Ga naar inhoud
  • 0

DSG Gear frame


vlkswgnpsst

Vraag

Ben daarstraks wat wild geweest bij het demonteren en nu is mijn grijs gear frame rondom de DSG pook (zie foto als voorbeeld) op 1 plaats gebroken .

Valt niet super hard op , maar zou het toch graag vervangen . Mag zelfs een andere kleur zijn , zwart/grijs of carbon of zo .

Heeft zoiets een typenummer ? En waar kan ik zoiets het goedkoopst vinden volgens jullie ?

 

Het betreft hier een DSG uitvoering van Passat B8 , met chauffeursstoel links (dus gewoon NL/BE auto) .

 

 

Hd26e68d4b0e140d6b254a5fdb56e7b28O.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
20 minuten geleden, wulfke zei:

Het chroom deel is volgens mij niet apart te verkrijgen. 3G1 713 203C ?

Bm onderdelen heeft een paar volledige schakelpoken incl inleg en frame errond. 

Dat klopt Peter

image.png.f0c8caae3c975916c3aa103794047f45.png

image.thumb.png.e7d6e65aea05da7cc0743a1a5b41cf57.png

image.thumb.png.69de1615eacd726dfeec7d5bbb94c012.png

image.png.5bd96e1352119ad4c05256905df83ebf.png

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Niet apart te verkrijgen ?

... ajjjj 😕

70-90 euro voor zo'n plastiek frame ? Zelfs dat vind ik al absurd veel eerlijk gezegd . Is niet eens ijzer/chroom maar gewoon grijs gespoten plastiek , vandaar ook dat het zo makkelijk brak .

aangepast door vlkswgnpsst
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, vlkswgnpsst zei:

Misschien moet ik een alternatieve piste bewandelen

In de automotive wordt overwegend ABS plastic toegepast, dat laat zich niet verlijmen met secondenlijm ... Of het gaat maar kort goed. Met de kou zal het snel knappen.

ABS kan je alleen verlijmen met twee-componenten lijm en dat wordt er ook niet fraaier op voor hetgeen in het zicht zit. Tenzij je over een Dremel en zilver/chroomverf beschikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 22-12-2021 at 18:59, HansJan said:

In de automotive wordt overwegend ABS plastic toegepast, dat laat zich niet verlijmen met secondenlijm ... Of het gaat maar kort goed. Met de kou zal het snel knappen.

ABS kan je alleen verlijmen met twee-componenten lijm en dat wordt er ook niet fraaier op voor hetgeen in het zicht zit. Tenzij je over een Dremel en zilver/chroomverf beschikt.

Dat ABS moeilijk te lijmen is met secondenlijm wist ik zelfs niet . Weeral wat bijgeleerd .
Ik heb het in elk geval eens geprobeerd met wat secondenlijm van de Action . Eens zien hoe lang het houdt . Ik kan maar proberen .
Wanneer het kouder wordt zal de kans wel groter zijn dat het breekt , dat lijkt me niet onlogisch .

 

21 hours ago, wulfke said:

Dat is vrijwel exact wat ik zoek inderdaad , en ook nog aan een goede prijs . Wanneer de secondenlijm lost (kan morgen al zijn ;)) , dan ga ik die verkoper asap contacteren .

 

Bedankt voor alle hulp !
 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 28-12-2021 om 21:41, wulfke zei:

Goed gevonden! Wel een leuk klusje om de hoes met beleid uit het bracket te krijgen. Ben er toevallig zelf mee bezig, demontagetherapie voor gevorderden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
7 minuten geleden, vlkswgnpsst zei:

Had er al eens eerder gekeken , maar de grijze bracket die rond de pook zit staat nergens op de fotos . Of kijk ik er nu toch over 🤪

Je hebt gelijk die staan er niet op. 

Moet je toch eens bij die andere in België kijken misschien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden