Ga naar inhoud
  • 0

Wintercover in grille.


Martijn-kever

Vraag

Beste,

Is iemand bekend met dit onderdeel?

 
Ik merk dat mijn TDI er in de winter behoorlijk lang over doet om warm te worden.
Aangezien het woon-werkverkeer ook geen lange afstand is, dacht ik misschien dat dit een goede oplossing zou zijn.
 

Iemand met ervaring? Waarom wel, waarom niet?

Alvast bedankt.
 

Martijn.  
 

https://e-heko.com/de_DE/p/Winter-Haube-VOLKSWAGEN-Passat-B6-2005-2010/4975?fbclid=IwAR3c7vOveO_Qr_AyXM6qxtNduuL-qGukl0VWRlKNxqvMtpbttepB3PFPiJs
 

https://www.ebay.de/itm/Fuer-Volkswagen-Passat-b7-2010-2014-Kuehlergrill-Winter-Cover-HEKO-04079-TOP-/113705868093?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l6249&mkrid=710-127635-2958-0&fbclid=IwAR3EzFo8Ye89L9JetcWLuQ0oJ_J0grSixWVvwbRdAWeEuixUjUoTApLh1bI

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is meer iets voor Siberië. En als je woon-werk afstand niet zo groot is, dan had je geen diesel moeten nemen. Een moderne diesel is gewoon zo zuinig, dat het niet minder dan normaal is dat hij in de winter langer nodig heeft om op te warmen. Ga je nu een flink stuk rijden op de snelweg, dan zou je hem er weer af moeten halen.

 

Wel heeft VW er bij verdere doorontwikkeling van hun dieselmotor (EA288) extra aandacht besteed aan het beter opwarmen van het blok. Zo is de koeling van de kop gescheiden van het onderblok gescheiden om zo het blok sneller op te laten warmen. En bij weinig belasting gaat de koelvloeistof niet eens meer naar de radiator, maar wordt alleen in het blok zelf rondgepompt. Het blok heeft een kleine en een grote koel-kringloop.

Dit gebeurt allemaal automatisch, en dat is ook veel geavanceerder dan een klep voor je radiator plaatsen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden