30 (constante plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minuten geleden, wulfke zei:

Euhm, ik zie het anders. Pin S3/3 van relais J17 gaat naar punt 12 in de schema's (mogelijks staat onderaan als je punt 12 volgt tot onderaan de pagina dan zie je mogelijks nummer 27) . Punt 12 gaat dan naar kabellas A52 en dat is een pluslas van signaal 30 (constante plus)

Dan zou de blauwe baan moeten stoppen bij A52. De blauwe baan kreeg ik door op 12 te klikken. Maar ga er niet over bekvechten. Het makkelijkste, maar dat is al gezegd als ik het goed heb is even de spoel te bekrachtigen met 12V en dan de contacten door te meten, dan weet je meteen of de relais goed is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
18 minuten geleden, Diver zei:

Dan zou de blauwe baan moeten stoppen bij A52. De blauwe baan kreeg ik door op 12 te klikken. Maar ga er niet over bekvechten. Het makkelijkste, maar dat is al gezegd als ik het goed heb is even de spoel te bekrachtigen met 12V en dan de contacten door te meten, dan weet je meteen of de relais goed is. 

Onderaan de pagina's zie je een lijn met oplopende cijfers welke verder doorloopt per volgende pagina. Bvb het contact 87a van relais J17 springt naar "punt 158". Dan ga je in de schema's moeten verder scrollen naar de pagina waar je onderaan het getal 158 tegenkomt. Daar op die lijn zal je nummer 22 tegenkomen in een vierkantje (als ik goed heb geteld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden