Ga naar inhoud
  • 0

draad naar motor ruimte trekken


lampie44

Vraag

goede dag

fijne kerst dagen en een goed nieuw jaar

kan iemand me zeggen waar ik het makkelijkste een geschakelde  plus draad(15) door heen kan trekken

ik heb gekeken en wat ik zag was dat 1 kabel boom van de linker zekering kast naar motor ruimte gaat maar die komt zo ver ik gezien heb achter de rembekrachter en accu uit duus daar kom in slecht bij

weet iemand een oplossing hier voor

 

** betreft een 3C 2006 ** 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Post eens in de juiste rubriek aub, en als dat niet kan dan geef je best mee in welk type dit moet, niet elke passat is hetzelfde..

nu heb ik zelf moeten uitzoeken dat deze vraag betrekking heeft op een 3C van 2006..

Wat is de bedoeling van deze draad ? Waar moet deze naartoe. Zowel links als rechts gaat een kabelboom door het schutbord heen. Linkerkant zit je inderdaad met de accu maar deze kan eruit hoor.. dan kom je er ook bij.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, wulfke zei:

Post eens in de juiste rubriek aub, en als dat niet kan dan geef je best mee in welk type dit moet, niet elke passat is hetzelfde..

nu heb ik zelf moeten uitzoeken dat deze vraag betrekking heeft op een 3C van 2006..

Wat is de bedoeling van deze draad ? Waar moet deze naartoe. Zowel links als rechts gaat een kabelboom door het schutbord heen. Linkerkant zit je inderdaad met de accu maar deze kan eruit hoor.. dan kom je er ook bij.

ik wil drv aansluiten en daar heb ik een geschakelde plus voor nodig en die zit niet onder de motor kap

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Batterij uitbouwen, voet van de batterij omkasting demonteren en dan heb je in de diepte zicht op de kabeldoorvoer. Binnenin de wagen de afdekking boven de pedalen demoteren en daar kan je "in een nogal ongemakkelijke positie liggende" de doorvoer volgen door het schutbord. Via het motorcompartiment zie je de rubber kabeldoorvoer. Op deze doorvoer zitten er wat uitstulpsels welke je kan openmaken en hier een soort stijve trekdraad door voeren en deze kan je dan boven de pedalen terugvinden, nieuwe draad eraan binden en doortrekken naar het motorcompartiment.

Succes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier nog wat info dan

Zoals je op de eerste foto ziet, klemmen accu losmaken,
 links langs de accu zit een klem om de accu op zijn plek te houden deze losdraaien en de accu losnemen. 
De accu stond in een kunstof bak ( zit vast met 3 boutjes) deze moet ook gedemonteerd worden. 
Hieronder zit een kabelgoot en het rubber naar het interieur word goed zichtbaar. 
Het makkelijkst is de kabel vanaf het motor compartiment naar het interieur te trekken ik gebruik hiervoor gewoon een trekveer.
 Er hoeven maar 2 draden naar binnen getrokken te worden namelijk de plus kabels van de mistlampen. 
De massa kan je aansluiten vrij ver vooraan de auto vlakbij de kabelgoot daar zie je een moer zitten met meerdere massa kabels.
 Het makkelijkst is om ook even de grill te demonteren bovenop ik geloof 8 schroeven onder de kentekenplaat nog 2
 en de kentekenplaat zelf even losschroeven. Dan klik je de grill zo los wel even flink trekken breekt niet af! 
Grilletjes waar de mistlampen in komen ook even losschroeven aan de buitenkant 2 kruiskopschroeven en losklikken.
 Nu kun je de connectors die je aan de lamp moet klikken met je hand naar de mistlamp gaten trekken. 
Mistlamp zet je met 3 schroeven vast in de bumper ( ik heb deze samen met de hb4 lampjes gewoon origineel bij vw gehaald)
 kabels op de mistlampen klikken en deze vastschroeven roosters ervoor en klaar aan de buitenkant! Nu binnen in het interieur,
 onder het stuur zit een zwarte plaat met gaatjes erin zit met drie schroeven vast aan de voorkant dan gewoon naar beneden klikken en los is deze.
 Nu zie je de boordnet zitten ( zie foto ) op de boordnet staan letters ( A B C D enz ) als het goed is hangen hier ook de kabels naar binnen
 van je mistlampen. Als je de kabel bij kufatec besteld staat er op de kabels welke op A4 moet en welke op D2! 
Connector even losklikken en goed opletten want je krijgt maar 1kans om deze op de goede plek te zetten.
 Linksboven begint met pin 1 rechtsonder bijv pin 16. Dan nog het kabeltje van de mistlamp schakelaar naar de boordnet! 
Op de boordnet moet je connector E pin 6 hebben en op de lichtschakelaar pin 5. 
De lichtschakelaar demonteer je door de schakelaar op 0 te zetten in te drukken en naar rechts te draaien nu ontgrendeld 
deze en kun je hem naar voren trekken. De connector van de schakelaar even het omhulsel eraf halen en de kabel erbij klikken 
hier staat net als bij het boordnet precies bij welke pin welk nummer heeft! 
Nu is alles klaar alleen nog een kwestie van coderen met vagcom en testen maar!
 Ik heb een 30byte high end boordnet en heb ze ook als bochten verlichting aan gezet! Werkt super! 
Succes  


 

foto 1.JPG

foto 2.JPG

foto 3.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden