Ga naar inhoud
  • 0

B8 - Memory bestuurdersstoel werkt plots niet meer


Acuda

Vraag

Beste Passat rijders,

Van het ene op het andere moment werkt mijn stoel geheugen niet meer. Ook easy entry doet het niet. 
Heb de stoel via de knoppen volledig naar voren/achter/onder/boven gedaan maar dat helpt niks. Voor de duidelijkheid, de elektrische verstelling werkt nog wel handmatig. 
 

Weet iemand de oplossing? Zou het helpen de accupool tijdelijk los te maken zodat er een reset van het systeem is?

Alvast bedankt voor het meedenken. 
Gr. Alex

aangepast door Acuda
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Accupolen loshalen kun je proberen. Of het gaat helpen, geen idee. 

Ik denk dat je even moet uitlezen en kijken wat ie zegt. Het lijkt te komen door een miscommunicatie o.i.d. tussen je memory stoelen en keyless entree. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als u in een willekeurige positie de set knop indrukt en erna knop 1 of 2 indrukt voor een paar seconden hoort u dan een gong signaal ?

Via een ander forum vond ik een beschrijving welke misschien voor u ook kan werken ?

Open the driver side door and stay outside off the car
2- Press ignition button (dont start the car)
3- Press the button to move seat all the way forward, once you cant move any more let button go and then press again (seat will move farward a bit)
4- Do the same to move seat all the way back till cant go bac any more, let button go and press again ( it will move back a bit)
5- Get in the car. Close door,start engine, set up the seat to your liking (farward,back,up,down,back....so on) than press set button and within 1 to 10 seconds press button 1 or 2 and hold till you hear confirmation sound.
6- At this point your memory should be restored an if you move seat forward up or down or back and press saved memory button 1 your seat will go back to set position.
Turn your car off and lock.
After 30 min whole memory and convenience easy entry with seat moving out off the way for easy exit and entry including seat going to your saved position when engine started will function as the day you pick up your car from dealer. Note no VCD or OBDELEVEN needed.

Bron topic

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Ozzy@wulfke hartelijk dank voor het meedenken. Uiteraard heb ik de voorgestelde procedure gevolg, maar helaas geen resultaat. Zelf dacht ik eerder aan de zekering die dit aanstuurt, maar ik neem aan dat als de elektrische verstelling, stoelverwarming en massage werkt dat het daar niet aan kan liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De stoel instelling, verwarming etc krijgt voeding door de meerpolige stekker. Easy entry en memory hangen ook aan de canbus. Dus ik denk dat het niet een zekering is. Maar in een module zit. Misschien eens uit lezen via vagcom door iemand die er in thuis is. Ik heb ooit (jaar of 8 terug)  memory in mijn 3c ingebouwd maar ben beetje kwijt hoe dat zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 minuten geleden, Acuda zei:

@ATS ja dat dacht ik ook al. Ik laat hem een deze dagen maar eens uitlezen bij de dealer. 

Doe je me mattie Emiel de groeten? 😂

Het is dat ik momenteel niet op bezoek ga bij mijn aangetrouwde neef en nicht in jouw woonplaats. Anders kon ik 'm daar ook wel even uitlezen voor je.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
26 minuten geleden, Acuda zei:

Joh! Thanks @Ozzy  Zal Emiel de groeten doen als ik hem tref. 

Nee niet doen 🤣 Anders laten ze je dubbel zoveel betalen

Kom je niet toevallig in Deventer de komende tijd? 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels ben ik langs de VW dealer geweest en is deze storing verholpen. De fout zat in de basisinstellingen, deze zijn gereset en opnieuw ingegeven.

De kosten waren €36 in combinatie met de inspectie- en olie beurt. 
 

Ter info!

ps. @Ozzy nogmaals bedankt voor het meedenken en het uitlezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
42 minuten geleden, Acuda zei:

Inmiddels ben ik langs de VW dealer geweest en is deze storing verholpen. De fout zat in de basisinstellingen, deze zijn gereset en opnieuw ingegeven.

De kosten waren €36 in combinatie met de inspectie- en olie beurt. 
 

Ter info!

ps. @Ozzy nogmaals bedankt voor het meedenken en het uitlezen!

Graag gedaan.

Ik blijf het vreemd vinden. Ik heb 'm stuk of 5 a 6x (als het niet meer is) terug in de basisinstellingen gezet, maar dat hielp niet. 

Was dat bedrag inclusief korting via Emiel? 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat het euvel is verholpen, maar .... het probleem is spontaan ontstaan en met het opnieuw doorvoeren van basisinstellingen opgelost. De vraag die bij mij rijst: hoe dan? Basisinstellingen gaan toch niet zomaar verloren? Kan het door menselijk handelen gebeuren? Zeker, als er met instellingen wordt geklooid. Maar dat lijkt me hier niet van toepassing. Is er per ongeluk een knoppencombinatie ingedrukt die dit veroorzaakte? Ik vind het bijzonder merkwaardig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@HansJan Er is zeker niet met de instellingen geklooid en het probleem is inderdaad spontaan ontstaan. Op het Duitse Passat forum stond een gelijksoortig probleem en het schijnt te maken te hebben met het zitvlak in de laagste stand icm easy-entry. 
 

 @Ozzy heeft mij geholpen na het plots niet meer functioneren van de memory functie en hij zag een foutcode “Lumbar adjustment motor” die na wissen steeds weer terugkeerde. Daarom hielp het terugzetten van de basic settings niks vermoeden wij.

De VW dealer kon die fout ook zien, maar na het wissen deed de memory het weer.    

So far so good!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, HansJan zei:

Mooi dat het euvel is verholpen, maar .... het probleem is spontaan ontstaan en met het opnieuw doorvoeren van basisinstellingen opgelost. De vraag die bij mij rijst: hoe dan? Basisinstellingen gaan toch niet zomaar verloren? Kan het door menselijk handelen gebeuren? Zeker, als er met instellingen wordt geklooid. Maar dat lijkt me hier niet van toepassing. Is er per ongeluk een knoppencombinatie ingedrukt die dit veroorzaakte? Ik vind het bijzonder merkwaardig. 

Kan ontstaan als ie bijvoorbeeld een keer in een ''verkeerde'' positie is komen te staan. Hetzelfde kan gebeuren met je ventilatie kleppen of ruiten. Dan werken ze ook niet meer zoals het hoort. Door ze terug in de basisinstellingen te zetten werken ze weer zoals het hoort. 

Bijvoorbeeld een klep van mijn luchtrooster achter zit vast. Daardoor wilt ie niet meer de temperatuur aanpassen achterin. Om bij dat k*t ding te komen moet de hele dashboard eruit. Die heeft het ook altijd goed gedaan, uit het niets hield ie ermee op.

Het is en blijft uiteindelijk (kl*te) elektronica.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden