Ga naar inhoud
  • 0

Accu wordt langzaam leeg getrokken


essel

Vraag

De laatste tijd loopt mijn accu steeds leeg naar een paar dagen stilstand. Ik heb de lekstroom gemeten en deze is meestal meer dan 800 -900 mA, maar ik heb ook wel  meting waarbij de stroommeting naar 7 m, als de auto volledig is gesloten (en vergrendeld)t.  Door het trekken van de  zekeringen , 1 voor 1 , heb ik het probleem nog niet kunnen lokaliseren.

Als ik de auto niet op slot met met de centrale deurvergrendeling blijft de rest stroom rond de 900mA, veel te veel dus. Als ik de auto wel op slot zet met de centrale deurvergrendeling dan gaat deze meestal naar de 250mA, en een enkele keer naar 7mA.

waar zou ik nog naar kunnen kijken, heeft iemand tips ??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
2 minuten geleden, essel zei:

Klopt er zit een RNS kloon in, en ook de cd wisselaar en telefoonmodule zijn niet meer aangesloten.

Is er een relevantie tussen het moment van plaatsen van dit toestel en de moment van het optreden van deze leegloop problemen of heeft u het toestel er al langer in zitten ? Er zijn namelijk wel issues in de passat bij het plaatsen van een RNS of aftermarket bij het aanwezig zijn van een lage versie gateway of verkeerde codering. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de RNS kloon er al jaren in zitten, en nog geen problemen ondervonden. Zo heeft de auto meerdere keren op het vliegveld gestaan voor een aantal weken. Zelf denk ik niet dat deze de boosdoener is, maar ik ga het uiteraard eens testen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gisteren diverse testen gedaan, ik heb ook de RNS kloon even uitgebouwd.   Ook heb ik alle zekeringen die er maar waren nogmaals 1 voor 1 verwijderd, zonder resultaat.

Wat ik wel heb geconstateerd is als ik de hoofdzekering (4de van links, zie ook de afbeelding)los neem, dan er dan ook nagenoeg geen stroom meer loopt. Dus m.a.w. de oorzaak ligt in het circuit achter deze zekering.  Maar ik verwacht dat alle gebruikers achter deze hoofdzekering ook apart zijn gezekerd. En had ik dat moeten constateren bij het losnemen van alle ander zekeringen.

 Kan het zijn dat er gebruikers zijn achter deze zekering die niet verder zijn afgezekerd ?

 

 

 

afbeelding.thumb.png.2248369ac2c0b80c6eca1e02a735b2a5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kwam op dit forum het volgende item tegen : @killerbean

Dit lijkt wel veel op mijn probleem. Zojuist nogmaals eea getest wat ook in dit bovenstaande draadje werd genoemd.

Als ik bv zekering F15 (motorcompartiment) er uit haal, dan gaat de ruststroom altijd naar 7mA ipv 900mA wanneer ik de auto vergrendel.  Als ik in dit geval de auto niet vergrendel dan blijft er wel 250mA lopen (F15 verwijderd).

Als meerdere keren probeer de auto te vergrendelen gaat heel soms ook de ruststroom naar 7mA, maar dat is dus af en toe. En niet reproduceerbaar.

Nu heb ik onder tussen ook steeds problemen met het uitlezen via VAGCOM. Bij een auto scan stopt deze spontaan. Als ik de interface dan weer test, vindt deze wel de VAGCON module maar meldt dat de auto niet is aangesloten.

Dit lijkt er op dat eea te maken heeft met de GATEWAY INTERFACE CONTROL MODULE 3C0907530E.  Zou dat idd het probleem kunnen zijn ?? Ik begrijp dat deze module ergens onder stuur aanwezig moet zijn ?

En is er iemand in mijn omgeving dit deze voor mij kan programmeren, in geval ik een andere module kan bemachtigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op ebay staan ze wel te koop, zie deze bijvoorbeeld. De prijs valt ook wel mee, 23 pond ex verzenden. Ik heb destijds op ebay een Q versie gekocht uit Hongarije, nieuw voor €89.
Pas wel op voor de douane kosten en extra verzend kosten als het uit de UK komt

via tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, dieseltje zei:

Welke heb je er nu inzitten?

Volgens post hierboven de 3C0907530E; normaal gesproken zou die de juiste software bevatten meen ik.

16 minuten geleden, Diver zei:

Pas wel op voor de douane kosten en extra verzend kosten als het uit de UK komt

Inderdaad iets om rekening mee te houden. Kan alsnog interessant zijn, maar kijk eerst naar het overige aanbod daarvoor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update:  Ik heb vorige week mijn Canbus gateway door @dieseltje laten uitwisselen met een recentere versie.  De eerste metingen thuis lieten zien dat de ruststroom snel naar 0-5 mA gaat na het vergrendelen van de auto. De de auto een paar dagen niet gebruikt, en kon toen wel weer normaal starten. M.a.w ik heb goede hoop dat het probleem is opgelost.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden