Ga naar inhoud
  • 0

Audio menu witte teller


lonnebol

Vraag

Het gaat hier om een ander issue, dus vandaar dit nieuwe topic.

 

Met mijn nieuwe witte teller heb ik het audio menu werkend met mijn after market Android radio. Jammer genoeg kan ik de DAB+-app en Spotify hier niet mee bedienen. Zodra ik een andere app dan de radio start gaat het audio menu uit de teller. Bij de vorige, rode, teller bleef het audio menu staan en kon ik dus volgende en vorige track/DAB+-station met het stuur doen.

 

Nu heb ik natuurlijk al zitten zoeken in VCDS, maar hier is niks te vinden (volgens mij). Ook online kan ik niet echt iets vinden, behalve dat oude tellers DDP gebruiken en nieuwe/witte teller BAP. Zou dat er iets mee te maken hebben? Iemand hier toevallig ervaring mee?

 

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
De bap/ddp instelling doe je bij een RNS510 in de radio dus de radio is leading welk signaal hij stuurt.
Dus t enige waar dit door komt is dat je radio nog het DDP signaal geeft. 
Dat vreesde ik al. Ik heb in de radio gekeken, maar aan zo'n AliExpress ding is op wat dat betreft weinig tot niets in te stellen.

Is het dan aan te nemen dat een 12-knops stuur hier ook geen verandering gaat brengen. Als in, dat je vooruit of achteruit kunt? Dat is eigenlijk het belangrijkste. De info in het scherm had ik al niet (behalve frequentie), en is met zo'n Android radio ook nooit werkend te krijgen/geweest.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar begrijp ik goed dat na aanpassing van teller, je ook niet meer van zender of nummer kunt wisselen met t stuur?
Van zender (analoge radio) wel. Als ik op de menuknop druk kom ik bij audio en dan zie ik ook de frequentie staan. Bij de rode teller kon ik van daaruit ook Spotify is DAB+ bedienen. Met de pijltjes van het 8-knops stuur.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De signalen gaan blijkbaar via de teller. Normaal zou t niet uit moeten maken kwa bediening. Als ik radio luister maar t scherm staat op een ander menu, kan ik gewoon van zender wisselen of volgend nummer kiezen. Ook als ik carplay aan heb, blijft stuurbediening werken. Harder/zachter next/previous 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De signalen gaan blijkbaar via de teller. Normaal zou t niet uit moeten maken kwa bediening. Als ik radio luister maar t scherm staat op een ander menu, kan ik gewoon van zender wisselen of volgend nummer kiezen. Ook als ik carplay aan heb, blijft stuurbediening werken. Harder/zachter next/previous 
Dat heb ik nooit gehad. Hoe kan dat dan werken bij een 8-knops stuur? De pijltjes gaan normaal voor het menu óf de verschillende data (verbruik, afstand, etc ). Verder heb ik dan ok, menu, volume, sterretje (mute) en telefoon. Telefoon werkt ook.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nog even een 8 knops stuur bekeken, maar dat is een feature van de 12 knops versie
links heb je dan zowel hard/zacht als next/previous 
Ja, dat dacht ik al.

Originele radio is ook echt enkel radio en Cd. Dus daar valt niet veel aan te testen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Testen is idd geen optie werkt idd alleen als je t menu hebt. Je zou nog ff kunnen testen of t met een 12 knops stuur wel blijft werken kwa bediening. 
Daar ben ik inderdaad benieuwd naar. Een AH-module ligt ondertussen al gereed, mocht de overstap er een keer van komen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden